• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Foutmelding iTV_150 op nieuwe Samsung tv.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esy ®

Forum Gebruiker
Berichten
885
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hoi allen,

Afgelopen zaterdag heeft mijn dochter een nieuwe Samsung UE50HU6900S gekocht.
In eerste instantie kon ze geen digitale kanalen bekijken maar na omruiling van haar CAM module (Neotion) met die van haar slaapkamer tv (Smit) deden de digitale zenders het wel maar kreeg ze geen interactieve tv.
Zo gauw we op de rode knop drukten kwam de melding "Niet beschikbaar".
Na ruggespraak met de Ziggo helpdesk kwamen we er achter dat de "rode knop functies" in het CI menu ontbraken.

Maandagmorgen ben ik naar de MediaMarkt gereden en heb daar een Quantis 1.3 module gekocht.
Vervolgens zijn de "rode knop functies" aanwezig. Na het aanzetten komt na enige vertraging rechtsonder in het scherm de melding dat de rode knop gebruikt kan worden voor Interactieve tv.
Als we daar vervolgens op drukken wordt het scherm zwart alsof de Interactieve tv word gestart maar even later een scherm met foutmelding iTV-150 en het verzoek het later opnieuw te proberen.

Na een halve dag proberen en van alles uitproberen (tv herstarten met en zonder CAM) de helpdesk maar weer gebeld.
Die komen helaas niet verder dan dat de netwerkverbinding mogelijk niet in orde is en het terugstellen van het modem naar fabriekswaarden.

Dit alles helpt niets want de netwerkverbinding is tip top in orde. Netflix doet het fantastisch, browsen via de tv ook en ook de software updates kwamen voorspoedig binnen.
De Ziggo app op iPad en iPhone doen het ook fantastisch via hetzelfde netwerk.
Eens storing met iTV stond niet in het systeem bij Ziggo.

De vraag rijst, wat nu? :giveup:
Heeft iemand nog een goed advies wat ik kan uitproberen?
 
De tv ging na het installatie meteen de nieuwste software downloaden.
Het gaat inderdaad om het door jouw genoemde model.

De rest van de netwerk instellingen moet ook goed staan.

frequentie: 474.00
vnetwerk-ID: 5555
vmodulatie: 64-QAM
vsymboolsnelheid: 6875

Het enige is dat de tv (na installatiekeuze "Ziggo West") zelf de frequentie op 474.000 zet. 1 nulletje extra dus. :?

Ik kijk net even bij onze eigen Samsung en als ik bij het ci-menu kijk en de 'serving area' dan staat die waarde bij ons op 0. Bij haar is het iets van een zes cijferig getal. Zou dat nog verschil uit kunnen maken?
We wonen en paar straten van elkaar af....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ci+ Itv:

Esy:

Heb zelf een LG met CI+1.3 SMiT module, je kan de ITV functie (bij mij altans)
In en uit schakelen,ook is de 'rode' knop in en uit te schakelen,deze optie zit bij mij onder het menu kanalen instellen.
In dit menu kan je ook (alleen) de module terugzetten naar de fabrieksinstellingen,etc. misschien iets om te proberen?
 
Esy:

Heb zelf een LG met CI+1.3 SMiT module, je kan de ITV functie (bij mij altans)
In en uit schakelen,ook is de 'rode' knop in en uit te schakelen,deze optie zit bij mij onder het menu kanalen instellen.
In dit menu kan je ook (alleen) de module terugzetten naar de fabrieksinstellingen,etc. misschien iets om te proberen?

Klopt, hebben we ook geprobeerd, maakt helaas niets uit.
Ik heb toch het gevoel dat het iets met de netwerkinstelingen te maken heeft. (Niet het internet)
 
Klopt, hebben we ook geprobeerd, maakt helaas niets uit.
Ik heb toch het gevoel dat het iets met de netwerkinstelingen te maken heeft. (Niet het internet)

Probeer het eens met de "oude" frequentie die in het installatie boekje staan die bij de Quantis module gekregen hebt. Grote kans dat het dan wel werkt.

Ik heb hetzelfde probleem gehad om een Sony TV.
Waarschijnlijk heeft Ziggo eea in de nieuwe omgeving niet helemaal goed staan.
 
Probeer het eens met de "oude" frequentie die in het installatie boekje staan die bij de Quantis module gekregen hebt. Grote kans dat het dan wel werkt.

Ik heb hetzelfde probleem gehad om een Sony TV.
Waarschijnlijk heeft Ziggo eea in de nieuwe omgeving niet helemaal goed staan.

Hmm, dat mag je zeggen. De tv kiest zelf andere frequenties en netwerknummers als je hem de provider opgeeft bij het instellen als dat het boekje aangeeft.

[UPDATE]
Ik heb het aan de praat!
Anders (handmatig) ingesteld zoals boven beschreven. Deed hij het nog steeds niets. Misschien te ongeduldig of .......
Daarna tv uitgezet, CAM module er uit. tv opstarten. CAM module er in zonder pasje. tv geeft foutmelding mbt ontbrekende pas. tv nogmaals gereboot en pasje er in gestopt.

Ziggo On Demand, YES!!!!!! :pompom::pompom:

Allen hartelijk bedankt voor het meedenken! :thumb up:
 
Dit is wel of topic maar wil het toch even melden.
Ik heb ook een samsung tv UE 55hu7500L en als ik de TV uitzet in de interactive mode werk er niets meer als ik hen terug aanzet.
Ik moet dan wachten om melding Ziggo on demand en dan TV eerst uit interactive mode halen voordat ik weer gewoon TV kan kijken. Meer mensen last van of is dit firmware bug ?
 
Dit is wel of topic maar wil het toch even melden.
Ik heb ook een samsung tv UE 55hu7500L en als ik de TV uitzet in de interactive mode werk er niets meer als ik hen terug aanzet.
Ik moet dan wachten om melding Ziggo on demand en dan TV eerst uit interactive mode halen voordat ik weer gewoon TV kan kijken. Meer mensen last van of is dit firmware bug ?

Ik vermoed het laatste. Ik had het vanmorgen ook. Het scherm blijft dan helemaal zwart en het rode lampje van de tv blijft uit. Na een halve minuut werkte alles weer.
Blijkbaar onthoudt de tv de modus waarin hij het laatste stond en het duurt wel een tijdje eer interactieve tv actief wordt. Ook normaal na het aanzetten van de tv heeft het die tijd nodig.
 
Ik vermoed het laatste. Ik had het vanmorgen ook. Het scherm blijft dan helemaal zwart en het rode lampje van de tv blijft uit. Na een halve minuut werkte alles weer.
Blijkbaar onthoudt de tv de modus waarin hij het laatste stond en het duurt wel een tijdje eer interactieve tv actief wordt. Ook normaal na het aanzetten van de tv heeft het die tijd nodig.

Ik heb TV een keer 's avonds uitgezet in de ziggo on demand modus, andere dag werkte TV nog steeds niet. Ik wist eerst niet wat er loos was maar na een tijd zoeken demand modus uitgezet en kon weer gewoon TV kijken. Is dus niet iets wat met een paar minuten wachten over gaat

:shock::shock::shock:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan