• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Freezes op digitale box

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Das vreemd
  • Startdatum Startdatum
D

Das vreemd

Reglmatig heb ik op de TV storing lijnen etc lijkt wel interferencie van een zender maar die zit hier niet tenzij het de brandweer zender zou zijn.
Als dit het geval is is het geen kijken naar de UPC Box allemaal freezes tot de storing over is tijdens storing moet ik dus overschakelen naar analoog.
Kan het zijn dat mijn oude zoals UPC het wel eens noemde stoeptegel aan de muur dit veroorzaakt?
Signaal is goed volgens de box.
 
Das vreemd zei:
Reglmatig heb ik op de TV storing lijnen etc lijkt wel interferencie van een zender maar die zit hier niet tenzij het de brandweer zender zou zijn.
Als dit het geval is is het geen kijken naar de UPC Box allemaal freezes tot de storing over is tijdens storing moet ik dus overschakelen naar analoog.
Kan het zijn dat mijn oude zoals UPC het wel eens noemde stoeptegel aan de muur dit veroorzaakt?
Signaal is goed volgens de box.

Ik heb hier ook met regelmaat last van.
Vooral RTL4 is dan digitaal niet te bekijken zoals het vandaag
het geval was zo tussen 19.00 uur en 20.00 uur.
Ik heb dit al eens gemeld bij het topic 'Haperingen beeld en geluid'.
Daar hoort deze klacht ook thuis vind ik.
 
Klopt zelfs de tijd klopt hier is het dan op alle zenders 1,2,3 rtl 5 en rtl 8 noem maar op.
Wat is jou postcode gebied???
 
Das vreemd zei:
Klopt zelfs de tijd klopt hier is het dan op alle zenders 1,2,3 rtl 5 en rtl 8 noem maar op.
Wat is jou postcode gebied???

-Is het nu alle zenders of toch aan aantal? De zneders die jij nu noemt zijn namelijk samen maar 2 frequenties.

-Je postcode vraag is beetje overbodig, kijk eens links naast de post bij de gegevens van de gebruiker ;)
 
Op deze zenders is het het ergste.
Tevens kraakt de telefoon enorm tijdens deze stoor periode lijkt echt HF storing.
 
Das vreemd zei:
Klopt zelfs de tijd klopt hier is het dan op alle zenders 1,2,3 rtl 5 en rtl 8 noem maar op.

Op woensdag 6 aug weer hetzelfde verhaal.
Vooral ned 1,2,3, en rtl4 zo tussen 19.00 en 20.00 uur horizontale strepen op het analoge kanaal.
Met als gevolg stilstaand of schokkend beeld op digitaal.
 
Het ging een paar weken goed maar vanavond na 18.00 uur weer hetzelfde liedje.
Met name RTL4 is dan digitaal niet te belijken. (beeld staat stil of valt weg)
Analoog vertoont dan weer over het gehele beeld horizontale strepen.
Het valt mij nu wel op dat het euvel zich vaak voordoet bij mooi weer.
(Misschien wil UPC ons dan niet voor de buis hebben)

Wie herkent deze storing nog meer?
 
Laurence zei:
Het ging een paar weken goed maar vanavond na 18.00 uur weer hetzelfde liedje.
Met name RTL4 is dan digitaal niet te belijken. (beeld staat stil of valt weg)
Analoog vertoont dan weer over het gehele beeld horizontale strepen.
Het valt mij nu wel op dat het euvel zich vaak voordoet bij mooi weer.
(Misschien wil UPC ons dan niet voor de buis hebben)

Wie herkent deze storing nog meer?

Vanavond had ik wederom last van eerder genoemde storing.
Opvallend dat het zich weer in de vooravond voordoet (na +/- 19.00 uur) en
opnieuw bij mooi weer.
De helpdesk van UPC gebeld, deze had nog nooit van deze storing gehoord.
 
Het zou bekend moeten zijn dat met name RTL4 last heeft van slechte kabels en interferentie met andere apparaten zoals digitenne-masten, magnetrons, wifi apparatuur etc. Dit is zowel via analoge als digitale TV. Dat het bij mooi weer juist optreedt geeft aan dat het om signalen van buitenaf gaat. Ik zou -toch alweer- beginnen om te kijken of je een goede coaxkabel hebt liggen, verder moet je eens kijken of er veel, of heel veel wifi netwerken in je buurt zijn. Probeer je eigen wifi netwerk eens op een ander kanaal te zetten, of verhuis je basisstation eens, of zet het eens uit.
 
Informeer eens in de straat / buurt of er meer mensen die problemen hebben om die tijd. En of die dat ook aan UPC hebben gemeld.
 
Terug
Bovenaan