• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

FOXlife HD?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Cyzor
  • Startdatum Startdatum
C

Cyzor

Op kanaal 13 is de zender FOXlife gestart, nou ja gestart met het uitzenden van promo's. Nu zegt die aardige vrouw van de voice-over iets in de trant van: "Binnenkort op FOXlife in haarscherpe HD kwaliteit". Ben ik nu gek of betekend dit dat er voor 7 september ook een HD variant van FOXlife beschikbaar moet komen op het UPC netwerk?
 
de hoofdrolspeler in HD heeft deze zender natuurlijk niet ...


belgie wel.
 
Het is eigenlijk volgens de mediawet volstrekt illegaal om zo'n misleidende reklame hier in Nederland uit te zenden om Foxlife te promoten. Het wekt het idee op dat het kanaal straks via UPC Nederland in HD uitgezonden zal worden. Hartstikke misleidend en illegaal dus.
 
Het rare is dat er in de trailer van FoxLife die speelt op kanaal 13 wel degelijk gezegd wordt dat de zender in HD uit zal zenden... wat een verwarring allemaal.
 
YES! FoxLife komt in HD! Let maar goed op de promo! Na elke promo wordt dat gezegd! Nu wordt ie nog in 576p doorgegeven, maar daar gaat dus snel verandering in komen!
 
Je zult wel gelijk hebben Arthur29, echter ik verwachtte eerlijk gezegd in al mijn naiviteit blijkbaar gewoon een vervangende HD zender, simpel. Anders hoeft het voor mij eigenlijk niet. Er is al méér dan genoeg SD bagger. Weg met die rommel. Geef ons HD.
 
Arthur29 zei:
Als deze zender in HD zou worden aangeboden, had UPC dit toch wel vermeldt in het bericht?

https://service.upc.nl/index.php?CampaignID=48&PageID=1415&cid=257&aid=1059
Tja zou je denken he.

Die HD vermelding op de promo moet ergens vandaan komen. FOXlife is concluderend uit deze promo van plan de zender ook in HD aan te bieden anders zouden ze het niet vermelden. De promo is in het Nederlands dus de HD versie gaat duidelijk over de FOXlife in het Nederlands sprekende afzetgebied. Als de twee bovenstaande aannames kloppen zou de HD zender bijvoorbeeld bij Ziggo van start kunnen gaan, dan lijkt het me alleen raar dat UPC dat niet meteen mee gaat. Het kan ook zijn dat ze bij FOXlife direct wouden beginnen met een HD variant alleen zijn ze er nog niet helemaal klaar voor en hebben daarom de officiële introductie uitgesteld, alleen zijn ze nu de promo vergeten aan te passen. Als binnen een paar dagen de HD verwijzing uit de promo verdwijnt kan het laatste waar zijn en zijn ze nog niet klaar maar lekt het via deze weg uit. Dan zal er waarschijnlijk snel een officiële aankondiging volgen. Blijft de HD verwijzing wel in de promo kan het zomaar zijn dat deze wel van start gaat bij Ziggo maar niet bij UPC.
 
henkjan99 zei:
YES! FoxLife komt in HD! Let maar goed op de promo! Na elke promo wordt dat gezegd! Nu wordt ie nog in 576p doorgegeven, maar daar gaat dus snel verandering in komen!
Ja daar begon ik dit topic ook mee, maar de SD vesie zal gewoon blijven hoor. FOXlife wil een zo groot mogelijk afzetgebied en om je meteen te beperken tot een handjevol HD kijkers is niet slim. Er komt waarschijnlijke gewoon een HD simulcast kanaal net als wat er nu met de NPO zenders gebeurd. Als UPC dat ook nog een keer haar firmware op orde krijgt krijgen wij HD kijkers de HD versie gewoon onder voorkeuze 13 en de NPO HD zenders onder 1, 2 en 3.
 
Terug
Bovenaan