Esy ®
Forum Gebruiker
- Berichten
- 885
- Internet
-
- Ziggo
- Digitale TV
-
- Ziggo
Hoi allen,
Afgelopen zaterdag heeft mijn dochter een nieuwe Samsung UE50HU6900S gekocht.
In eerste instantie kon ze geen digitale kanalen bekijken maar na omruiling van haar CAM module (Neotion) met die van haar slaapkamer tv (Smit) deden de digitale zenders het wel maar kreeg ze geen interactieve tv.
Zo gauw we op de rode knop drukten kwam de melding "Niet beschikbaar".
Na ruggespraak met de Ziggo helpdesk kwamen we er achter dat de "rode knop functies" in het CI menu ontbraken.
Maandagmorgen ben ik naar de MediaMarkt gereden en heb daar een Quantis 1.3 module gekocht.
Vervolgens zijn de "rode knop functies" aanwezig. Na het aanzetten komt na enige vertraging rechtsonder in het scherm de melding dat de rode knop gebruikt kan worden voor Interactieve tv.
Als we daar vervolgens op drukken wordt het scherm zwart alsof de Interactieve tv word gestart maar even later een scherm met foutmelding iTV-150 en het verzoek het later opnieuw te proberen.
Na een halve dag proberen en van alles uitproberen (tv herstarten met en zonder CAM) de helpdesk maar weer gebeld.
Die komen helaas niet verder dan dat de netwerkverbinding mogelijk niet in orde is en het terugstellen van het modem naar fabriekswaarden.
Dit alles helpt niets want de netwerkverbinding is tip top in orde. Netflix doet het fantastisch, browsen via de tv ook en ook de software updates kwamen voorspoedig binnen.
De Ziggo app op iPad en iPhone doen het ook fantastisch via hetzelfde netwerk.
Eens storing met iTV stond niet in het systeem bij Ziggo.
De vraag rijst, wat nu? :giveup:
Heeft iemand nog een goed advies wat ik kan uitproberen?
Afgelopen zaterdag heeft mijn dochter een nieuwe Samsung UE50HU6900S gekocht.
In eerste instantie kon ze geen digitale kanalen bekijken maar na omruiling van haar CAM module (Neotion) met die van haar slaapkamer tv (Smit) deden de digitale zenders het wel maar kreeg ze geen interactieve tv.
Zo gauw we op de rode knop drukten kwam de melding "Niet beschikbaar".
Na ruggespraak met de Ziggo helpdesk kwamen we er achter dat de "rode knop functies" in het CI menu ontbraken.
Maandagmorgen ben ik naar de MediaMarkt gereden en heb daar een Quantis 1.3 module gekocht.
Vervolgens zijn de "rode knop functies" aanwezig. Na het aanzetten komt na enige vertraging rechtsonder in het scherm de melding dat de rode knop gebruikt kan worden voor Interactieve tv.
Als we daar vervolgens op drukken wordt het scherm zwart alsof de Interactieve tv word gestart maar even later een scherm met foutmelding iTV-150 en het verzoek het later opnieuw te proberen.
Na een halve dag proberen en van alles uitproberen (tv herstarten met en zonder CAM) de helpdesk maar weer gebeld.
Die komen helaas niet verder dan dat de netwerkverbinding mogelijk niet in orde is en het terugstellen van het modem naar fabriekswaarden.
Dit alles helpt niets want de netwerkverbinding is tip top in orde. Netflix doet het fantastisch, browsen via de tv ook en ook de software updates kwamen voorspoedig binnen.
De Ziggo app op iPad en iPhone doen het ook fantastisch via hetzelfde netwerk.
Eens storing met iTV stond niet in het systeem bij Ziggo.
De vraag rijst, wat nu? :giveup:
Heeft iemand nog een goed advies wat ik kan uitproberen?