• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ga niet in op aanbiedingen hogere snelheid voor minder geld e.d.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter martinmollet
  • Startdatum Startdatum
M

martinmollet

Samenvatting: Ga niet in op aanbiedingen waarbij voor minder geld een hoger snelheid wordt geboden. Dit wordt niet nagekomen maar ondertussen heb je wel het nieuwe modem geïnstalleerd (want dat moest je dan doen voor de hoger internet snelheid) !

Eind augustus deed de DVR het ineens niet meer, oude opnamen waren ook niet zichtbaar meer.

* Gebeld met UPC-service: de mevr. van UPC biedt mij (op haar initiateef) een sneller internet aan. 60Mb (was 25Mb) allees zou hetzelfde blijven (bellen onbeperkt+europe, DVR, Royaal, 2e mediabox) maar dan sneller en het zou nog 2 euro goedkoper worden ook. Ik betaalde 75,- dus dat zou dan 72 euro worden !
Ik hoef alleen maar het nieuwe modem aan te sluiten, nee, dat hoeft niet direct, neem gerust uw tijd...

* De bevestiging per email: vermeld mijn "bestelling" met een prijs van 80,50. maar dat merk ik helaas niet op.

* vrijwel gelijk na het gesprek werkt de DVR trouwens weer .....???

* De eerst volgende rekening is 15 euro duurder omdat het bellen er apart is bij gezet.

* Het oude modem wordt zonder overleg of waarschuwing uitgeschakeld zodat ik geen telefoon of internet meer heb.

* Nieuwe modem aangesloten en als ik dan mobiel bel om de DNS nummers te vragen verteld de mevr. aan de lijn doodleuk dat ik die maar op internet moet kijken ..... (maar dat doet het dus niet meer)
omdat ik met 10.0.0.xxx werk en ze dan geen support leveren.

* Vervolgens verdwijnt het ineens een paar dagen later het Royaal pakket op beide mediaboxen en als ik daarvoor bel krijg ik te horen dat wat mij aangeboden is niet kan worden geleverd. Ik mag wel 80,50 accepteren en dan 1 jaar een korting van 10,-

* Dat hoeft van mij dus niet (omdat hun zelf dat aanbod hebben gedaan) en wil of 73,-- euro of terug naar het oude pakket.

* daarna contact met special care gehad die je dan van de ene persoon die het niet kan regelen (het kastje) naar de andere persoon die het niet kan regelen (de muur) doorverbind.

* ze zouden met TZT terugbellen, en als ze dan geen 60Mb/s voor 73,- euro aanbieden dan ga ik naar naar KPN interactive TV of XS4All, dat moet ik binnenkort nog even uitzoeken.

Mijn "conspiracy-theory" is dat dit de methode is om de nieuwe modems met publiek-WIFI alvast uit te rollen (en een van de mensen liet zich ontvallen dat dat er inderdaad al in zat maar dat er een opt-out regeling kwam).
 
Gevalletje van miscommunicatie lijkt me. Mijn ervaring is dat je bij dit soort aanbiedingen gewoon een beter abonnement krijgt, maar dan wel weer voor een jaar dat afsluit.

Maar waarom zouden ze je erin willen luizen om een nieuw modem te verstrekken? Als ze iedereen een nieuw gratis modem sturen, dan durf ik te wedden dat 90% (waaronder ik) dat nieuwe modem installeert (want nieuwer is beter), zeker als er voordelen worden gecommuniceerd... :)

En inderdaad kun je bij Ziggo ook gewoon je wifispot uitzetten.
 
Ik weet niet op welke afdeling van UPC u werkt, maar in mijn opinie is het

- zonder overleg uitschakelen van een werkende modem (zodat een netjes betalende klant ineens geen telefoon en internet meer heeft)
- het met 15 euro verhogen van de rekening
- het uitschakelen van het Royaal pakket

meer dan een eenvoudige miscommunicatie.
Mij komt het bijna over als opzettelijk treiteren.
 
Lees dit forum en andere fora's en je ziet dat er heel veel fout gaat bij UPC op bijna elk vlak.
 
totaal zei:
Lees dit forum en andere fora's en je ziet dat er heel veel fout gaat bij UPC op bijna elk vlak.

Ga jij eens naar kpn of elk ander willekeurig bedrijf, zie je dat het net zo'n puinhoop is. Of denk jij dat alles perfect verloopt bij kpn of ziggo? Upc zal wel iets verkeerd bij jou hebben gedaan want niets gaat goed volgens jou.. Dat je telkens naar dit forum verwijst is helemaal bullshit, logisch dat hier klachten staan.. Het is een klaag forum. Dat zijn mensen standaard, alleen maar negatief, maar als ze goed geholpen worden hoor je ze niet.. Dus kom eens met wat beters meneer totaal.. :-)
 
Chelloo.nl is nooit opgezet als klaag forum en wil dat ook niet zijn. Dat soort sites zijn er al genoeg.
Wil je alleen maar klagen en negatief zijn kun je daar terecht.

Chelloo.nl is opgezet om informatie en hulp te bieden door leden, voor leden.
Dat mensen die problemen ondervinden soms klagen is onoverkomelijk, daarom ook "Lucht uw hart."
Zie: Informatie over deze site
 
Ik ben ook ingegaan op de aanbieding, en inderdaad een beter abonnement gekregen.
Na een dag all een andere mediabox, installeren en binnen 10minuten werkte het weer, geen uitval van internet, alleen een upgrade van 25Mb naar 120Mb.

Ze hebben het gewoon super gedaan, de mensen van UPC. :laugh:

en nee ik ben geen UPC medewerker.
 
Soms gaan dingen goed ,en soms ook weer niet ;D

Dat is zo bij iedere aanbieder KPN,ZiGGO,TELFORT enzv maak niet uit ,maar ik moet wel zeggen UPC is wel voor uit gegaan de laatste jaren .
 
Feit blijft dat als je dit forum of andere fora's leest je heel veel tegen komt wat fout gaat.
Hier gaat het over UPC, maar het kan natuurlijk ook een andere aanbieder zijn.
 
Vervelend voor de topic starter, en nee barrymossel, nieuwer is niet altijd beter. Zeker niet op computer gebied.

Ik denk dat het beste advies voor martinmollet en anderen is om niet meteen op telefonische aanbiedingen in te gaan. Eerst via internet verifieren en wellicht op die maniier nog een betere aanbieding samenstellen. Zo deden wij dit ook kort geleden bij Vodafone, waar wij een ander toestel bij nieuw abo wilden dan werd toegezegd. We hebben geantwoord dat we eerst ons eens gingen verdiepen in alle mogelijkheden om goedkoper en beter uit te komen. Uiteindelijk belde men ons meerdere keren terug met dezelfde aanbieding die wij steeds vriendelijk hebben afgewimpeld. Op het eind een abo afgesloten met het toestel naar onze zin, de kosten waren dan toch hetzelfde als tijdens het eerste gesprek. Maar punt is dat we wel eerst alles hebben afgewogen.
Dit is bij upc ook heel belangrijk om te doen. Nooit zomaar op welke aanbieding dan ook ingaan.

Dit en andere fora mogen dan misschien vol staan met mensen die problemen hebben, maar dat dient wel een doel. Om anderen bewust te maken dat niet alles vanzelfsprekend is.
 
Terug
Bovenaan