• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Fritzbox 7490 achter Cisco

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jobtendoeschate
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jobtendoeschate

Ik heb mijn oude Fritzbox 7490 als router achter mijn Cisco modem gehangen, maar dat levert een enorme vermindering van snelheid op. Als ik mijn PC via een draadje aan mijn Cisco modem/router hang kom ik tot 179 Mbit/sec. Als ik vervolgens mijn Fritzbox als router achter met Cisco modem hang en dezelfde PC met eendraadje aan de Fritzbox hang, dan kom in niet verder dan zo'n 60 Mbit/sec.

Heeft iemand hiermee ervaring ?
 
Waarschijnlijk staat bij Home network->network->network settings de betreffende LAN poort waar de pc op aangesloten zit nog op 100 Mbit/s. Zet deze maar eens op 1 Gbit/s.
 
Ik heb samen met de leverancier alle vele opties ( w.o. de LAN poorten op 1 Gb zetten) uitgeprobeerd en heb inmiddels contact met de support afdeling van AVM in Berlijn. Aldaar staat men ook enigszins voor een raadsel (misschien speelt daar een rol mee, dat in Duitsland een internetverbinding van 100 Mbit/sec al erg snel is).

Ik ben dan eigenlijk ook zeer benieuwd naar reacties waar deze router achter het Ziggo modem ( bridge mode ) wèl naar behoren functioneert. Als die er zijn dan weet ik in ieder geval dat ik geen "hopeloze strijd" aan het voeren ben.
 
Zal waarschijnlijk wel te simpel zijn, maar gebruik je wel 2 juiste kabels (minimaal Cat 5e)?
 
Bij mij werkt het naar behoren,ik gebruik de Fritzbox 7490 achter een Ubee.
De snelheid die ik haal is netjes 90Mbit/s.
Heb je ook de juiste waarden ingevuld bij Connection Settings?.
 
Ik heb dan wel een Fritzbox 7390 achter een Cisco, de snelheid die ik haal is ook bijna 180 Mbit/s.
(Eerst router achter router, nu bridge mode, werkt allebei goed).
Wat Harold de 1e zegt is inderdaad ook van belang:
Dus bij Internet->Account information->Change connection Settings de Upstream op 18000 kbit/s en de downstream op 180000 kbit/s zetten.
 
Die Ziggo speedtest is momenteel een lachertje. Die speedtest server staat zo ongeveer een kilometer van mijn huis, en de IPv4 test geeft aan dat ik een snelheid van 60Mb/sec. haal. Probeer ik het via IPv6, dan haal ik via een tunnel (dus buitenlangs!) 170Mb/sec.

Bij het downloaden van grote bestanden via IPv4 haal ik ook makkelijk 170Mb/sec.

Wie het snapt mag het zeggen, maar de Ziggo Speedtest heb je weinig aan.
 
Wie het snapt mag het zeggen, maar de Ziggo Speedtest heb je weinig aan.

Hoezo heb IK daar niets aan ? Ik zie daar gewoon 180Mbit

(denk dat je beter het woord 'ik' kan gebruiken in je oordeel :wink: )

PS:
Ik zou maar eens een traceroute doen naar de ipv4 speedserver dan, ik vermoed dat er iets niet helemaal lekker loopt bij jou. Of was het gewoon een tijdelijke hickup van de speedtest server zelf ?
 
Cees,


  • Het probleem dat de Ziggo IPv4 speedtest slechts 60Mb/sec aangeeft is niet nieuw, het speelt al een tijdje. Ik ben ook niet de enige met dit probleem, iemand anders op dit forum meldde hetzelfde probleem.
  • Als ik via IPv4 grote bestanden download, zoals ettelijke GB aan kaartmateriaal van Garmin, dan haal ik keurig netjes snelheden van ca. 16MB/sec, dus daar is niets mis mee.
  • Mijn IPv6 verkeer gaat via een IPv6 tunnel, ofwel het gaat als IPv4 over het Ziggo netwerk. Pas in Amsterdam (Bij een server(router?) van Hurricane Electric) wordt er weer IPv6 van gemaakt, en dan gaat het verkeer als IPv6 naar de Ziggo speedtest server.
  • Er zijn tussen mijn router en de speedtest server drie routers te zien.
  • Het probleem is gemeld bij Ziggo, maar veel respons krijg ik niet.
  • Moraal van het verhaal, als je een volstrekt te lage download waarde krijgt van de Ziggo speedtest server, dan hoeft niet te betekenen dat dat je download snelheid inderdaad zo laag is.
 
Cees,


  • Het probleem dat de Ziggo IPv4 speedtest slechts 60Mb/sec aangeeft is niet nieuw, het speelt al een tijdje. Ik ben ook niet de enige met dit probleem, iemand anders op dit forum meldde hetzelfde probleem.

Ik bedoelde dat het niet bij mij speelt, dus niet aan de server zelf ligt die te traag zou zijn. Misschien iets in jouw regio naar de speedtest server of zoiets, vandaar dat ik vroeg hoe de routering liep.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan