• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

FritzBox 7340 werkt niet bedraad?!

Berichten
94
Ik heb problemen met mijn FritzBox 7340 in combinatie met UPC 60mb kabelinternet. Heb er nu al een uur of 6 aan besteed en weet geen opties meer om uit te proberen.

Het betreft een XS4all ADSL FritzBox die op kabel als router kan functioneren.

Allereerste installatie ging prima, UPC modem op de WAN poort (LAN A/1) op deze router, dus maar 1 gigabit poort over, maar genoeg voor mij.

Vervolgens wat gelezen over de firmwares voor dit model en een update leek erg aantrekkelijk vanwege toegevoegde features en verholpen bugs.

Fabrieksinstellingen geladen; modem er weer aan en een succesvolle internet check door de router. Ook het windows 7 internetconnectie-icoontje was tevreden; ik heb verbinding, log vd router zegt succesvol een nieuw ip adres ontvangen te hebben van het modem (dat ik altijd opnieuw opstart bij aansluiten van nieuwe apparatuur met een ander mac-adres.)

Geen website wil laden, maar er wordt niet naar een server gezocht, nee, de browser wacht op verbinding met een server. Mail ophalen, dropbox connecten werkt ook niet. Tot mijn verbazing ben ik wel in staat om bv. google.nl te pingen.

Nog vreemder vond ik dat ik met mijn laptop op WIFI op de Fritzbox in deze toestand wel een goede verbinding had, waarbij alles naar behoren werkt.

Vervolgens mijn “oude” Netgear router teruggeplaatst en de Fritzbox –WAN op lan2 aangesloten en mijn kabelmodem op de netgear zoals gebruikelijk.

En toen werkte alles naar behoren. Vervolgens de netgear er weer tussenuit gehaald en weer de melding ”wachten op google.nl” in de browser. Na enige tijd gevolgd door: “de verbinding werd geherinitialiseerd”.

Vervolgens dit hele verhaal herhaald op mijn laptop’s LAN herhaald en precies dezelfde resultaten!
 
Yep, DSL is disabled, settings staan zoals in de link die in jouw berichtje staat.

Het vreemde is dat het wel werkt als de Fritzbox op mijn oude router wordt aangesloten, en dat WIFI (zit nu op mn laptop te antwoorden met de Fritzbox nog altijd niet bedraad werkend) dus perfect werkt.
 
Even afgezien van je oude router-config.......

Heb je het zaakje beurtelings opgestart?
Dus eerst de Cisco op laten komen en vervolgens de Frits onder spanning gezet?
Normaliter kloont een FB het Mac-adres van een aangesloten modem dus misschien dit eens controleren?
 
Ja dat heb ik wel zo gedaan (ik gok een keer of 20-25 in totaal hehehehe) , ik krijg ook keurig een IP-adres (telkens dezelfde) op de FB.

En daarmee heb ik een snel (20 megabit plus) draadloos netwerk van de FB waar mijn laptop op kan. Alleen werkt de kabel naar mijn desktop niet, en dus ook niet als ik hem in de UTP van de laptop stop; zelfde probleem.

Echt mega-frustrerend lol :laugh:
 
Je hebt dus slechts twee LAN-poorten waarvan LAN1=WAN? (btw: dit is dan waarschijnlijk het grootste verschil t.o.v. de 7390 die er vier heeft)

Heb je in je XS4All-periode wel eens LAN 2 gebruikt naar je laptop of een PC?
Heb je een bereidwilllige buurman (beter nog, een gewillige buurvrouw!) die een ADSL-provider heeft zodat je LAN2 op goede werking kunt controleren?
 
Ik ben al klant bij a2000/chello/UPC sinds 1999 :-) En yep, het enige verschil tussen de 7390 en 7340 schijnen de 2 gigabit poorten te zijn.

En de LAN2 poort heeft gewerkt: router werd geleverd met firmware .83 of .86 (nu .90) en bij die versie werd LAN2 de WAN poort (bug/foutje, duurde een uur voor ik erachter was). Toen werkte alles correct, voor zover ik in 5 minuten kon oordelen.

Bij firmware .90 of eerder werd daadwerkelijk LAN1 de WAN. Ik ben er dus redelijk zeker van dat beide poorten functioneren. Ook heb ik al 3 verschillende kabels geprobeerd.

Het is zo vreemd dat ik internet heb, maar geen enkele site wil laden (bedraad): wachten op www.google.nl. Dat is heel anders dan wanneer je verbinding eruit ligt: zoeken naar server www.google.nl

En WIFI via de FB werkt dus als een trein! Argh! :'(
 
Ik heb exact hetzelfde issue met UPC + Fritzbox 7340! Alles omgebouwd en WIFI gaat als een trein maar de resterende LAN poort is niet (goed) werkend te krijgen. Via command line kan ik internet pingen, DNS resolven, etc, maar internetten via browser lukt niet (op iMac). Daarna Xbox360 op dezelfde LAN poort geprobeerd en die werkt ook niet volledig.
 
De Fritzbox helpdesk snapte er niks van, nooit eerder meegemaakt etc.etc.

Ze zouden een ticket aanmaken voor de Advanced helpdesk, mijn emailadres gegeven en nooit meer wat gehoord.

Dus beiden op MP verkocht voor 80 euries per stuk. Kan je een mooie router voor kopen die WEL werkt ;-)
 
Terug
Bovenaan