J
Juniper
Omdat ik een dezer dagen mijn upgrade naar HD en 100Mbps binnenkrijg, wil ik ook mijn groene kabel gaan verplaatsen van de woonkamer naar de meterkast en daar een "echt" AOP plaatsen. Dat dat officieel niet mag, laat ik buiten beschouwing, evenals het technische gedeelte omdat ik via de zoekfunctie alles kan vinden wat nodig is
.
Ik ben eens gaan kijken hoe de groene kabel nu het huis binnenkomt. Het gaat vanaf de straat diagonaal en vrij strak door de kruipruimte heen, naar de WCD in de woonkamer. Maar: in het middel is deze kabel gelast. Er zit een hoop zelfvulkaniserende rubber tape omheen gedraaid. In het midden zit een knol dus ik heb het vermoeden dat het prutswerk is van Sjakie BV. Met het televisiesignaal, telefonie en internet heb ik desondanks weinig problemen, ofschoon ik nog nooit boven 55 van de 60Mbps ben gekomen, direct aan het kabelmodem. Af en toe wat blokkerig beeld maar dat mag geen naam hebben. Maar goed, het is nu nog geen HD.
Is een groene kabel uit 1974 nog wel van voldoende kwaliteit? Kan er, op een totale lengte van 15 meter, een centimeter of 20 tussenuit om e.e.a. behoorlijk te koppelen met een F-koppelstuk?
De laatste: wat is jullie voorkeur qua versterker? De Hirschmann GHV41M, GHV41MX of de Tratec FRA-752/NKK? Of een andere?
.Ik ben eens gaan kijken hoe de groene kabel nu het huis binnenkomt. Het gaat vanaf de straat diagonaal en vrij strak door de kruipruimte heen, naar de WCD in de woonkamer. Maar: in het middel is deze kabel gelast. Er zit een hoop zelfvulkaniserende rubber tape omheen gedraaid. In het midden zit een knol dus ik heb het vermoeden dat het prutswerk is van Sjakie BV. Met het televisiesignaal, telefonie en internet heb ik desondanks weinig problemen, ofschoon ik nog nooit boven 55 van de 60Mbps ben gekomen, direct aan het kabelmodem. Af en toe wat blokkerig beeld maar dat mag geen naam hebben. Maar goed, het is nu nog geen HD.
Is een groene kabel uit 1974 nog wel van voldoende kwaliteit? Kan er, op een totale lengte van 15 meter, een centimeter of 20 tussenuit om e.e.a. behoorlijk te koppelen met een F-koppelstuk?
De laatste: wat is jullie voorkeur qua versterker? De Hirschmann GHV41M, GHV41MX of de Tratec FRA-752/NKK? Of een andere?
.

