- Berichten
- 94
Ik heb problemen met mijn FritzBox 7340 in combinatie met UPC 60mb kabelinternet. Heb er nu al een uur of 6 aan besteed en weet geen opties meer om uit te proberen.
Het betreft een XS4all ADSL FritzBox die op kabel als router kan functioneren.
Allereerste installatie ging prima, UPC modem op de WAN poort (LAN A/1) op deze router, dus maar 1 gigabit poort over, maar genoeg voor mij.
Vervolgens wat gelezen over de firmwares voor dit model en een update leek erg aantrekkelijk vanwege toegevoegde features en verholpen bugs.
Fabrieksinstellingen geladen; modem er weer aan en een succesvolle internet check door de router. Ook het windows 7 internetconnectie-icoontje was tevreden; ik heb verbinding, log vd router zegt succesvol een nieuw ip adres ontvangen te hebben van het modem (dat ik altijd opnieuw opstart bij aansluiten van nieuwe apparatuur met een ander mac-adres.)
Geen website wil laden, maar er wordt niet naar een server gezocht, nee, de browser wacht op verbinding met een server. Mail ophalen, dropbox connecten werkt ook niet. Tot mijn verbazing ben ik wel in staat om bv. google.nl te pingen.
Nog vreemder vond ik dat ik met mijn laptop op WIFI op de Fritzbox in deze toestand wel een goede verbinding had, waarbij alles naar behoren werkt.
Vervolgens mijn “oude” Netgear router teruggeplaatst en de Fritzbox –WAN op lan2 aangesloten en mijn kabelmodem op de netgear zoals gebruikelijk.
En toen werkte alles naar behoren. Vervolgens de netgear er weer tussenuit gehaald en weer de melding ”wachten op google.nl” in de browser. Na enige tijd gevolgd door: “de verbinding werd geherinitialiseerd”.
Vervolgens dit hele verhaal herhaald op mijn laptop’s LAN herhaald en precies dezelfde resultaten!
Het betreft een XS4all ADSL FritzBox die op kabel als router kan functioneren.
Allereerste installatie ging prima, UPC modem op de WAN poort (LAN A/1) op deze router, dus maar 1 gigabit poort over, maar genoeg voor mij.
Vervolgens wat gelezen over de firmwares voor dit model en een update leek erg aantrekkelijk vanwege toegevoegde features en verholpen bugs.
Fabrieksinstellingen geladen; modem er weer aan en een succesvolle internet check door de router. Ook het windows 7 internetconnectie-icoontje was tevreden; ik heb verbinding, log vd router zegt succesvol een nieuw ip adres ontvangen te hebben van het modem (dat ik altijd opnieuw opstart bij aansluiten van nieuwe apparatuur met een ander mac-adres.)
Geen website wil laden, maar er wordt niet naar een server gezocht, nee, de browser wacht op verbinding met een server. Mail ophalen, dropbox connecten werkt ook niet. Tot mijn verbazing ben ik wel in staat om bv. google.nl te pingen.
Nog vreemder vond ik dat ik met mijn laptop op WIFI op de Fritzbox in deze toestand wel een goede verbinding had, waarbij alles naar behoren werkt.
Vervolgens mijn “oude” Netgear router teruggeplaatst en de Fritzbox –WAN op lan2 aangesloten en mijn kabelmodem op de netgear zoals gebruikelijk.
En toen werkte alles naar behoren. Vervolgens de netgear er weer tussenuit gehaald en weer de melding ”wachten op google.nl” in de browser. Na enige tijd gevolgd door: “de verbinding werd geherinitialiseerd”.
Vervolgens dit hele verhaal herhaald op mijn laptop’s LAN herhaald en precies dezelfde resultaten!