• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

FTP Connectie problemen/ Connectie limiet

@Robert Koopman
Ik heb net even ingelogd op Conect Box, ik kan daar niets vinden over upstream power. Netwerk diagnose uitgevoerd en geen foutmeldingen. De helpdeskmedewerker van Ziggo had het over "een rode balk" die hij bij mijn account zag staan, dus ik neem aan dat er iets serieus mis is. Ter info: ik heb het aantal gelijktijdige connecties in Filezilla inderdaad beperkt (eerst 5, daarna 1), maar ik hou de melding "530: Sorry, the maximum number of clients (15) for this user are already connected".
 
Ik heb net even ingelogd op Conect Box, ik kan daar niets vinden over upstream power.

Staat anders wel in je vorige bericht...

2017-12-06_12-08-33.png


Mijn fout, maar dan kan je in ieder geval wel zien waar het zou moeten staan ;)
 
Laatst bewerkt:
Wij ondervinden ook problemen. Dit betreft een zakelijke ziggo-lijn.

Sinds 30 november, 6:00 uur.

-ftp: bij vlagen gaan de uploads fout. Kan een uur goed gaan, en dan een periode waarbij een deel van de uploads mislukt.
-sftp: lastig te zeggen. Hierbij hadden we al langer problemen. De uploads die fout gaan vertonen wel dezelfde symptomen.

De upload wordt keurig opgestart, echter wordt na een time-out afgebroken. Op de server staat op dat moment een bestand van 0kb (pdf, zip). Een xml lijkt gedeeltelijk te worden geplaatst.
Proberen we de file direct na de upload te verwijderen, dan lukt dat niet omdat deze nog in gebruik is.

We hebben dit probleem op meerdere ftp-servers. Dus moet het probleem aan onze zijde liggen.
We hebben getracht vanaf een andere locatie dit probleem te reproduceren. Dat lukt niet, dus ligt het probleem aan onze zijde.

De firewall is niet aangepast.

Ik heb thuis gecontroleerd of dit te reproduceren is. Ja, dat is het. Thuis heb ik ook ziggo.

Zodoende kwam ik bij onderstaand forum terecht en heb ik de issue daar geplaatst:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ftp-connectie-problemen-connectie-limiet-22944

En werd vervolgens door Harm op dit topic gewezen, dus ook hier geplaatst.

Inmiddels heeft systeem beheer contact gehad met Ziggo. Daar geven ze aan dat er door hun niets gewijzigd is. Bovendien werd er aangegeven dat zakelijk en particuliere verbindingen absoluut niet te vergelijken zijn.
Dat laatste kan ik deels in mee. Particulier = kabel aansluiting, Zakelijk = glasvezel. Ik acht de kans groot dat het probleem bij Ziggo vrij diep geworteld zal zitten. Naar ons modem/router hoeven we in ieder geval niet te kijken.

Maandag staat een test gepland. We zullen dan kijken of we het probleem kunnen reproduceren door een laptop rechtstreeks op de ziggo-router aan te sluiten om zodoende onze firewall te omzeilen.
Zodoende kunnen we vaststellen of het probleem voor of achter de router ligt. Ik ben benieuwd.
 
Hier gaat het vanaf 7 december 19:00 weer goed.

Vermoedelijk heeft Ziggo iets gedaan waardoor het probleem spontaan is opgelost.
 
Antwoord op Ziggo forum:

Dag allen,

Nog even een toelichting van onze kant. Vanaf 30 november bleek er in onze backbone een hardwarematig issue te spelen. Het heeft even geduurd voor we de exacte boosdoener hadden gevonden. Dit had impact op meerdere diensten en deze is sinds gisteren gefixt. De issues inzake FTP vallen daar dus ook onder. Sorry voor het ongemak allemaal!

Groet,
Thijs
 
Gisteren alles getest, en het werkt inderdaad weer naar behoren. Er is net nog een monteur langs geweest, en die heeft het probleem met de "upstream power te laag" verholpen. Maar beide zaken hebben dus niets met elkaar te maken.
 
Terug
Bovenaan