• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

FTP server niet meer werkend te krijgen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Josvdh33
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Josvdh33

Sinds ik het nieuwe Ubee EVW3200 modem heb kan ik niets meer doen met mijn FTP server.
De forwarding in de router natuurlijk op poort 20 en 21 gezet, firewall uitgeschakeld.
Ondanks alles wat ik er hier in dit forum over gelezen heb lukt het niet om de mappen/bestanden te openen. ( bv ander poortnummer aan server geven )
Inloggen lukt dus WEL.
Iemand nog meer ideeen of moet ik overstappen naar een provider die een modem heeft die WEL met FTP overweg kan ?
 
hoe weet je zo zeker dat het aan het modem ligt? Misschien doe je zelf wel iets fout ;)
Passive/niet passive maakt nog verschil? SFTP/SSH gebruiken ipv FTP?

FTP commands lopen over poort 21, en de datatransfer over poort 20 (als ik me niet vergis). Het lijkt dus dat er iets mis gaat met je poort 20. Vergelijk ze nog eens met de instellingen van poort 21.
En andere pc of apparaat geprobeerd? Andere ftp client?
 
Iemand nog meer ideeen of moet ik overstappen naar een provider die een modem heeft die WEL met FTP overweg kan ?

If all else fails (geen tips verder, want heb niet de Ubee met ingebouwde router maar de Ubee modem zonder router) kun je natuurlijk de Ubee in bridge mode laten zetten (naar helpdesk bellen en die kunnen dat voor je doen) en een eigen router er tussen zetten die het wel probleemloos kan. De Ubee wordt dan gewoon een modem zonder router.

Lijkt me handiger dan naar een andere provider overstappen, zeker omdat andere providers vaak minstens net zo veel issues met hun router/modem combos hebben. Zeker KPN en Tele2 bijvoorbeeld.
 
Hoi Xahmol,

Ik heb naar aanleiding van jouw antwoord (weer) gedurende kostbare tijd aan de tel gehangen met Ziggo en zij hebben het gesnapt :pompom:
Nu is het router gedeelte gedeactiveerd en werkt alles weer naar behoren :)
Bedankt voor de tip, anderen bedankt voor het meedenken :)
 
Handig voor virussen en bots, zo'n internet aansluiting zonder router ...
 
Handig voor virussen en bots, zo'n internet aansluiting zonder router ...

Eh, het is niet een aansluiting zonder router, maar (neem ik aan en hoop ik) een aansluiting met een andere router dan de in de Ubee geïntegreerde router.
 
Klopt,
Dat had verzuimd om in mijn vraag te zetten.
Er staat een Linksys E3000 achter die UITSTEKEND voldoet !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan