Gebruiker(s) zoeken op postcode

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jazzpr

Vele gebruikers voeren hun postcode in in het profiel, maar nuttig is het tot op heden niet echt.

Het lijkt mij een goed idee om deze data groepeerbaar te maken, zodat mensen met problemen vrij gemakkelijk lotgenoten uit de regio kunnen vinden, om zaken te verifiëren. Het staat, deze software kennende, gewoon plat in een db'tje, dus ingewikkeld kan het niet zijn. Een SMF-addon schrijver zal het in enkele minuten voor elkaar hebben.

Nuttig? Ja! Bijvoorbeeld bij een storing in een regio. UPC komt er pas mee lang nadat het allemaal is opgelost, dus UPC is geen toegevoegde partij bij storingen. Maar als die groep lotgenoten zich zou kunnen verenigen, de storing kunnen vaststellen en allen UPC bellen om de storing door te geven, heeft iedereen daar baat bij. Daarnaast zal dit forum een grotere toegevoegde waarde hebben in de UPC-gebruikersgroep.

Qua privacygevoeligheid is er geen groter 'probleem' dan nu, immers plaats je je postcode vrijwillig in het openbare.
Misschien zou het doorzoeken van deze data alleen mogelijk worden voor geregistreerde en ingelogde gebruikers...
 
jazzpr zei:
Vele gebruikers voeren hun postcode in in het profiel, maar nuttig is het tot op heden niet echt.

Qua privacygevoeligheid is er geen groter 'probleem' dan nu, immers plaats je je postcode vrijwillig in het openbare.

Maar voorlopig zet jij niet je volledige postcode neer... ;D ;D ;D
 
Corrus zei:
Maar voorlopig zet jij niet je volledige postcode neer... ;D ;D ;D
dus zoeken op 320* is niet nuttig?

Ik heb meerdere abonnementen en werk vanaf meerdere locaties, allen waarbij het laatste cijfer in het postcode afwijkend van elkaar zijn. Vandaar...
 
Maar de postcode in zijn huidige vorm is toch al vrij handig?

Neem het draadje over de snelheid, zie je meteen wie waar zit.
Daaruit trok ik al eens de conclusie dat de regio Rotterdam niet de meest snelle regio van UPC is..... 8)
 
Het idee om iets met postcodes te doen vind ik wel goed. Alleen de vraag is hoe.
Als je nu een storing hebt (internet ligt eruit) dan zie ik nog niet helemaal hoe het jouw gaat helpen als je op postcode andere gebruikers kunt opzoeken. Kun je dat toelichten?

Wat misschien wel zou werken is als mensen ergens (forum/database) makkelijk storingen kunnen loggen (met postcode). Indien je dan denkt last te hebben van een algemene storing kun je eenvoudig kijken of je de enige bent. Maar misschien bedoelde je dat ook wel :)
Nu is daar een algemeen topic voor, maar daar zou eventueel een apart subforum voor kunnen komen, waar je dan geen discussies kunt starten, alleen storingsmeldingen. En dan een extra filter/zoekfuntie op postcode.
Alleen vrees ik dat er te weinig input is om het interessant te maken..
 
René [Mr. Jinx] zei:
Het idee om iets met postcodes te doen vind ik wel goed. Alleen de vraag is hoe.
Als je nu een storing hebt (internet ligt eruit) dan zie ik nog niet helemaal hoe het jouw gaat helpen als je op postcode andere gebruikers kunt opzoeken. Kun je dat toelichten?
De meesten onder ons hebben wel meerdere mogelijkheden om deze site te benaderen, behalve via de internetaansluiting thuis.
Denk aan een PDA, smartphone, via een dongel (op de router bijvoorbeeld) of op het werk. Toegang is dus al lang geen belemmering meer.

Stel dat je internetverbinding eruit ligt, je hebt alles nagekeken, niets helpt om weer online te komen. Je wacht een uurtje, start alles weer vers op en... niets! Je belt de UPC helpdesk, krijg je zo'n standaard miep aan de lijn die weet te vertellen dat alles in orde is, dat het modem perfecte waarden geeft en je het toch echt bij jezelf moet zoeken. Tja, wat dan...? Monteur inplannen? Kost je weer €45,- en de kans is groot dat miep het helemaal niet goed had en je de volgende dag wéér 20 minuten in de wacht mag staan om de gemaakte afspraak te annuleren. Fijn, heel fijn...

Maar, stel, er is een pagina waarop je in enkele klikken UPC-klanten in jouw (directe) regio kunt selecteren én kunt vragen of deze ook problemen ervaren. Is dit het geval, weet je niet alleen waar je aan toe bent, je kunt ook afspreken om allen contact op te nemen met UPC om de storing te melden. Uit ervaring is gebleken dat meerdere meldingen UPC sneller aanzet tot onderzoek en uiteindelijk tot het oplossen van de problemen.
Tja, blijk je toch écht de enige te zijn, weet je toch nog waar je aan toe bent. Je kunt de boel nogmaals doorlopen of toch een monteur inplannen.
 
Ik sluit mij aan bij de vorige verzoekers / verzoeken om op postcode te kunnen zoeken.
De 4 cijfers zijn voldoende wat mij betreft.

Bij probleemoplossing is één van de eerste vragen:
-heb ik het alleen
of hebben mijn UPC'buren' het ook.

IRL bel ik nu ook bij mijn buren aan om te checken of bij hun hetzelfde 'het niet doet'

Door op postcode te kunnen zoeken weet je meteen dat je de enige niet bent, en dat je het dus niet bij jezelf hoeft te zoeken.

De handigste wijze om dit in te voeren is, denk ik, om te postcode in een profiel klikbaar te maken. En als resultaat alle berichten van af die postcode te laten zien. De nieuwste bovenaan.
Dan zie je meteen van wanneer de laatste of meeste meldingen/problemen zijn gerapporteerd. (Dus niet per topic, maar topic breed)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan