• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

gebruik Panasonic DMR-BCT 820

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gijs_me10

Mijn geweldige Panasonic DMR-BCT 820 vraagt om de smartcard na de Ziggo wijzigingen van 11 maart 2015

Ik heb 2 jaar lang genoten van mijn Panasonic DMR-BCT 820 (wat een geweldig apparaat), maar nu na de Ziggo wijzigingen van 11 maart 2015 vraagt hij om de juiste smartcard bij alle HD zenders en bij een aantal niet HD zenders, zoals o.a. WDR, NDR, RTL+ , SAT1, ARTE, CNN, EURONEWS, NPO Nieuws, NPO Politiek, etc.
CNN en EURONEWS vallen zelfs onder de vrije zenders en doen het niet meer.
Wie kan er helpen om ZIGGO en PANASONIC te overtuigen om dit via een software update op te lossen.
Hier ligt toch een gat in de markt voor PANASONIC. *

:no:,:no:,:no:
 
Mijn geweldige Panasonic DMR-BCT 820 vraagt om de smartcard na de Ziggo wijzigingen van 11 maart 2015

Ik heb 2 jaar lang genoten van mijn Panasonic DMR-BCT 820 (wat een geweldig apparaat), maar nu na de Ziggo wijzigingen van 11 maart 2015 vraagt hij om de juiste smartcard bij alle HD zenders en bij een aantal niet HD zenders, zoals o.a. WDR, NDR, RTL+ , SAT1, ARTE, CNN, EURONEWS, NPO Nieuws, NPO Politiek, etc.
CNN en EURONEWS vallen zelfs onder de vrije zenders en doen het niet meer.
Wie kan er helpen om ZIGGO en PANASONIC te overtuigen om dit via een software update op te lossen.
Hier ligt toch een gat in de markt voor PANASONIC. *

:no:,:no:,:no:

Heb je wel de zenders opnieuw laten zoeken met de nieuwe gegevens ?
En als dat niet lukt: waar gaat dat dan fout, tot waar kom je ?
 
Hoi Cees,

Ik heb Panasonic DMR-BCT721 (zelfde als BCT820, kleinere schijf). 1,5 jaar kon ik die met veel plezier gebruiken. Apparaat is niet voor de Nederlandse markt bedoeld, uiteraard niet gecertificeerd en dus kan je nog bij Panasonic nog bij Ziggo mee aankloppen. Voordat ik het had aangeschaft, heb ik een goede onderzoek gedaan. Apparaat bleek prima te functioneren op zowel Ziggo als UPC netwerk. En zo was het ook. Daarom begrijp ik niet zo goed waarom het nu fout gaat.

Ik ben per 3 maart overgezet en kan mijn Panasonic sindsdien maar beperkt gebruiken. Ik ervaar het volgende probleem:

NPO HD zenders, maar ook alle publieke HD zenders (die op dit moment niet gecodeerd doorgegeven worden), maar ook BBC1 en 2 HD, Belgische HD zenders zijn niet te bekijken (er zijn meer HD en SD zender die niet te bekijken zijn, ik ga ze niet allemaal noemen). Decoder geeft melding dat nodige CI+ module en smartkaart niet zijn aanwezig. Dat is raar door twee redenen: er is (momenteel) geen codering op die zenders en CI+ module en smartkaart zitten gewoon in. Toch betaalzenders zoals HBO HD, Film1 (HD) en bv SyFy HD zijn prima te ontvangen! Tevens, zenders die niet te bekijken zijn (zoals NPO HD, FOX HD etc) laten zich wel opnemen! CI+ modules in gecertificeerde TV toestel doen het ook prima.

Er is al van alles geprobeerd: fabrieksinstellingen terugzetten, opnieuw zoeken naar zenders, met en zonder CI+ module en zo voort... Bekabeling is ook in orde, want opnames zien er prima uit. Er gaat iets mis in communicatie tussen de CI+ module en Panasonic. Ik kan in info venstertje zien dat volgens Panasonic NPO 1 HD gecodeerd is!! er staat een slotje bij. Wat klopt natuurlijk voor geen meter.

Hier op forum en op Ziggo community heb ik vernomen dat een aantal mensen met (gecertificeerde) TV's (van Sony, Philips, Sharp en Panasonic) soortgelijke problemen hebben. Op Ziggo Community heb ik gelezen dat een van de pechvogels heeft Ziggo monteur op bezoek gehad en die kon probleem ook niet oplossen. Oorzaak lig bij Ziggo signaal. Tevens stond erbij dat volgens die monteur ging Ziggo iets aan signaal aanpassen om het probleem te verhelpen. Tot nu toe niks van gemerkt.

Deze geweldige apparaat wordt bijna overal in Europa gebruikt. Jammer dan Panasonic Benelux ziet Nederlanders en Belgen als een soort tweede rang burgers en heeft gesloten om deze apparaat niet in Benelux te uitbrengen.
 
Deze geweldige apparaat wordt bijna overal in Europa gebruikt. Jammer dan Panasonic Benelux ziet Nederlanders en Belgen als een soort tweede rang burgers en heeft gesloten om deze apparaat niet in Benelux te uitbrengen.

Ik denk meer dat Panasonic er geen zin heeft om dan support te gaan (moeten) geven op alle eisen/afwijkingen/restricties van de kabelproviders in Nederland/Belgie.:giveup:
Ze hebben hun handen al vol aan de CIplus TV's.
Zie de bovenstaande voorbeeld wat betreft de opmerkingen over het "afwijkende" signaal van Ziggo en CI+ TV's
 
Heb je wel de zenders opnieuw laten zoeken met de nieuwe gegevens ?
En als dat niet lukt: waar gaat dat dan fout, tot waar kom je ?

Ik heb ook alles geprobeerd zoals ook Olga.P2000 hierna heeft geschreven.
Fabrieksinstelling, opnieuw zenders zoeken, etc.
Als ik de vernoemde zenders kies verschijnt er heel even beeld en geluid en dan is het afgelopen. Dan komt de vraag om een smartcard maar die zit er gewoon in.
Kontakt gehad met Panasonic Benelux maar zonder succes. Zij willen het probleem niet bewerken. Lange leve Europa.
:no:,:no:,:no:
 
Hoi Cees,

Ik heb Panasonic DMR-BCT721 (zelfde als BCT820, kleinere schijf). 1,5 jaar kon ik die met veel plezier gebruiken. Apparaat is niet voor de Nederlandse markt bedoeld, uiteraard niet gecertificeerd en dus kan je nog bij Panasonic nog bij Ziggo mee aankloppen. Voordat ik het had aangeschaft, heb ik een goede onderzoek gedaan. Apparaat bleek prima te functioneren op zowel Ziggo als UPC netwerk. En zo was het ook. Daarom begrijp ik niet zo goed waarom het nu fout gaat.

Ik ben per 3 maart overgezet en kan mijn Panasonic sindsdien maar beperkt gebruiken. Ik ervaar het volgende probleem:

NPO HD zenders, maar ook alle publieke HD zenders (die op dit moment niet gecodeerd doorgegeven worden), maar ook BBC1 en 2 HD, Belgische HD zenders zijn niet te bekijken (er zijn meer HD en SD zender die niet te bekijken zijn, ik ga ze niet allemaal noemen). Decoder geeft melding dat nodige CI+ module en smartkaart niet zijn aanwezig. Dat is raar door twee redenen: er is (momenteel) geen codering op die zenders en CI+ module en smartkaart zitten gewoon in. Toch betaalzenders zoals HBO HD, Film1 (HD) en bv SyFy HD zijn prima te ontvangen! Tevens, zenders die niet te bekijken zijn (zoals NPO HD, FOX HD etc) laten zich wel opnemen! CI+ modules in gecertificeerde TV toestel doen het ook prima.

Er is al van alles geprobeerd: fabrieksinstellingen terugzetten, opnieuw zoeken naar zenders, met en zonder CI+ module en zo voort... Bekabeling is ook in orde, want opnames zien er prima uit. Er gaat iets mis in communicatie tussen de CI+ module en Panasonic. Ik kan in info venstertje zien dat volgens Panasonic NPO 1 HD gecodeerd is!! er staat een slotje bij. Wat klopt natuurlijk voor geen meter.

Hier op forum en op Ziggo community heb ik vernomen dat een aantal mensen met (gecertificeerde) TV's (van Sony, Philips, Sharp en Panasonic) soortgelijke problemen hebben. Op Ziggo Community heb ik gelezen dat een van de pechvogels heeft Ziggo monteur op bezoek gehad en die kon probleem ook niet oplossen. Oorzaak lig bij Ziggo signaal. Tevens stond erbij dat volgens die monteur ging Ziggo iets aan signaal aanpassen om het probleem te verhelpen. Tot nu toe niks van gemerkt.

Deze geweldige apparaat wordt bijna overal in Europa gebruikt. Jammer dan Panasonic Benelux ziet Nederlanders en Belgen als een soort tweede rang burgers en heeft gesloten om deze apparaat niet in Benelux te uitbrengen.

Geweldige tip. Had ik nog niet uitgeprobeerd. Dit is een klein stapje vooruit.
Zenders die niet te bekijken zijn laten zich wel opnemen en afspelen. :)
 
Geweldige tip. Had ik nog niet uitgeprobeerd. Dit is een klein stapje vooruit.
Zenders die niet te bekijken zijn laten zich wel opnemen en afspelen. :)
 
Geweldige tip. Had ik nog niet uitgeprobeerd. Dit is een klein stapje vooruit.
Zenders die niet te bekijken zijn laten zich wel opnemen en afspelen. :)

Blij dat ik iemand heb geholpen. Je kan toch nog een beetje je Panasonic gebruiken! :thumb up:
 
Helaas gaat Panasonic beide apparaten niet aanbieden voor certificering,het apparaat is eigenlijk voor de Duitse markt bestemd (daar werd ie in elk geval verkocht) en of Ziggo nu echt alles gaat aanpassen... het is een beetje hetzelfde als de hele oude samsung waarbij steeds de "niet kopieer bit" aanging waardoor je met een aangesloten DVD-recoder niet kon opnemen.
Helaas is het wel ci+ dus ook een Alphacrypt gaat het niet doen.
Panasonic werd geimporteerd door Haagtechno.
Als het echt in het signaal zit dan kan Ziggo hier mogelijk iets aan doen maar van Panasonic zelf zou ik niets verwachten, die zijn simpel,de apparaten zijn niet voor Nederland gemaakt.
Bezitters van de TU-DC40RD zitten denk ik nu al zo'n 8 jaar op een ooit beloofde upgrade te wachten die er niet gaat komen.
De afdeling engineering van Panasonic zit in Japan,die zouden dan een analyse moeten krijgen wat toen per e-mail werd verzonden en dan een upgrade maken,welke door Ziggo moest worden getoetst.
Dat hoeft Ziggo hier niet te doen,het apparaat is nooit gecertificeerd.
Bizar genoeg doet opnemen en timeshiften het dan weer wel,dus ik vermoed dat er een bitje op aan staat.
Mogelijk begrijpt de recorder het nu openstaande netwerk (even ongecodeerd) niet en zal hij weer gaan werken als alle kanalen weer gecodeerd zijn.
Bij UPC klanten speelde het probleem al in 2012, CI+ heeft natuurlijk een aantal beveiligingen en content providers vinden het maar niets dat die dingen HD op blu-ray kunnen branden.
Als je de ci+ module er uit trekt zullen een aantal kanalen het wel doen,en ik denk dat ook de SD kanalen het wel doen met de module er in.
De PVR/bluray speler detecteert in elk geval een beveiliging vandaar het slotje,stuurt het signaal over de cam met kaart,krijgt het niet ongecodeerd terug en besluit dan met de melding te komen dat de module er niet in zit.
Er stond dus al een bitje aan bij UPC en dat wordt nu doorgespeeld nu het net gelijk is getrokken.
Ik hoop dat het goed komt,Ziggo heeft geen verplichting net als bij de "alphacrypt cam" omdat de apparaten niet voor de NL markt waren,een aantal Sony tv's schijnt wel hetzelfde euvel te hebben dus mogelijk wordt het toch wel gefixt en kan de Panasonic gebruiker van die fix meegenieten...
 
Helaas gaat Panasonic beide apparaten niet aanbieden voor certificering,het apparaat is eigenlijk voor de Duitse markt bestemd (daar werd ie in elk geval verkocht) en of Ziggo nu echt alles gaat aanpassen... het is een beetje hetzelfde als de hele oude samsung waarbij steeds de "niet kopieer bit" aanging waardoor je met een aangesloten DVD-recoder niet kon opnemen.

Niet alleen Samsung, maar ook Cisco en Humax. Toen (2 jaar geleden) zei gecertificeerde Ziggo lid hier, op forum, dat het een foutje was en met de volgende update teruggedraaid zou worden. Lekker nooit gebeurd. De reden begrijp ik nog steeds niet, vooral niet bij Humax. Met Humax kan je ftp-en en dan via pc een dvd branden!

Helaas is het wel ci+ dus ook een Alphacrypt gaat het niet doen.

Nou, een iemand met 'mijn' Panasonic heeft wel CI modules erin zitten (en dus niet CI+). Hij werd als eerste overgezet en kreeg van die problemen. Ik dacht eerst dat het door CI module komt, maar later bleek dat CI+ modules dezelfde probleem geven.

Panasonic werd geimporteerd door Haagtechno.
Als het echt in het signaal zit dan kan Ziggo hier mogelijk iets aan doen maar van Panasonic zelf zou ik niets verwachten, die zijn simpel,de apparaten zijn niet voor Nederland gemaakt.

Dat vind ik nog niet de ergste. De 'meneer' aan achterkant spraak met mijn met enorme minachting, alsof ik achterlijk ben.. "Ja, mevrouwtje, toen deed die nog en nu UPC en Ziggo samengevoegd zijn, doet die het niet meer..." Ik denk dat ik nog een en andere op Facebook van Panasonic ga zetten. Zo behandel je je klanten niet, of apparaat nu wel of niet gecertificeerd.

Bezitters van de TU-DC40RD zitten denk ik nu al zo'n 8 jaar op een ooit beloofde upgrade te wachten die er niet gaat komen.
De afdeling engineering van Panasonic zit in Japan,die zouden dan een analyse moeten krijgen wat toen per e-mail werd verzonden en dan een upgrade maken,welke door Ziggo moest worden getoetst.
Dat hoeft Ziggo hier niet te doen,het apparaat is nooit gecertificeerd.

Lekker handig!

Bizar genoeg doet opnemen en timeshiften het dan weer wel,dus ik vermoed dat er een bitje op aan staat.

Ik denk dat Panasonic even tijd nodig heeft om signaal te decoderen. Dat gaat gewoon net een paar seconden langzamer om lineaire uitzending te kunnen bekijken. Op zich zou je met 1 CI+ module 2 uitzendingen tegelijk kunnen opnemen en de eerste wordt meteen gedecodeerd en andere kan dus nadat het opgenomen is. Ik denk dat hier een soortgelijke werking optreed: decoderen erna.

Wat is nog best bizar is dat altijd alle opnamen konden maar eenmalig op blu-ray gebrand worden (stond altijd een bepaald icoontje bij). Na het branden verwijderde Panasonic de opname automatisch van HDD.
Nu, bij de opnames van RTL5, FOX etc staat dit icoontje niet en dus na het branden moet ik handmatig opname verwijderen (of nog tig keer branden als ik dat zou willen). Het ontbreken van icoontje denk ik het resultaat van (op dit moment) ongecodeerd doorgeven van de zenders.

Mogelijk begrijpt de recorder het nu openstaande netwerk (even ongecodeerd) niet en zal hij weer gaan werken als alle kanalen weer gecodeerd zijn.

Ik heb ook een beetje die richting gedacht. Maar dat voor alsnog zou betekenen dat NPO 1, 2 en 3 HD voor ons, gebruikers van Panasonic 'gecodeerd' blijven.

Bij UPC klanten speelde het probleem al in 2012, CI+ heeft natuurlijk een aantal beveiligingen en content providers vinden het maar niets dat die dingen HD op blu-ray kunnen branden.
Als je de ci+ module er uit trekt zullen een aantal kanalen het wel doen,en ik denk dat ook de SD kanalen het wel doen met de module er in.
De PVR/bluray speler detecteert in elk geval een beveiliging vandaar het slotje,stuurt het signaal over de cam met kaart,krijgt het niet ongecodeerd terug en besluit dan met de melding te komen dat de module er niet in zit.
Er stond dus al een bitje aan bij UPC en dat wordt nu doorgespeeld nu het net gelijk is getrokken.

Ook weer... Ik ken iemand die deze apparaat op UPC netwerk al 2 jaar gebruikt. UPC CI+ module erin en klaar. Je kan natuurlijk maar eentje erin doen omdat UPC geeft maar eentje per aansluiting, maar goed, het werkt wel. Vandaar dat ik niet begrijp waarom het nu fout gaat: op UPC deed die het wel, op Ziggo deed die het wel, maar nu combi UPC+Ziggo is ineens een probleem.

CD kanalen doen het ook. In en uittrekken module geeft voor de rest geen enkele verandering, behalve dat betaalzender het niet doen.

De enige verklaring dat ik kan bedenken is dat 'bitje' van UPC is in Nagravision en mijn module begrijpt alleen Irdeto. Al heeft iemand mij op de forum uitgelegd dat het toch niet mogelijk zou zijn. Al zitten er nu twee coderingen op netwerk, zitten ze elkaar niet in de weg.

Ik hoop dat het goed komt,Ziggo heeft geen verplichting net als bij de "alphacrypt cam" omdat de apparaten niet voor de NL markt waren,een aantal Sony tv's schijnt wel hetzelfde euvel te hebben dus mogelijk wordt het toch wel gefixt en kan de Panasonic gebruiker van die fix meegenieten...

Op dit moment merk ik geen enkele verandering. Met een beetje angst wacht ik 1 april af. Dan zijn de wijzigingen min of meer definitief en dat weten wij helemaal waar wij aan toe zijn. Als ik mijn Panasonic kan blijven gebruiken zoals ik het nu doe, dan ben ik al blij. Ik hoop nu vooral dat het niet slechter wordt. De rest is mooi meegenomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan