• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Garantie Netgear Router

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mario.hartjes
  • Startdatum Startdatum
M

mario.hartjes

Voor drie maanden terug heb ik gebruik gemaakt van de UPC aanbieding van 4 pakketjes voor 45 euro. Ik heb er een netgear router bijbesteld voor 60 euro. Nu blijkt dat de router niet meer goed werkt. Van de een op de andere dag kon ik niet meer het net op. Ik heb toen even een andere router geleend en toen was alles weer goed.
Conclusie router kapot. Ik dus bellen naar UPC om te vragen of ik de router moet terug sturen zodat UPC een andere of reparatie voor me regelt. Toen begon de ellende.
UPC geeft 7 dagen garantie op de router en als die daarna stuk is dan moest ik contact opnemen met Netgear. Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens ik heb de router bij UPC gekocht dus UPC moet in dit geval zorgen dat mijn klacht verholpen wordt. Niet dus volgens de regels van UPC moet ik zelf Netgear bellen. Ik dus booooos. Na een afkoeling toch maar even naar Netgear gebeld. Kreeg een vriendelijke meneer aan de lijn die me vertelde dat ik helemaal niet met zo'n klacht mocht aankloppen bij Netgear. Volgens die meneer moet UPC een mailtje sturen met mijn klacht naar Netgear. Dan neemt Netgear contact met mij op. Volgens die meneer weet UPC precies hoe het moet maar ze vertikken het. Iemand ook ervaring met zoiets als dit ?? Laat het me weten.
Dit slaat echt nergens op. Ik heb hier nu een router staan die niet werkt. :embarassed: :embarassed:
 
Heb je hem al eens gereset dan?

Misschien heeft je NETGEAR een andere MAC adres staan dan dat de MODEM geeft.

Volgorde:
Modem uit.
Router resetten.
Wacht tot de router weer goed is.
Zet de Modem aan.
Kijk dan eens?
 
Ja, alles geprobeerd. mac adres gecloond noem maar op. Ik pakte een nieuwe modem en alles werkt weer.
 
Router start soms ook niet op en valt uit nadat het power lampje knippert
 
Upc is de verkoopende partij upc moet dit wettelijk oplossen, netgear heeft hier dus niets mee temaken.

Zoals davy16 al zij nogmaals upc bellen of naar winkel gaan.

Tip voor als je naar de winkel terug gaat, op trosrader.nl staat je comsumenten recht die je kan uitprinten en die vervlgens mee kan nemen om hen op je rechten tewijsen.
 
Bedankt voor de tip. Ik ga even op de Tros site kijken en dat uitprinten. Morgen even naar de UPC winkel. Kan leuk worden. ;D ;D
 
Dit is niet iets voor de UPC winkel. Dit hoort thuis bij de helpdesk. Bespaar jezelf de moeite want ze kunnen je daar waarschijnlijk toch niet helpen. Wettelijk heb je 2 jaar garantie. Je moet wel bij UPC zijn en niet bij de fabrikant.
 
Dus dan toch maar weer eens bellen. :( :( :( >:(
 
UPC biedt beperkte ondersteuning op geleverde routers, zij bieden net zoals Mediamarkt, Dynabite en andere computerzaken dat doen alleen basisondersteuning. Je kan niet van mensen van de UPC helpdesk verwachten dat ze hele routerconfiguraties uit hun hoofd kunnen, aangezien ze niet voor Netgear maar voor UPC werken.

En fabrikanten schuiven nogal graag de schuld naar de internetprovider af, zijn zij van het probleem af.. :')
Vraag gewoon aan een helpdeskmedewerker om de betreffende afdeling het verder te laten afhandelen.
 
Terug
Bovenaan