• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gebruik van Spotnet en XS News

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Padsoft
  • Startdatum Startdatum
P

Padsoft

Sinds 2 dagen ben ik lid van XS news. Via Spotnet zoek ik en download ik mijn favoriete films en muziek.
Ik heb een Fiberpower Internet 30 abonnement.
Mijn hoogste snelheid die ik haal is 2.5 á 3.0 MB/s. >:(
Lijkt mij een beetje laag.
Is er een manier om dit op te vijzelen? Of heeft dit met UPC/ Spotnet te maken?
Via de speedtest van UPC kwam ik trouwens ook niet verderdan 14.6 MB/s. >:(

Zonde van mij abbonementsgeld.... :(
 
Hoeveel verbindingen gebruik je bij xsnews ?
je kan er, als ik het goed heb 20 draadjes gebruiken bij een chelloo-30 abonnement

Ik red het makkelijk
 
Ik kan het op maximaal 16 zetten. Dat is de set-up in Spotnet.
(aantal verbindingen=16)
 
Uhm, wat bedoel je? Mbps of MB/s ?
Want 30 Mbps (jouw abonnement) is ruwweg 2,5 tot 3 MB/s.

Aangezien een harde schijf uit Megabytes en wellicht terabytes bestaat, rekenen we allemaal graag in megabytes.
Internet providers verkopen graag, ze willen graag centjes verdienen, zoveel mogelijk. Dus schermen ze met fenomenale cijfers die wel een kern van waarheid bevat, doch op zijn minst misleidend te noemen is.
Je kan het vergelijken met een topsnelheid van een auto die 4800km per dag doet ipv 200/u.
Zodoende heb ik met fiber60 zo'n 7 Megabyte per seconde downloadsnelheid.
Kan me voorstellen dat fiber30 de helft levert.
60 megabitsperseconde = 7 megabytesperseconde. More or less.

ps. voor xsnews staat er een mooie tutorial op deze website met aanbevolen programma's, spotnet staat daar niet bij.
 
Ik ken Spotnet niet maar ook ik heb een 30Mb/sec. abonnement. Voor usenet gebruik ik Alt Binz (de nieuwste donatieversie) en daarmee haal ik ook niet helemaal meer wat ik voorheen wel haalde. Ook al niet met eerdere versies relatief kort geleden.

In de zeer rustige uurtjes kan ik nog net 3450 KB/sec. halen waar dit voorheen altijd tegen de 3600 was. En vaak nog net iets meer. Ik gebruik geen SSL en 20 lijnen via XSNews. Met het aantal lijnen heb ik nog wel geëxperimenteeerd maar dat helpt niet.

Vaak, in de avond en in het weekend, zakt de snelheid veel verder in. Dat zal dan wel het bekende capaciteitsprobleem van UPC zijn.

Deze opmerking is geschreven ter info en omdat ik het opmerkelijk vind. Niet primair als klacht.
 
@Flow: eenheden bij datacommunicatie worden van oudsher in bits aangegeven, dus kb/s, Mb/s en Gb/s. Dat heeft niet zoveel te maken met de dingen mooier voorspiegelen dan ze zijn, maar met het hanteren van internationaal vastgelegde normen. Aangezien een bit de kleinst mogelijke binaire eenheid is (0 of 1) kan er dan ook geen misverstand bestaan over de aangegeven snelheid. Bij kB/s en MB/s is de aanduiding niet eenduidig, aangezien het meestal niet direct duidelijk is of er b.v. MB/s of MiB/s wordt bedoeld.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mebibyte
 
Aangezien een bit de kleinst mogelijke binaire eenheid is (0 of 1) kan er dan ook geen misverstand bestaan over de aangegeven snelheid.
Dat zou je wel zeggen ja, en toch vergissen veel mensen zich er dagelijks in, en weten de meesten zelfs niet eens de juiste eenheden te communiceren.
 
Heb me er nu inderdaad meer in verdiept. Ook wanneer ik een logische berekening maak komt de 3 MB/s in de buurt van de 3.75 (30MBit / 8).
Dus alleen al door de juiste kennis ben ik al veel positiever :laugh: over de snelheid.
Ook over het gebruik van Spotnet ben ik positief :).
Je hoeft alleen maar te zoeken naar datgene wat je wilt downloaden, druk op download en het programma doet de rest.
 
Terug
Bovenaan