• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

FTD maakt zich op voor dubbele veldslag met BREIN

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fiberdordrecht
  • Startdatum Startdatum
F

fiberdordrecht

FTD maakt zich op voor dubbele veldslag met BREIN
Bodemprocedure en hoger beroep dienen volgende week

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44006844

Usenet community FTD maakt zich voor een dubbele confrontatie met Stichting BREIN. Dinsdag 5 oktober dient de bodemprocedure die FTD tegen de piraterijbestrijder aanspande bij de rechtbank in Haarlem. De uitspraak laat vervolgens zo'n twee maanden op zich wachten. Twee dagen later, op donderdag 7 oktober, verweert de community zich tegen een klacht van Eyeworks, volgens FTD ingefluisterd door BREIN. Het productiebedrijf van Reinout Oerlemans kreeg bij een eerdere rechter voor elkaar dat de site informatie moest verwijderen over de de film Komt Een Vrouw Bij De Dokter op usenet. “Het is wel spannend”, zegt woordvoerder Ronald Sievers van FTD (voor de gelegenheid omgedoopt tot Fight To Defeat). “We hebben alles in een week, maar dan zijn we meteen overal vanaf.”

FTD en BREIN zijn al sinds maart vorig jaar bezig met de bodemprocedure. Ze hebben ieder de informatie verzameld die volgens hen nodig is om de rechter te overtuigen van hun zaak. BREIN vindt dat FTD een belangrijke schakel vormt voor mensen die illegale content op usenet zoeken. FTD zelf beweert niets met piraterij van doen te hebben en zeker binnen de grenzen van de wet te blijven. Zo zijn op FTD geen directe links naar illegaal materiaal te vinden en wordt het systeem ook niet direct gebruikt om te downloaden. “Dinsdag zullen de beide advocaten zorgen voor vuurwerk”, belooft Sievers. “De zaak leeft erg in onze community. Zo’n 200 leden hebben aangeven bij de zaak aanwezig te willen zijn.”
 
Ik maak dagelijks gebruik van FTD
En ik hoop natuurlijk dat FTD wint

Ben echter wel benieuwd wanneer de uitslag erover komt
 
zinloos dat brein als ze 1 site gesloten hebben komen er weer 10 bij
ze kunnen beter de cd's spelletjes dvd's en blu rays goedkoper maken
en ze zouden dan ook winkels moeten aanpakken
die lege cd's dvd's en blu rays verkopen maar dat mag gewoon verkocht worden
brein mag van mij de prullenbak in
erg irritant ook die brein/baf filmpies in het begin van dvd's en blu rays
ik wil gewoon de film zien niet dat geleuter >:(
ik hoop dat ftd wint maar dat zal wel niet >:(
 
Terug
Bovenaan