• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Foutmelding Access Denied 0x800700005 bij netwerk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tyrswrath
  • Startdatum Startdatum
T

Tyrswrath

Bovenstaande melding krijg ik wanneer ik probeer vanaf een Windows Vista (zegge: Fietstas) laptop een desktop computer wil benaderen om de gedeelde mappen op die PC te zien. Op desktop draait windows XP home SP3.
Op Desktop al geprobeerd protocol voor printers delen te verwijderen en opnieuw toe te voegen incl. herstarten pc. Verder gezorgd dat er inderdaad mappen gedeeld staan en dat ook de werkgroep en netwerknaam kloppen. Toch krijg ik op de laptop steeds de melding dat ik geen toegang heb tot de doel-PC en dat ik contact moet opnemen met de beheerder van het netwerk (IK DUS!!! ::))

Nu kan ik in Windows Vista heel veel extra instellingen vinden m.b.t machtigingen en beveiliging en delen etc. In XP home lijkt dit echter zeer gesimplicificeerd en valt er op een hokje "Bestanden in de map delen" weinig anders aan te vinken :-s.

Iemand enig idee???
 
Zorg dat je op beide computers een gebruiker hebt met dezelfde naam etc.
Je kunt niet inloggen met een gebruikersnaam die niet bekend is op de computer.
 
Johnny54 zei:
Zorg dat je op beide computers een gebruiker hebt met dezelfde naam etc.
Je kunt niet inloggen met een gebruikersnaam die niet bekend is op de computer.

Klopt, en in vista kun je ook mooi voor een bepaalde map "iedereen" machtigen als persoon. Bij XP heb ik dit echter nog niet gevonden. Voor beide computers zijn de gebruiker hetzelfde, namelijk mijn vader. Wanneer hij Windows start logt hij ook altijd in als Administrator....

Verder zou je binnen een thuisnetwerk nog steeds de gedeelde mappen moeten kunnen inzien vanaf een andere PC die ook binnen dezelfde werkgroep zit.
 
Terug
Bovenaan