• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Foutmeldingen na storing

  • Onderwerp starter Onderwerp starter tycoon
  • Startdatum Startdatum
T

tycoon

Goedendag,

Een vreemd fenomeen doet zich voor. Gisteravond van het ene op het andere moment geen internet. Ach denk je dan dat kan wel eens gebeuren, echter dit was niet van tijdelijke duur en niet op te lossen met simpelweg de stroomkabel uit de wandcontact doos te halen. Na wat vermeende pogingen, harde reset en dergelijke toch maar de UPC helpdesk gebeld.
Ook zij konden het niet oplossen en hadden het over wel online zijn maar het modem wilde geen Ip-adres toewijzen. Ook de mensen van UPC met de handen in het haar.....
Dan is het toch maar beter als we een monteur bij u langs laten komen. Prima! Kon vandaag al komen. Eerder van de zaak vertrokken om de goede man te ontvangen. Zet vast mijn computer aan en tot mijn grote verbazing had ik weer internet..... Zo netjes geweest de monteur via een opgegeven nummer af te bellen, maar stond alsnog om vijf uur op de stoep. Ik zeg doodleuk, sorry maar ik heb afgebeld, maar dit bleek niet te zijn doorgegeven aan de monteur. Kan gebeuren. Zo blij als een kind dat alles weer werkt, wordt gek als ik iets heb waar ik geen verstand van heb niet werkt.
Zo even de mail checken.... helaas geen verbinding mogelijk, krijg de foutmelding 0X8004210A. Schijnt te maken te hebben met accountinstellingen. Deze op verzoek na een telefoontje met UPC opnieuw ingegeven, maar nog steeds geen resultaat. Ach komt morgen wel. Ga wel even op spotnet kijken of ik de finale van het darts nog ergens kan vinden. Nee dus, wil niet starten foutcode 931. Na veel gerommel en gepruts heb ik het voor elkaar dat de normale poort 119 niet functioneert en ik deze op 443 (SLL) moet zetten voor resultaat. Nooit eerder gezien of gebruikt. Jawel, de darts gevonden en dacht die even binnenhalen met Grabit. Helaas ook Grabit wil niet connecten. Toen was ik in staat om de hele zooi uit het raam te gooien. Mooi verhaal, maar heeft iemand met dit bijltje gehakt en kan mij helpen aan een oplossing. Kan het iets zijn met dichte poorten die geblokkeerd worden of iets dergelijks.
Kijk uit naar jullie adviezen en wijze raad. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Johan.
 
tycoon zei:
helaas geen verbinding mogelijk, krijg de foutmelding 0X8004210A. Schijnt te maken te hebben met accountinstellingen.

Kan meerdere oorzaken hebben, maar de meest voorkomende is toch wel een connectieprobleem (time-out).
Daarnaast, met geen enkel programma kan je verbinding maken, poorten zijn dicht... hoe ben je tot de conclusie gekomen dat je internet hebt?
 
Hallo Creative,

Tot de conclusie kwam ik op het moment ik mijn pc opstartte voor de monteur en daar was het internet ineens weer terwijl de UPC mij een monteur aanbood, omdat zij er ook niet uitkwamen. Overigens zonder iets te doen in de tussentijd, zomaar spontaan....
 
Ja internet... hoe zag je het? Opende je echt een site of was het icoontje actief?
Gezien de symptomen lijkt het er toch echt op dat je modem geen verbinding heeft.
 
Creative Solution zei:
Ja internet... hoe zag je het? Opende je echt een site of was het icoontje actief?
In die volgorde. In eerste instantie was daar het icoontje "gele" gevaren driehoek en later het blauwe cirkeltje en daar was het internet/mijn startpagina weer toen ik firefox opende.
 
En je bent ook voor de gezelligheid even op andere sites geweest? En zo ja... doen die het nu nog steeds?
 
Ja ben de hele avond al aan surfen en sporen naar een mogelijke oplossing dus internet doet het verder prima alleen wat programma's niet meer welke enige verbintenis hebben met internet.......
 
Beste,

Op het moment dat een programma's zoals grabbit geen verbinding willen maken adviseer ik je eens een speedtest te doen en kijk even wat op dat moment de ping is en je up en download snelheid. Als deze niet goed is dan verwacht ik dat er ergens in jou netwerk (dus tussen modem en pc) of in het netwerk van UPC een brakke verbinding is. Maak je gebruik van een eigen router of die van UPC in het modem/horizonbox? Zodra iets niet werkt en je hebt een eigen router dan je pc eens rechtstreeks aansluiten op het UPC modem en alles even resetten en kijken of het weer werkt. Dit om uit te sluiten dat jou router niet een defect heeft.

Maak je geen gebruik van een eigen router maar die van het UPC modem kun je dan checken of een andere pc, laptop, tablet of mobiel wel wil verbinden en wel goed functioneert, om uit te sluiten dat het aan je hardware ligt of UTP kabel.

Ik heb al meerdere keren bij andere mensen mee gemaakt dat ze zo nu en dan een brakke verbinding hadden en er niets gevonden kon worden en achteraf bleek het toch een brakke connector in de Eind Versterker te zijn of een klein kabel breukje. Het rare gevolg daarvan was, was dat ze wel websites konden openen ( niet al te snel) maar geen email konden versturen. In deze gevallen hadden ze de ene keer er totaal geen last van en de andere keer werkte internet weer wel maar was de verbinding brak met name de upload.

En anders toch nog een keer een monteur laten komen.
 
Volgens mij is er een kans dat het aan je computer ligt.
Een antivirus programma, of firewall die over de rode is.
Het kan ook door een besmetting met malware zijn.
De computer al eens uitgezet (echt uit, geen stand-by) en weer opgestart?
 
En anders je pc eens op starten in veilige modus. De meeste spyware etc. werkt dan niet en is er ook geen virusscanner actief.
 
Terug
Bovenaan