• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Fox hd stopt met dolby geluid doorgiften.

Berichten
16.432
Internet
  1. Odido
Digitale TV
  1. Odido
FOX stopt doorgifte Dolby E

Het aanbod van native Dolby content is zo gering dat FOX ervoor heeft gekozen om per 1 september geen Dolby E meer door te geven op FOX HD.

Bron: https://derotsmedia.com/2015/08/27/fox-stopt-doorgifte-dolby-e/?utm_medium=twitter&utm_term=%23media+%23nieuws


Echt de grootste onzin die ik van een zender ooit gehoord heb, alle series die ze uitzenden zeker uit us hebben allen 5.1 geluid en dan de smoes meer storingen door dd.

Edit// lijkt mij dat ze het over dd spoor hebben? aangezien ze alleen maar mp2 en ac3 meesturen.
 
Een beetje kromme tekst van derotsmedia. Natuurlijk geven ze geen Dolby E door, dat zou niemand thuis kunnen decoderen want dat is een professionele Dolby variant.
Ik neem aan dat ze bedoelen dat ze stoppen met het doorgeven van Dolby AC3 omdat ze weinig content meer krijgen met een Dolby E track.
Als er een Dolby E track aanwezig is (was) dan werd dat omgezet naar Dolby AC3. Bij afwezigheid daarvan werd er een Dolby PL decoder gebruikt op het stereo spoor.

Maar het decoderen van Dolby PL kan de abonnee zelf ook of zelfs beter.
Dan is inderdaad de noodzaak van een extra Dolby AC3 track overbodig.
Bij satelliet is dat al jaren hoewel de publieken het stereo spoor weglaten en de commerciëlen het Dolby spoor.
 
@Martin E-EDID, bedankt voor uitleg, weinig kaas van gegeten kwa formaten audio Enzo.

Apart dat ze dan zeggen weinig content, volgens mij zend fox alleen maar usa series uit op hier en daar een belgische serie ala spitsbroers en of vermist en alle usa series zijn allen voorzien van dolby 5.1. Zou stom zijn om helemaal testoppen met dd/ac3.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dolby E is ontwikkeld om het mogelijk te maken 5.1 te distribueren op een 16 bits stereo aes/ebu track.
Dat was nodig omdat de toen gebruikte tapeformaten slechts 2 stereoparen hadden.
Zo werd spoor 1&2 voor stereo gebruikt en spoor 3&4 voor Dolby E.
Maar tegenwoordig gaat alles met files. En is er geen restrictie wat betreft het aantal audio tracks.

De grote TV producenten kiezen er kennelijk voor om geen dolby 5.1 meer mee te sturen met de files.
De eindgebruiker moet het doen met stereo of Dolby PL (Pro Logic).

Het is natuurlijk gissen naar de beweegredenen maar ik denk dat dit alles te maken heeft met de software piraterij.
Het zou zelfs een drogreden kunnen zijn van FOX en krijgen ze die 5.1 wel mee, maar willen ze die niet doorsturen.
 
Martin E-EDID zei:
Het is natuurlijk gissen naar de beweegredenen maar ik denk dat dit alles te maken heeft met de software piraterij.
Het zou zelfs een drogreden kunnen zijn van FOX en krijgen ze die 5.1 wel mee, maar willen ze die niet doorsturen.
Mooi stukje info bedankt daarvoor :)

Je zou juist zeggen dat dit juist piraterij aantrekt, immers heb ik en denk ik andere liever 5.1 dan mp2 stereo geluid, en dan loont download alweer aangezien daar dan wel netjes 5.1 geluid bijzit.

Zou het dan niet eerder kosten zijn? neem aan dat zenders ook licentie kosten moeten afdragen voor dolby geluid.
 
En jahoor DD5.1 is weg, word dus twd empire etc gewoon weer downloaden zoals hun dat graag willen denk ik zo.
 
Devil-Strike.net zei:
Wordt dus twd empire etc gewoon weer downloaden zoals hun dat graag willen denk ik zo.

Deed je toch normaal ook al? Dus waarom zo klagen?
Custom ondertiteling is vaak nog beter ook (behalve van bepaalde figuren, maar die series sla ik sowieso over)...
Je zal er heus niet minder of meer door downloaden :)
 
daar gaat het niet om, gaat er om dat ze zo weer mensen wegjagen inplaats van houden, dus is het 1 dag na usa release en krijg je dit gelul weer.
 
Terug
Bovenaan