• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

FTP portforwarding met Thomson TWG870

René

Moderator
Berichten
10.055
Internet
  1. Plinq
Ik probeer het volgende te bereiken, maar het wil niet lukken:
Intern heb ik een FTP server (filezilla) op 192.168.1.110

Filezilla heb ik ingesteld op passive, gebruik makend van poorten 50000-50100.
Verder heb ik het WAN ip adres ingesteld in filezilla.
Windows firewall staat voor het gemak even uit.

Op de router het volgende ingesteld:
Capture.PNG


Als ik nu van buiten af een connectie maak, dan gaat dat goed. Maar zodra je iets doet ('ls' of een transfer) dan hangt de verbinding. Geen foutmelding, hij blijft gewoon wachten.
Van binnenuit naar het prive adres gaat het wel goed, maar ga ik naar het wan adres dan weer niet.

Iemand die dit ook eens kan proberen of hier ervaring mee heeft?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hetzelfde modem maar kan je niet helpen, port forwarding heb ik nooit onder de knie gekregen og goed begrepen.
Maar ik volg het met belangstelling.
 
Ik heb met een FTP server altijd al problemen gehad via UPC

Maar wat je ken proberen is de passief instelling in filezilla uitschakelen
 
Werkt het ook niet als je Windows firewall niet uitschakelt, maar FileZilla server.exe toevoegt bij tabblad uitzonderingen?
Zie : https://wiki.filezilla-project.org/Network_Configuration helemaal onderaan.
Het zou mij niet verbazen als een uitgeschakelde Windows Firewall toch nog bepaalde zaken blokkeeert.
 
Johnny54 zei:
Werkt het ook niet als je Windows firewall niet uitschakelt, maar FileZilla server.exe toevoegt bij tabblad uitzonderingen?
Zie : https://wiki.filezilla-project.org/Network_Configuration helemaal onderaan.
Het zou mij niet verbazen als een uitgeschakelde Windows Firewall toch nog bepaalde zaken blokkeeert.

Standaart staat in wind FW hulp op afstand aan en nog iets www, die moet je uitzetten, maar of die FW echt
zo goed is betwijfel ik, meer een soort zoethoudertje, geen enkele waarde of nut.
In het register moet wel iets tevinden zijn om hem definitief de nek om tedraaien.
 
'filezilla' als programma opgegeven in de windowsfirewall, maar helaas werkte dat ook niet.
Het moet haast wel aan het nieuwe modem liggen. Hiervoor werkte het namelijk zonder problemen (met een losse router).
Er zijn nog wel meer eigenaardigheden. Bijvoorbeeld dat een SSH verbinding naar een paar minuten opeens vast loopt.
Ondanks dat ben ik toch heel blij met deze modem/router combi :)

IMG_0354.png
IMG_0363.png


van 4 apparaten (2x modem + 1x router + 1xversterker) naar 1 apparaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
René [Mr. Jinx] zei:
(..)Bijvoorbeeld dat een SSH verbinding naar een paar minuten opeens vast loopt.(..)
Na een paar minuten IDLE geweest te zijn? Dat heb ik tot nu toe eigenlijk met alle modems van UPC gehad, erg vreemd.

Ik zal morgen eens een FTP-server (Filezilla) installeren en kijken of dat werkt.
 
sylvester(rr) zei:
Na een paar minuten IDLE geweest te zijn? Dat heb ik tot nu toe eigenlijk met alle modems van UPC gehad, erg vreemd.
Ja dat klopt, na een paar minuten idle. Is verder geen ramp, maar met het modem dat ik hiervoor had (epc3000) was dat niet.
 
René [Mr. Jinx] zei:
Ja dat klopt, na een paar minuten idle. Is verder geen ramp, maar met het modem dat ik hiervoor had (epc3000) was dat niet.
Vreemd, dit was bij mij ook met de Cisco EPC3000 het geval. Ook op de Thomson TWG850/TWG870 heb ik dit al eens meegemaakt.
 
Ik heb net ProFTPd geinstalleerd op mijn Debian bak die aan een Thomson TWG870 hangt. Vervolgens heb ik vanaf een andere Debian bak (op een remote location) ingelogd op de ftp-server (active mode). Dat werkt prima. :) Met PASV mode heb ik ook wat moeite...

Heb net Cisco EPC3000 (+ router) van de buren geleend, en daarbij werkt passive mode wél goed.
 
Terug
Bovenaan