• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Foutmelding UPC Testkanaal

Berichten
279
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo medeforummers,

Alvorens ik mijn verhaal ga afsteken, ik heb gisteren, zaterdag 29/12 reeds de HD gebeld en maandag 07-01 krijg 's-avonds bezoek van een monteur.

Toch wilde ik een ieder die dit leest deelgenoot maken en vragen om zijn/haar reactie.

Alweer lange(re) tijd, zal een jaar zijn ongeveer, neem ik digitale TV af van UPC. Dit, op nog steeds voorkomende haperingen na, maar dit terzijde, naar volle tevredenheid. Gisteren wilde mijn vrouw een programma via Uitzending/Programma Gemist terugzien. Bij het selecteren van het betreffende programma verschijnt er een blok in beeld dat UPC On Demand niet beschikbaar is en dat dit mogelijk aan mijn bekabeling zou liggen. Hierop heb ik via kanaal 999 en de rode knop op de afstandsbediening een test gedraaid. En, inderdaad, er lijkt iets niet goed te zitten/gaan, want ik krijg een foutmelding. Bij 'IP-adres - Mediabox' verschijnt '0.0.0.0' en een rode foutmelding. Ook blijft de mediabox 'bezig' (....) met de IP configuratie (de laatste van de 5 tests).
Ik heb hierop onmiddellijk de HD gebeld en kreeg medewerker aan de lijn. In eerste instantie bleef de beste man mij erop attenderen dat mijn bekabeling niet juist zou zijn. Zoals gezegd, ik maak geruime tijd gebruik van UPC digitale TV en dit in combinatie met een UPC retour geschikte versterker in mijn meterkast.

Echter, NU krijg ik dus een foutmelding en na veelvuldig overleg tussen de HD medewerker en andere afdelingen krijg ik bezoek van een UPC monteur. De HD medewerker wees mij er op dat de voorrijkosten voor mijn rekening zijn als mijn bekabeling toch niet goed zou zijn.

Mijn inziens is er met mijn bekabeling niets aan de hand.

Wie heeft een dergelijk geval eerder aan de hand en hoe is dit toen opgelost? Wie kan mij tips en/of adviezen geven?
 
Als het inderdaad altijd goed heeft gewerkt zal het echt niet aan de bekabeling te wijten zijn.
Misschien is de mediabox gewoon "stuk"?
Dat kan toch ook?

Ik ben wel benieuwd wat de monteur voor oplossing gaat verzinnen.

M.v.g,
Robèrt
 
Een aantal opties:

Het modemgedeelte van je box is defect. (Kosten UPC)
Je retourgeschikte versterker is defect. (Kosten Klant)
Bekabelingsprobleem. (Kosten Klant)
Software probleem in de box. (Kosten UPC)

Indien het nog niet met de helpdeskmedewerker is gedaan, kan je een software upgrade proberen, gevolgd door een eventuele fabrieksreset. Een harde reset (stroom eraf) kan in sommige gevallen ook nog helpen.
 
Update:

Vanmiddag bij thuiskomst van mijn werk dacht ik, ik ga eens voor de aardigheid het UPC Testkanaal af. En waarachtig, allemaal (5) groene 'goed-meldingen'. Het is vast niet goed, maar alles scheen het weer als vanzelf te doen. Toen nog even naar UPC On Demand gegaan om te zien of Uitzending Gemist het weer deed. Nee dus, deze deed het niet. Sterker: Er verscheen helemaal geen on demand menu op mijn scherm. Wel verscheen op het display van mijn Pace mediabox 'UPC' gevolgd door de zender waarnaar gekeken werd, maar daar bleef het dan ook bij. Ook via de menuknop kon alleen de instellingen worden geraadpleegd. Verder helemaal niets.

Ik heb toen 's avonds de HD gebeld om te vragen of ze nu echt een On Demand storing hebben, omdat mijn mediabox niets meer die richting op deed. Neen, daar was geen sprake van. Toen met deze WÉL heel erg behulpzame HD-medewerker alles stap voor stap doorgelopen. Voeding er 30 seconden vanaf gehaald, Software upgrade en naar de Fabrieksinstellingen, etc. etc..
Helaas, UPC On Demand (zowel films als Uitzending gemist) gaf een foutmelding die weleens aan mijn bekabeling zou kunnen liggen. Niets is minder waar verzekerde de HD-medewerker mij, de bekabeling is goed (pfff, toch wel een pak van mijn hart!). Ook het UPC Testkanaal gaf weer de Rode foutmelding bij IP-adres mediabox.

Dus, zoals de HD medewerker aangaf de monteur moet wel degelijk langskomen (maandagavond 07/01).

Overigens, omdat mijn mediabox meerdere malen per week ogenschijnlijk aan het upgraden gaat, te zien door het oplichten van het rode, groene en gele lampje op de mediabox, gaf de HD medewerker aan dat dit absoluut niet goed is/was. Dit omdat UPC de updates/upgrades altijd 's nachts zou verzenden, omdat dan de kans het grootst is dat alle TV's dan uit staan.

To be continued......
 
ik heb hetzelfde probleem.

Ook ik heb ongeveer een jaar digital-tv naar volle tevredenheid.
Video-on-demand heeft het altijd goed gedaan, in de oude versie zonder uitzending-gemist.
nooit problemen gehad, nooit haperingen of blokjes.

in augustus kwam de update met de uitzending gemist functie. sindsdien werkt on-demand en uitzending gemist niet meer.
ik had wel de menus, maar bij het afspelen van een film of uitzending stond de boel vast, en moest ik mijn zilverkleurige mediamox uitzetten. Kortstondig zag ik dan het upc preview kanaal, in vieren gedeeld met verschillende beelden erop.

Toen ook meerdere malen met de HD gebeld, fabrieks reset en geforceerde software-update gedaan, zonder succes.
op het kanaal 999 met de rode knop heb ik allemaal rode blokjes.

Later in augustus/september kwam er een nieuwe update, en toen werkte alles weer, en groene blokjes op kanaal 999.
echter een week later weer een nieuwe update, en weer terug bij af.

ik heb 2x vergeefs op de monteur gewacht, en heb nu ruzie met UPC over de 2x25,- euro compensatie, maar dat ter zijde. dat is weer een heel ander verhaal.

Vandaag nog maar eens een software-update gedaan, er is weer een nieuwe versie, want na activatie krijg ik nu een 7 pagina's tellende introductie, die ik nog niet eerder gezien heb.
nu krijg ik een melding dat mijn bekabeling net in orde is.

overigens: mijn bekabeling is al die tijd niet gewijzigd, er zit geen splitter tussen, en het is maar 5 meter vanaf het punt van binnenkomst. natuurlijk heb ik de bekabeling gecontroleerd, en ik kan niets vinden.

voorlopig laat ik het erbij, ik heb geen zin in extra kosten als er een monteur komt (ALS die komt), en bovendien heb ik weinig zin om weer snipperdagen te verspillen, ik huur wel een film bij de videotheek. (daar krijg je nog service)

sinds gisteren ben ik mijn extra channel pack kwijt, en krijg ik alleen nog maar de standaard zenders. ze zullen mij waarschijnlijk afgesloten hebben, omdat ik die 50,- van de rekening heb afgetrokken.... (omdat UPC al mijn brieven negeerd)

(Ben alvast andere opties als digitenne en CD aan het onderzoeken)

edit:
als je het mij vraagt is dit duidelijk een softwarefout. het lijkt wel of die mediabox de uitgebreidere software niet aankan.
 
Heb je de box al eens terug gezet naar fabrieks instellingen?

gr, Henno
 
RicoK zei:
Update:

Overigens, omdat mijn mediabox meerdere malen per week ogenschijnlijk aan het upgraden gaat, te zien door het oplichten van het rode, groene en gele lampje op de mediabox, gaf de HD medewerker aan dat dit absoluut niet goed is/was. Dit omdat UPC de updates/upgrades altijd 's nachts zou verzenden, omdat dan de kans het grootst is dat alle TV's dan uit staan.

Ik heb een Pacebox en iedere keer als ik de box op standby zet gaan de 3 lampjes na 10 minuten oplichten.
Al doe ik dit ...tig keer per dag dan gaan iedere keer weer na 10 minuten de lampjes weer oplichten.
Is dit vogens de HD niet normaal?
Testsignaal op kanaal 999 geeft alles groen.
 
Dit is normaal.
Doet hij dit terwijl de mediabox gewoon aanstaat (niet standby) dan is het fout.
De mediabox mag niet updaten als je zit tv kijkt of radio luistert want dan is je beeld / geluid weg.
De mediabox wacht daarom tot hij ± 10 minuten op standby staat en gaat dan "kijken" of er een update beschikbaar is.
Wat jij dus ziet is niet per definitie een update, maar een controle of er die is.
 
Johnny54 zei:
Dit is normaal.
Doet hij dit terwijl de mediabox gewoon aanstaat (niet standby) dan is het fout.
De mediabox mag niet updaten als je zit tv kijkt of radio luistert want dan is je beeld / geluid weg.
De mediabox wacht daarom tot hij ± 10 minuten op standby staat en gaat dan "kijken" of er een update beschikbaar is.
Wat jij dus ziet is niet per definitie een update, maar een controle of er die is.

In augustus, toen alle problemen begonnen, had ik ook dat hij 2-3 per week begon te updaten, gewoon 's avonds terwijl ik tv zat te kijken. HD meldde idd dat dat niet normaal was. Nu doet ie dat niet meer, dus ik neem aan dat ze het in een update opgelost hebben.
 
Ik heb exact hetzelfde probleem als RicoK: foutmelding bij "IP-adres - mediabox" en "IP-connectiviteit" blijft op "bezig..." staan (niet zo vreemd natuurlijk als ie geen IP-adres heeft). Daarnaast blijft de box regelmatig hangen en bleef de on-demand functie daarnet helemaal blanco, waarna ik een reset moest uitvoeren. Na een geforceerde software update (waarna ik ook opnieuw moest activeren en dergelijke) kreeg ik dezelfde melding als RicoK en ufootje: er zou iets met mijn bekabeling niet in orde zijn. Nou is daar al maanden (sinds ik digitale telefonie erbij heb) niets aan veranderd, dus dat lijkt me heel sterk... Maar even afwachten of de geforceerde update het heeft opgelost, maar ik heb het vermoeden dat er (weer eens) iets mis is met de software waar de HD niets van weet :(
 
Terug
Bovenaan