W
Weeb
Hallo,
Sinds een paar dagen heb ik last van frequente en willekeurige disconnects. De connectie is gewoon timed-out voor pakweg 30 seconden en disconnect alles (IRC, MSN, etc). Daarna wordt de connectie weer hervat en kan ik weer met alles verder gaan. Dit probleem is erg vervelend omdat ik vaak games online speel en het bijzonder vervelend is om willekeurig te disconnecten. De ene keer disconnect ik 3 keer in 30 minuten dan heb ik weer een aantal uur gewoon normale verbinding. Andere huisgenoten waarmee ik hier een netwerk heb, hebben geen last van dit probleem.
Ik heb verschillende netwerksettings, routerports, kabels, firewalls, anti-virus, etc geprobeerd en niks blijkt een oplossing te zijn. Ook hebben we de laatste aantal dagen (eigelijk tegelijk met het moment waarop mijn disconnecting begon) traag internet. Normaal haal ik een download snelheid van 1.2 mb/s maar de laatste dagen schommelt het zo'n beetje rond de 600 kb/s. Nu vraag ik me af, is dit een probleem dat puur aan mijn PC ligt of aan de UPC internet verbinding (of een combinatie van beiden?) en hoe los ik het op?
PC Info:
- Quad Core Q9550
- Asus 1024MB GeForce GTX 285 PCI-E
- Asus Striker II Formula
- AVG Anti-virus
- Comodo Firewall
- Vista 64 bit
- Router / modem merk zou ik even moeten opzoeken
Alles met de laatste drivers en updates.
Iemand een idee?
Sinds een paar dagen heb ik last van frequente en willekeurige disconnects. De connectie is gewoon timed-out voor pakweg 30 seconden en disconnect alles (IRC, MSN, etc). Daarna wordt de connectie weer hervat en kan ik weer met alles verder gaan. Dit probleem is erg vervelend omdat ik vaak games online speel en het bijzonder vervelend is om willekeurig te disconnecten. De ene keer disconnect ik 3 keer in 30 minuten dan heb ik weer een aantal uur gewoon normale verbinding. Andere huisgenoten waarmee ik hier een netwerk heb, hebben geen last van dit probleem.
Ik heb verschillende netwerksettings, routerports, kabels, firewalls, anti-virus, etc geprobeerd en niks blijkt een oplossing te zijn. Ook hebben we de laatste aantal dagen (eigelijk tegelijk met het moment waarop mijn disconnecting begon) traag internet. Normaal haal ik een download snelheid van 1.2 mb/s maar de laatste dagen schommelt het zo'n beetje rond de 600 kb/s. Nu vraag ik me af, is dit een probleem dat puur aan mijn PC ligt of aan de UPC internet verbinding (of een combinatie van beiden?) en hoe los ik het op?
PC Info:
- Quad Core Q9550
- Asus 1024MB GeForce GTX 285 PCI-E
- Asus Striker II Formula
- AVG Anti-virus
- Comodo Firewall
- Vista 64 bit
- Router / modem merk zou ik even moeten opzoeken
Alles met de laatste drivers en updates.
Iemand een idee?
