• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

FTP van PVR naar PVR?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Theo2009
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Theo2009

Ik heb een vraag over het overzetten van een opname via ftp.

Ik snap dat dit lukt van de pvr naar de pc en dat het apparaat alleen .ts bestanden begrijpt.

Is het ook mogelijk om een opname via ftp van de ene pvr naar de andere pvr te kopieren?
Dus wanneer ik twee van deze apparaten zou hebben, een voor in de woonkamer en een voor in de slaapkamer, kan ik dan een opgenomen tv-programma, die ik heb opgenomen met de pvr in de woonkamer, uiteindelijk ook bekijken in de slaapkamer? Eventueel met tussenkomst van de pc om dit via ftp te kopieren...
 
Dit gaat geheid werken. Maak ik me absoluut geen zorgen over.
Waarom niet? Ik zal uitleggen hoe ik dit zie...

PC naar PVR: je zet een bestand op de 5050, en deze snapt dat blijkbaar.
PVR naar PC: Bestand is bewerkbaar en leesbaar.
Dus tweerichtingsverkeer werkt gewoon.

Nu waarom van PVR naar PVR dan ook zal werken:
Je leest met FTP het bestand van de PVR. Je schrijft met FTP hetzelfde bestand (dus in een formaat wat de PVR gewoon begrijpt), naar een andere PVR. Zolang het om dezelfde PVR's gaat zie ik geen enkel probleem.

Sterker nog, ik denk dat het zelfs mogelijk zal zijn om FXP te gebruiken, indien de ftp server op de Humax dit protocol begrijpt. FXP is een rechtstreekse transfer van FTP server naar FTP server. Daarbij wordt je PC niet als tussenstation gebruikt, alleen de sessie wordt bewaakt/gerapporteerd. Maar de data loopt rechtstreeks tussen beide FTP servers. Sneller dus. Ik hoop dat dit gesupport is in de server implementatie op de Humax.

In ieder geval, over een week of 2-3 zal ik hier definitief uitsluitsel over kunnen geven. Ik ga een tweede 5050 bestellen voor op de slaapkamer.
 
Denk ook wel dat het lukt als je behalve de .ts ook de .hmt en .nts bestanden meeneemt.

Maar waarom neem je niet gewoon het programma wat je wil zien op, op de PVR waar je het wil bekijken? :?
 
Maar waarom neem je niet gewoon het programma wat je wil zien op, op de PVR waar je het wil bekijken? :?

Daar zat ik ook net aan te denken. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.
Wat ik me voor kan (kon) stellen is dat er in de woonkamer meer programma's te zien zijn op de smartcard als in de slaapkamer, maar nu alle extra pakketten op al je smartcards (max 3) gezet worden heb je dus in de slaapkamer en in de woonkamer dezelfde pakketten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Simpel voorbeeld deed zich gisteren nog voor. Een film kijken in twee delen :oyeah:
Eerste uur beneden gekeken. Film blijkt leuker dan voorzien, toch zwaar moe en naar bed willen. In de reclame beneden op record drukken, om morgen verder te kijken. Dag er na dus tot de conclusie komen dat je in bed wil kijken, maar alleen de recorder beneden heeft de film opgenomen. Nou, simpel, met fxp even snel de film naar de receiver boven zetten.
 
Gheheh, ja, ik denk er mss wat simpel over. Maar ik heb het zoveel gebruikt, FTP en FXP hebben voor mij geen geheimen meer :oyeah:
 
Bedankt voor de info, lijkt me vrij helder dus...

En de reden om iets om te nemen, daar waar ik het wil bekijken, lijkt mij ook duidelijk aangegeven in mijn vraag... ik weet op het moment van opnemen nog niet waar ik het wil bekijken.... maakt dus niet uit, de mogelijkheid om opnames over en weer kopiëren was alles wat ik wilde weten.
Nogmaals bedankt.

Ik ga de tweede vast bestellen.... :lol:
 
ftp automatiseren?

Ik ga deze pvr ook aanschaffen en vraag me af of het volgende mogelijk is: ik heb in m'n netwerk een synology nas server die ook als ftp server dienst doet en altijd aan staat. En dan straks één van deze machines. Kan je nu opnemen en vervolgens op vaste tijden geautomatiseerd alle opnames kopieren naar de synology via een soort geautomatiseerd ftp scriptje? Dan moet ik alleen nog een manier zien te vinden om die bestanden op de synology te streamen naar andere tv's. Maar dat kan via elke mediaplayer toch? Of is het een humax specifiek formaat en moet ik voor elke tv zo'n apparaat aanschaffen?

Ik blijf het onhandig vinden dat je niet kan opnemen naar een centrale opslag en van daaruit streamen naar welk scherm je maar wilt. Maar ja...da's niet goed voor de omzet natuurlijk.
 
Ik ga deze pvr ook aanschaffen en vraag me af of het volgende mogelijk is: ik heb in m'n netwerk een synology nas server die ook als ftp server dienst doet en altijd aan staat. En dan straks één van deze machines. Kan je nu opnemen en vervolgens op vaste tijden geautomatiseerd alle opnames kopieren naar de synology via een soort geautomatiseerd ftp scriptje? Dan moet ik alleen nog een manier zien te vinden om die bestanden op de synology te streamen naar andere tv's. Maar dat kan via elke mediaplayer toch? Of is het een humax specifiek formaat en moet ik voor elke tv zo'n apparaat aanschaffen?

Ik blijf het onhandig vinden dat je niet kan opnemen naar een centrale opslag en van daaruit streamen naar welk scherm je maar wilt. Maar ja...da's niet goed voor de omzet natuurlijk.
Hmmm.. Dan moet je op je NAS iets in de cron zetten (of anders schedulen), wat middels ftp alles van de Humax afhaalt. Op de Humax staat geen ftp-client, dus je kunt vanaf de Humax geen sessie naar de ftp-server op je NAS maken. Daarnaast kun je ook niks schedulen qua scripts op de Humax, dus het zal van de andere kant moeten komen.

Over het streamen.. Ik dénk dat het een redelijk generiek format is. Zal binnenkort eens iets op mijn eigen NAS zetten, en proberen te streamen middels TwonkyMedia icm PS3.

Moet eerst nog een switch in mijn tv-meubel leggen. Heb te weinig ethernet patchpunten in mijn tv-meubel :cry:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan