• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gast account aanmaken op Technicolor modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
162
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik ga dit weekend internet van Ziggo aanleggen en ben me alvast wat aan het inlezen.
Omdat ik niet wil dat iedereen ongelimiteerd toegang heeft tot m'n netwerk heb ik op de FritzBox van xs4all een gastaccount ingesteld.
Ik kan echter nergens vinden hoe ik dat op het modem van Ziggo (Technicolor) kan aanmaken.
Iemand een korte handleiding hoe ik dit aanpak?
Alvast bedankt!
 
Kort maar krachtig antwoord: Niet. In mijn TC7210 ontbreekt deze optie volledig.
Kortom: Een losse AP, of het ding in bridge zetten en er zelf een router achter zetten waarin dit wel geregeld kan worden.
 
Dank voor het antwoord.
Dat wordt dus een access point installeren.
 
Hoi
Heb zelf ook de modem in bridge mode laten zetten en mijn Fritzbox 7490 erachter werkt perfect en zet de guest access aan als er vrienden zijn.
Nooit problemen.
Succes
 
Dat is geen optie, ben ik bang.
Ik moet, denk ik, de Fritz!Box weer inleveren als ik het abonnement bij XS4ALLL beëindig.
Maar met een acces point kom ik er ook wel.
Of kan ik de Horizon Box-access point ook instellen als gast-wifi-punt?
 
Maar met een acces point kom ik er ook wel.
Of kan ik de Horizon Box-access point ook instellen als gast-wifi-punt?

De Horizon kan als accesspoint werken, maar is dan geen router. Je kunt dus dan alleen wifi access geven op je eigen LAN. Je moet de DHCP server uitzetten in de Horizon omdat hij anders deze ook op zijn LAN heeft en je normale LAN (dat dhcp vanaf het modem wil) in de war schopt.

Een "dom" accesspoint kun je ook niet als guest netwerk gebruiken omdat je daarmee hetzelfde hebt. Je moet dus eigenlijk een routertje gebruiken wat je een eigen subnet geeft en 'achter' je standaard router staat. Elke oude router kun je daarvoor nemen. WAN poort op DHCP zetten en het ip-adres in een ander subnet kiezen dan het standaard subnet van je Technicolor modem. Weliswaar niet zo veilig als een echt 'gastnetwerk' maar toch redelijk gescheiden netwerken.
 
De Horizon kan als accesspoint werken, maar is dan geen router. Je kunt dus dan alleen wifi access geven op je eigen LAN. Je moet de DHCP server uitzetten in de Horizon omdat hij anders deze ook op zijn LAN heeft en je normale LAN (dat dhcp vanaf het modem wil) in de war schopt.

Een "dom" accesspoint kun je ook niet als guest netwerk gebruiken omdat je daarmee hetzelfde hebt. Je moet dus eigenlijk een routertje gebruiken wat je een eigen subnet geeft en 'achter' je standaard router staat. Elke oude router kun je daarvoor nemen. WAN poort op DHCP zetten en het ip-adres in een ander subnet kiezen dan het standaard subnet van je Technicolor modem. Weliswaar niet zo veilig als een echt 'gastnetwerk' maar toch redelijk gescheiden netwerken.

Als je een hebt met uitgebreide firewall of dd-wrt, kun je met wat firewallregels de toegang tot je eigen LAN helemaal blokkeren eventueel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan