• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Freetime telefoon valt na 15 minuten uit

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lol
  • Startdatum Startdatum

lol

Forum Gebruiker
Berichten
337
We hebben sinds donderdag 1 december UPC freetime. Na precies 15 minuten bellen valt de telefoonverbinding uit, op dat zelfde moment is het ook niet mogelijk om te internetten. Het modem is schijnbaar aan het resetten en valt dus uit.
(verbinding icoon verschint op korte tijd hierna even in de taakbalk) Na een paar minuten zijn beide verbindingen terug.

Modem is een webstar scientific atlanta EPX2203 internetverbinding is Chello Light
Telefoon nummer is nog het nummer van Chello

Wat kan dit zijn?
 
Zo blijkt maar weer dat je niet serieus genomen wordt, ik heb het contact formulier gebruikt en per ongeluk ons oude KPN nummer vermeld. Omdat ze vergeten zijn de gratis DEC telefoon me te sturen met het welkomspakket heb ik maar 1 telfoon tot mijn beschikking en die zit aan de UPC verbinding.

Dus snel een 2e mail gestuurd met het juiste nummer, krijg ik twee antwoorden

Via het feedback formulier hebben wij uw vraag ontvangen. graag gaan wij hierop
in.

Uit onze administratie blijkt dat er geen problemen zijn. Mocht het probleem
onverhoopt nog spelen dan raden wij u aan contact op te nemen met onze
helpdesk. Dit kan op volgend nummer 0900-1580 (? 0,10 per minuut).

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op https://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland



maar ook een uur later deze dus:

Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Hierover informeren
wij u als volgt.

Wij kunnen u mededelen dat u last had van een tijdelijke storing. Deze is
inmiddels verholpen.
Onze excuses voor het ongemak. Wij hebben uw modem uitgelezen en constateren
geen problemen op dit moment
. Als u last blijft behouden van uitvallende
verbindingen dan adviseren wij u contact op te nemen met de helpdek. Onze
helpdesk is te bereiken via telefoonnummer 0900-1580 (? 0,10 p.m.) De helpdesk
is elke dag te bereiken van 8:00 tot 22:00 uur.

Meer informatie kunt zu vinden op de statuspagina van de website van chello.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op https://www.upc.nl.

Voor een snellere analyse en oplossing bij problemen met de chello Service, adviseren wij u gebruik te maken van chello QuickFix. Meer informatie over chello QuickFix vindt u via https://quickfix.chello.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Het is niet mogelijk te mailen naar [email protected]. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op https://www.upc.nl




UPC bedankt voor uw vertrouwen en de geweldige helpdesk antwoorden, ps de vraag betreft waar blijft mijn telefoon hebben ze niet eens behandelt
 
En zoals verwacht, het probleem is er nog steeds, vandaag al na 5 minuten bellen uitval, ik kon de andere zijde langer horen dan zij mij. Dus maar weer in het keyboard geklommen.

Krijg gelijk een antwoord:

Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Hierover informeren wij u als volgt.

U geeft aan dat u geen of een instabiele telefonie verbinding hebt. Wij hebben uw verbinding gecontroleerd en wij hebben zodoende geconstateerd dat er geen problemen zijn binnen ons netwerk. Wij vermoeden dan ook dat de storing wordt veroorzaakt door apparatuur en/of bekabeling binnenshuis. Wij adviseren u om één, bij voorkeur niet draadloos telefoontoestel rechtstreeks aan te sluiten op uitgang Lijn 1. Als de storing dan verholpen is, dan ligt het probleem in de bekabeling en/of apparatuur binnenshuis.


Ook zal ik de kabels kortsluiten zelfs dan reset een modem zich niet, het wordt dus weer niets.
Iemand nog een logische verklaring
 
Vandaag na 27 minuten uitval...als dit normaal is dan hoeft het voor mij niet
 
Mijn moeder belt elke dag uren.
en de telefoon is nog nooit onder het bellen weggevallen ::)
 
Ze gaan het nu proberen met een nieuwe voeding, wie niet waagt wie niet wint
 
lol zei:
Ze gaan het nu proberen met een nieuwe voeding, wie niet waagt wie niet wint

Dat kan inderdaad de oplossing zijn, ik weet van een vent die ooit voor UPC geinstalleerd heeft dat ze in veel gevallen een te lichte voeding gebruikten wat leidde tot storing, vervanging door een zwaarder exemplaar was in praktisch alle gevallen de oplossing, dus succes!
 
lol zei:
Ik houd jullie op de hoogte

Heb je al een reactie/oplossing voor dit probleem van die voeding ?

Zie mijn bericht in de Chello/Algemeen "probleem upc light + freetime".
Een collega heeft ook een probleem en weet zich geen raad meer.

Rob
 
Terug
Bovenaan