• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Frequente en willekeurige disconnects

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Weeb
  • Startdatum Startdatum
W

Weeb

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik last van frequente en willekeurige disconnects. De connectie is gewoon timed-out voor pakweg 30 seconden en disconnect alles (IRC, MSN, etc). Daarna wordt de connectie weer hervat en kan ik weer met alles verder gaan. Dit probleem is erg vervelend omdat ik vaak games online speel en het bijzonder vervelend is om willekeurig te disconnecten. De ene keer disconnect ik 3 keer in 30 minuten dan heb ik weer een aantal uur gewoon normale verbinding. Andere huisgenoten waarmee ik hier een netwerk heb, hebben geen last van dit probleem.

Ik heb verschillende netwerksettings, routerports, kabels, firewalls, anti-virus, etc geprobeerd en niks blijkt een oplossing te zijn. Ook hebben we de laatste aantal dagen (eigelijk tegelijk met het moment waarop mijn disconnecting begon) traag internet. Normaal haal ik een download snelheid van 1.2 mb/s maar de laatste dagen schommelt het zo'n beetje rond de 600 kb/s. Nu vraag ik me af, is dit een probleem dat puur aan mijn PC ligt of aan de UPC internet verbinding (of een combinatie van beiden?) en hoe los ik het op?

PC Info:
- Quad Core Q9550
- Asus 1024MB GeForce GTX 285 PCI-E
- Asus Striker II Formula
- AVG Anti-virus
- Comodo Firewall
- Vista 64 bit
- Router / modem merk zou ik even moeten opzoeken

Alles met de laatste drivers en updates.

Iemand een idee?
 
Aan de specs van je computer zal het niet liggen omdat het hier om een internet verbinding gaat.
Wat je zou kunnen proberen is even de modem en je router van het stroom af halen voor 30 seconden en het dan even aanzien.
Aangezien je probleem inene ontstond is het misschien ook geen slecht idee om een malware/spyware pakketje er op los te laten, en sinds je zelf al aangegeven hebt verschillende netwerk instellingen en dergelijken te hebben geprobeerd, zal je toch even(als het bovenstaande in niets resulteerd) de helpdesk moeten bellen.
En als ze je bij de helpdesk in de kou laten staan, dan is het een goed idee om een van de webcare medewerkers op dit forum een PM te sturen met je probleem.
Succes! ;)
 
sirmogami zei:
En als ze je bij de helpdesk in de kou laten staan, dan is het een goed idee om een van de webcare medewerkers op dit forum een PM te sturen met je probleem.
Succes! ;)

TS geeft aan dat zijn huisgenoten geen last hebben van dit probleem, dus we kunnen concluderen dat het iets aan de eigen installatie/pc moet zijn, en daar zal de helpdesk, evenals een webcare medewerker TS niet mee kunnen helpen, dat is zijn eigen verantwoordelijkheid.

@TS,

probeer het eens met je firewall uitgeschakeld? Als je achter een router zit is dat geen ramp om dat eens een tijdje te proberen. Je zult niet de eerste zijn met verbindingsproblemen dankzij een firewall... ;)
 
Mark_640 zei:
probeer het eens met je firewall uitgeschakeld? Als je achter een router zit is dat geen ramp om dat eens een tijdje te proberen. Je zult niet de eerste zijn met verbindingsproblemen dankzij een firewall... ;)

TS heeft al aangegeven dat hij/zij verschillende netwerksettings, routerports, kabels, firewalls, anti-virus al heeft geprobeerd.

Als een je internet zomaar inene frequent wegvalt van de een op de andere dag(zonder aan de instellingen te hebben gezeten) kan dit alleen maar te maken hebben met malware/spyware of gewoon een probleem met de modem of router. Wat ook nog zou kunnen is dat als jij het internet gebruikt misschien andere huisgenoten als gekken aan het downloaden zijn en dan jou verbinding de dupe daar van is. Ik kan natuurlijk niet in je router instellingen kijken maar het is misschien toch niet zo'n slecht idee om daar even naar te kijken en bij je huisgenoten te informeren of ze sinds je dit probleem hebt iets anders hebben gedaan kwa internet gebruik.
 
Terug
Bovenaan