• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

FTP probleem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hansvanhest
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hansvanhest

Ik heb sinds kort de Humax 5200c. Deze is verbonden met internet en ik heb delen en FTP aangezet.
Vanuit de Humax kan ik contact maken met het netwerk; maar andersom lukt het niet :cry:.
Het IP adres is 192.168.1.107. Ik heb geprobeerd met de FTP server van mijn Synology NAS, via een browser en met Filezilla de HD van de Humax te benaderen, maar ik krijg overal de melding dat de server niet wordt gevonden.
Doe ik iets verkeerd?
 
Geen idee waarom het soms fout gaat. Bij mij gaat het bijna altijd fout en verbind ik met een lege map.

Ik werk op een mac. Via de mac kun je rechtstreeks vanuit de Finder een read-only verbinding met een FTP server maken. Om films te kopieren naar de PC is dat voldoende. Ik log in met ftp://humaxftp:[email protected]. Bij mijn poging van net via de Finder, lukte het in één keer en kan ik ook films ophalen, maar de meeste keren kijk ik tegen een lege map aan bij een inlog.

Mijn verbinding ik goed en streamen met een DNLA verbinding vanaf de Humax gaat probleemloos. Ook bij pingen heb ik nooit iets geks gezien.

Als ik het met Cyberduck probeer krijg ik altijd: I/O Fout: Could not parse response code. Server Reply: /media. te zien.
In het log staat dan:
220 Welcome to connection.
FEAT
500 Syntax error, command unrecognized.
USER humaxftp
331 Password required for humaxftp.
PASS ********
230 User logged in, proceed.
PWD
257 "/media" is current working dir.
NOOP
200 Port command successful
SYST
215 UNIX system type.
STAT /media
211 Extension supported :
CWD /media
PWD
Met Filezilla een vergelijkbare fout.

Andersom is het mij nog nooit gelukt. Mijn Synology publiceerd zijn media bestanden op het netwerk. Al mijn PC's kunnen er bij, maar de Humax beweert dat er geen mediaserver gevonden kan worden. RaRa.
 
Ik heb sinds kort de Humax 5200c. Deze is verbonden met internet en ik heb delen en FTP aangezet.
Vanuit de Humax kan ik contact maken met het netwerk; maar andersom lukt het niet :cry:.
Het IP adres is 192.168.1.107. Ik heb geprobeerd met de FTP server van mijn Synology NAS, via een browser en met Filezilla de HD van de Humax te benaderen, maar ik krijg overal de melding dat de server niet wordt gevonden.
Doe ik iets verkeerd?
Dit is toch wel het IP adress van de Humax, kijk het nog even na.
In het 2e vakje moet je "humaxftp" invullen en wachtwoord 0000 (4 nullen) poort kan je leeg laten, hierna Enter.

Gerard.
 
Dit is toch wel het IP adress van de Humax, kijk het nog even na.
In het 2e vakje moet je "humaxftp" invullen en wachtwoord 0000 (4 nullen) poort kan je leeg laten, hierna Enter.

Gerard.

Dit is het juiste IP adres. In de browser adresbalk type ik ftp:\\192.168.1.107
Dan vul ik humaxftp in en wachtwoord 0000. Vervolgens krijg ik de melding:
"Deze webpagina is niet beschikbaar"
 
Heb je Total Commander als eens geprobeerd?
Daar kun je een ftp verbinding mee maken naar je Humax, door een verbinding te maken via de optie, ftpverbinding, url invoeren, dan vul je die regel in die al is aangegeven, zoals, ftp://humaxftp:[email protected], zelf kun je via je verkenner je ip adres opzoeken van de Humax.
Ook zie ik in mijn verkenner een iHDR-5200C Media Server in beeld, daar op klikkend kan ik in de mappen komen en de media files zien en afspelen.
Als je dit niet lukt is er ergens iets niet goed.
 
Dit is het juiste IP adres. In de browser adresbalk type ik ftp:\\192.168.1.107
Dan vul ik humaxftp in en wachtwoord 0000. Vervolgens krijg ik de melding:
"Deze webpagina is niet beschikbaar"

Je hebt niet toevallig de standaard pincode van je ontvanger gewijzigd van 0000 naar iets anders ?
 
Dit is het juiste IP adres. In de browser adresbalk type ik ftp:\\192.168.1.107
Dan vul ik humaxftp in en wachtwoord 0000. Vervolgens krijg ik de melding:
"Deze webpagina is niet beschikbaar"

Werkt dit tegenwoordig ook met IE? Ik heb vroeger wel eens FTP gebruikt met de Windows Verkenner, en dat ging redelijk goed.
 
Soms moet de Netwerk verbinding van de Humax opnieuw ingesteld worden.
Dit terwijl wordt aangegeven dat Netwerk is verbonden, maar in werkelijkheid is het schijn bedriegd.
Dus Configuratie LAN DHCP of Wifi instellen OK en op Toepassen drukken, na een kleine minuut is het Netwerk dan echt verbonden.

Gerard.
 
Dit is het juiste IP adres. In de browser adresbalk type ik ftp:\\192.168.1.107
Dan vul ik humaxftp in en wachtwoord 0000. Vervolgens krijg ik de melding:
"Deze webpagina is niet beschikbaar"

Ik had Filezilla FTP server geprobeerd maar ik moest Filezilla FTP client gebruiken.
Daar lukt het mee om de bestanden van Humax te kopiëren naar de PC.:wink:
Liefst had ik rechtstreeks naar mijn NAS willen kopiëren maar dat lukt niet; dus nu maar via een omweg.

Met Total Commander kon ik de Humax niet benaderen.

Iedereen bedankt voor hun adviezen.
 
Ik had Filezilla FTP server geprobeerd maar ik moest Filezilla FTP client gebruiken.
Daar lukt het mee om de bestanden van Humax te kopiëren naar de PC.:wink:
Liefst had ik rechtstreeks naar mijn NAS willen kopiëren maar dat lukt niet; dus nu maar via een omweg.

Met Total Commander kon ik de Humax niet benaderen.

Iedereen bedankt voor hun adviezen.
Er is meermaals opgewezen dat je FileZilla Client moet gebruiken en niet de server.

Gerard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan