• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gecertificeerde HDTV gekocht, maar software versie matched niet, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Aphax

Ik heb een Toshiba 39L2333D(G) gekocht, die in Ziggo's lijst van gecertificeerde TV's staat. Nou is het zo dat nu ik 'm eenmaal heb uitgepakt en heb aangesloten al een poosje, de software versie niet hoger wilt updaten dan 1.04.xx, terwijl in die lijst van ziggo 1.05.00 staat. Op de website van Toshiba kan alleen 1.05.05 gedownload worden.

Gaat dit een probleem zijn of maakt de software versie niet zo heel veel uit?
 
Werkt het ding met je CI+ module zoals jij denkt dat het moet?

Zo ja, mag je upgraden, maar hoeft niet.

Lees ook de "change" items in de software. Bovendien is de vermelde versie bij Ziggo een "momentopname". Ziggo test echt niet elke subversie.
 
Hrm, mja, ik heb op het moment nog geen CI+ en probeer juist te beslissen of ik een ontvanger of een CI+ ding moet gaan kopen. Maargoed, ik probeer het wel gewoon met een CI+ eerst denk ik dan - ik kan 'm des noods gewoon terugsturen als het toch niet wilt werken
 
Ik heb een Toshiba 39L2333D(G) gekocht, die in Ziggo's lijst van gecertificeerde TV's staat. Nou is het zo dat nu ik 'm eenmaal heb uitgepakt en heb aangesloten al een poosje, de software versie niet hoger wilt updaten dan 1.04.xx, terwijl in die lijst van ziggo 1.05.00 staat. Op de website van Toshiba kan alleen 1.05.05 gedownload worden.

Gaat dit een probleem zijn of maakt de software versie niet zo heel veel uit?

Waarom zou je jouw TV niet hoger kunnen updaten dan versie 1.04, terwijl de fabrikant zegt dat je 1.05.05 moet installeren ??
Waarom lukt dat niet ?
 
Als ik de TV automatisch naar een update laat zoeken wordt er niks gevonden, dus ik ging online op zoek naar 1.05.00 die niet (meer?) beschikbaar is. Ik ga er vanuit dat ik 1.05.05 wel gewoon kan installeren mocht dat nodig blijken.

Maargoed, ik kijk misschien inderdaad te precies naar die versienummers. Mijn vrees is alleen dat Ziggo me straks gaat afpoeien met "uw tv/firmware ondersteunen we niet" als ik toch problemen krijg
 
Als ik de TV automatisch naar een update laat zoeken wordt er niks gevonden, dus ik ging online op zoek naar 1.05.00 die niet (meer?) beschikbaar is. Ik ga er vanuit dat ik 1.05.05 wel gewoon kan installeren mocht dat nodig blijken.

Maargoed, ik kijk misschien inderdaad te precies naar die versienummers. Mijn vrees is alleen dat Ziggo me straks gaat afpoeien met "uw tv/firmware ondersteunen we niet" als ik toch problemen krijg

Vrijwel alle TV leveranciers hebben de optie op de nieuwe software te installeren vanaf een USB stick. Je kunt dan de laatste firmware via internet downloaden en zo op je TV zetten. De software versie die Ziggo opgeeft bij de 'goedgekeurde' versie is meestal de 'laagste versie' die goed werkt en waarbij het toestel gecertificeerd is. Je kunt natuurlijk niet gaan upgraden naar de laatste versie en de versie gebruiken die ouder is dan de goedgekeurde versie, maar dan heb je inderdaad grote kans dat bepaalde zaken niet (goed) werken. Dan wordt je inderdaad afgepoeierd als je klachten hebt, maar dat is dan ook terecht, want je kunt immers gewoon updaten naar die goedgekeurde versie. Of je laat je leverancier van de TV dat doen, want die heeft je tenslotte een 'ziggo gecertificeerde versie' verkocht neem ik aan.
 
Als ik de TV automatisch naar een update laat zoeken wordt er niks gevonden, dus ik ging online op zoek naar 1.05.00 die niet (meer?) beschikbaar is. Ik ga er vanuit dat ik 1.05.05 wel gewoon kan installeren mocht dat nodig blijken.

Maargoed, ik kijk misschien inderdaad te precies naar die versienummers. Mijn vrees is alleen dat Ziggo me straks gaat afpoeien met "uw tv/firmware ondersteunen we niet" als ik toch problemen krijg

Je TV krijgt geen software updates van Ziggo, alleen de software updates van de CI+ modules wordt via Ziggo uitgerold (via het coax netwerk).

Je moet de software voor je TV, zoals "Cees" aangeeft, downloaden en op een USB-stick zetten (let op hoe je dat moet doen) en deze daarna in je TV doen (bij een Power Off!!!!). En als je een goede TV hebt, zal hij voor installatie controleren of de software en versie goed is voor jouw TV.

En eerlijk gezegd, veel "problemen" (uitgezonderd CI+ restricties opgelegd door de filmindustrie) liggen aan gebruik en interne bekabeling bij de gebruiker en zeer zelden aan Ziggo/fabrikant. Behalve een kapotte CI+ module kijk ik al 5 jaar zonder problemen en heb ik niet eens de laatste software versie op de tv (die staat nog steeds ergens op een harde schijf).
 
Dank voor de antwoorden. Ik heb het CI+ ding inmiddels in de TV gestoken en alles lijkt OK te werken - behalve dat RTL5 HD het niet doet (geeft zwart beeld en een melding "Ongeldige Service"). Kan dat aan een zwak signaal liggen? Ik heb volgens mij geen hele degelijke coax kabel liggen en hij is iets van 5 meter vanaf de WCD (zonder versterker). Aan de andere kant doen alle andere HD zenders het prima.

Ander klein probleempje is dat het zappen aardig traag gaat omdat ik heel vaak een "CI+ menu melding" popup krijg voor 1-2 seconde(n)

Hoe dan ook is het een stuk fijner zo dan het gare SD decoder kastje van Samsung wat ik hiervoor gebruikte, dus ik ben wel redelijk tevreden. Weer een afstandsbediening minder :)

EDIT: Ohja en ik heb dus nog steeds de oude firmware op de TV staan, ik zal die eens updaten en kijken of dat die popups of RTL5 HD fixt
 
Aha, ik heb dus een dun flutskabeltje met onafgescherme connectors :P Ik ga het morgen allemaal even vervangen. Bedankt voor het advies!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan