• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Frutselizer HDTV series finder

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jowi
  • Startdatum Startdatum
Berichten
1.060
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met een handige tool (al zeg ik het zelf) om zeer snel en overzichtelijk NZB's van met name HDTV series en de bijbehorende ondertitels te kunnen vinden en te downloaden, in de hoogst mogelijke kwaliteit.

De tool combineert een online TV serie database (TheTVDB) samen met een NZB searchengine (NZBIndex.nl) en een ondertitels website (Bierdopje.nl) in 1 snelle, overzichtelijke interface. Oorspronkelijk bedoeld voor mensen die niet zo handig zijn met het hele gedoe rond NZB's, maar ik merk dat ik het zelf ook erg vaak gebruik om te kijken of eea te vinden is. Het leuke is natuurlijk de realtime en altijd up-to-date TV serie database, al was het maar om gewoon lekker doorheen te bladeren. Zelf heb ik op deze manier al hele leuke series en episodes gevonden.

Persoonlijk houd ik in de tool een aantal vaste zoekfilters aan omdat ik zelf niet zo gediend ben van divx en x264 encoded materiaal, omdat dit in de meeste gevallen de kwaliteit niet ten goede komt (uitzonderingen daargelaten) maar het staat een ieder natuurlijk vrij om de filters aan te passen :) De tool staat nu zodanig streng afgesteld dat je feitelijk alleen maar de best mogelijke kwaliteit te zien krijgt. En zelfs daar in geef ik nog aan welke volgens mij de beste zijn ;)

Een kort en bondig overzicht van de tool is hier te vinden: https://frutselizer.20ten.nl
Downloadlink: https://frutselizer.20ten.nl/download/frutselizersetup1.6.msi

Screenshotje:
fr3.jpg


Registratie van de tool is €10,- maar de tool is ook zonder registratie gewoon 100% te gebruiken. De ongeregistreerde versie zal echter om de zoveel tijd een About dialoog laten zien.

Have fun! Als er vragen zijn hoor ik het wel!
 
Harstikke leuk en handig lijkt me Jowi :6. Zodra de kerstvakantie ook voor mij over een paar dagen begint ga ik er eens lekker voor zitten :)

Thx!
 
Leuk dat je er werk van gemaakt heb maar als je de juiste posters en tags op ftd hebt kom je er ook wel.
 
Hele mooie tool, dan daarvoor :)

De tool is in ieder geval geschreven in .NET zo te zien, welke taal precies als ik vragen mag?
 
ik222 zei:
Hele mooie tool, dan daarvoor :)
De tool is in ieder geval geschreven in .NET zo te zien, welke taal precies als ik vragen mag?
Thanks! Ding is geschreven in C# :)
 
poiuyt zei:
Leuk dat je er werk van gemaakt heb maar als je de juiste posters en tags op ftd hebt kom je er ook wel.
Als crappy x264 en xvid re-encodes je ding is dan is FTD natuurlijk prima ;) serieus, de meeste HD zaken op usenet en torrents zijn van een nogal bedenkelijke kwaliteit. Vaak is het eerder een wedstrijdje van de posters wie er als eerste een nieuwe episode heeft gepost, en dus wordt er flink gerommeld met de kwaliteit. Goede kwaliteit kost namelijk tijd... je ziet ook dat binnen een paar uur na een uitzending de eerste x264 troep al online staat, terwijl het soms een paar dagen tot een week duurt voordat de echte goede HD kwaliteit gepost wordt. En voor mij staat HD voor HOGE BEELDKWALITEIT.

Nogmaals, de tool doet niets meer dan wat je met de hand ook kan doen, of via andere sites, het voegt alleen 3 dingen samen, en het heeft als prioriteit de best mogelijke kwaliteit die er te vinden is, en dan met name web-dl's en materiaal van iTunes bijv.

Gebruik het eens en je zal zien wat ik bedoel :)
 
Dan nog blijft een opname van een stream slechte kwaliteit als je echt over kwaliteit wilt gaan praten. Dan moet je gewoon de 1:1 bluray rip hebben. De m2ts bestanden.
 
poiuyt zei:
Dan nog blijft een opname van een stream slechte kwaliteit als je echt over kwaliteit wilt gaan praten. Dan moet je gewoon de 1:1 bluray rip hebben. De m2ts bestanden.
Ten eerste, de tool richt zich op TV series, niet op blurays. En vergis je niet in de kwaliteit van de afleveringen van iTunes web-dl etc, direct van de networks zelf. Die zijn echt heel erg goed hoor! Dat zijn dus GEEN gecapturede spullen van een sat of cable... dat is dus waar de Frutselizer tool zich in 1e instantie op richt. Kwaliteit.

Maar goed dit is een discussie die we al vaker voeren op dit forum; niet iedereen kan (of wil!) het verschil zien, hetzij door eigenwijsheid of door de gebruikte spelers en/of schermen. Ik ben wat dat betreft heel simpel, harddiskruimte kost niks meer, en je kijkt HD voor de KWALITEIT en niet voor de kwantiteit.
 
Beste Jowi,

laat ik me eerst even voorstellen, ik sta op de site Bierdopje.com bekend als vertaler Rino.
Ik vertaal en ondertitel CSI: New York en samen met Harrie vertaal ik ook CSI: Crime Scene Investigation. Dit doen ALLE vertalers op Bierdopje, gratis en voor nop. Tevens wil ik je er op wijzen, dat in het vertalen van een aflevering van ong. 42 minuten toch minimaal 8 tot 24 uur werk zit.

Weet je, wat mij (en andere vertalers ook) nu zo steekt?
Dat jij in een middag een proggie in elkaar prutst en daar vervolgens dus een slaatje uit wilt slaan, met werk, wat door anderen gratis wordt gedaan.

Elk beetje slim persoon, kan met gratis software alles doen (en nog veel meer) dan wat jij hier even geschreven hebt.

Als jij een echte vent bent, zet jij dat proggie van jou OOK gratis ter beschikking op het internet in plaats van een tientje te vragen voor werk, wat door andere mensen al gedaan is.
 
snap het nut van dit progje niet zo, er zijn zat progjes en site's zoals ftd die dit al aanbieden en een veel ruimere keuze bieden.

maar goed ik neem aan dat je hebt nagedacht over die 10 euro voor het tool'tje want daarmee kan het wel eens een duur grapje voor jou worden.
 
Terug
Bovenaan