• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

FTP server draaien met Ubee modem?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nico_van_wijk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
N

nico_van_wijk

Beste mensen,

Maak gebruik van het Ubee modem van Ziggo en heb hier een FTP-server achter staan. Nu heb ik op dit forum al veel gelezen over de problematiek met de passive FTP modus. Ik wil even niet op alle instellingen en poort verhalen ingaan, neem even aan dat ik dat allemaal goed heb staan.



Mijn conclusie door eigen ervaring:
  • Passive FTP met de standaard poort 21 werkt niet in combinatie met dit type modem.
  • Wanneer je de standaard poort wijzigt in bijvoorbeeld 2121 werkt het wel.
Heeft er iemand enig idee of dit een dikke BUG is in de firmware van het modem. Zo ja, dan snap ik niet waarom dit niet wordt opgelost...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je passive ftp wilt gebruiken moet je meer poorten open dan 21.
Active werkt vaak wel.
 
Als je passive ftp wilt gebruiken moet je meer poorten open dan 21.
Active werkt vaak wel.
Dag Mesa,

Je hebt mijn berichtje niet goed gelezen. Alles met poorten, active en passive ftp is mij bekend.

Mijn punt is dat wanneer ik de standaard ftp poort 21 gebruik, passive ftp niet werkt. Gebruik ik 2121 dan gaat het wel goed. Volgens mij zit er gewoon een bug in het modeml....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan