• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

FTP werkt niet met fiber 60

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hayco
  • Startdatum Startdatum
H

hayco

Hallo allemaal,

Ik heb sinds Maandag eindelijk fiber 60 :D
Het enige probleem waar ik tegen aanloop is dat mijn FTP server niet meer te bereiken is.
Er is niks veranderd behalve dan de nieuwe Cisco router van UPC...
Is dit een bekend probleem en zo ja hoe kan ik dit oplossen?
 
De Cisco modem werkt net als de ander bridged. Hij blokkeert geen poorten of verkeer.

Jouw probleem is waarschijnlijk IP-adres gerelateerd.
Ik ga er vanuit dat je router / intern netwerk met vaste , of minimaal gereserveerde IP-adressen werkt en je daar geen problemen door krijgt.
Je hebt echter bijna zeker een ander extern IP-adres. Daar moet je dus rekening mee houden.
 
Hangt die FTP aan de LAN of WAN?

Het zou kunnen, dat je FTP inderdaad met IP-adressen de inlogmogelijkheid verschaft, waardoor je nu, met waarschijnlijk een ander IP, niet meer kunt inloggen.
 
Heb exact hetzelfde gehad. Had er een duur linsys N router achter hangen, maar geen ftp meer.
Na aanschaf van een andere router (dlink) alles weer perfect. ;D
 
Ik heb zelf geprobeerd om rechtstreeks naar het externe adres te verbinden en ook dat werkt niet... 8)
Maar als het zeker is dat de cisco van UPC niks tegenhoud dan ga ik verder zoeken.... :o
 
pepper zei:
Heb exact hetzelfde gehad. Had er een duur linsys N router achter hangen, maar geen ftp meer.
Na aanschaf van een andere router (dlink) alles weer perfect. ;D

Ik blijf me verbazen heren. Dat ligt niet aan je dure router maar aan je intstellingen. Je had toch eerst beter je instellingen moeten bekijken voordat je een andre router ging kopen.

Wellicht had je een ander ipadres verkregen die niet correspondeert aan je portvorwarding.

Vaak loont de moeite om even je router te herstellen naar fabrieksinstellingen en daarna weer alles opniew programmeren.

Had je geen geld hoeven uitgeven. ;)
 
Onwetendheid en onkunde zorgt dus voor extra uitgaven...
Zo zie je maar, het komt wel weer goed met de economie van NL: veel onwetenden en onkundigen ;)
 
Terug
Bovenaan