T
Tyrswrath
Bovenstaande melding krijg ik wanneer ik probeer vanaf een Windows Vista (zegge: Fietstas) laptop een desktop computer wil benaderen om de gedeelde mappen op die PC te zien. Op desktop draait windows XP home SP3.
Op Desktop al geprobeerd protocol voor printers delen te verwijderen en opnieuw toe te voegen incl. herstarten pc. Verder gezorgd dat er inderdaad mappen gedeeld staan en dat ook de werkgroep en netwerknaam kloppen. Toch krijg ik op de laptop steeds de melding dat ik geen toegang heb tot de doel-PC en dat ik contact moet opnemen met de beheerder van het netwerk (IK DUS!!!
)
Nu kan ik in Windows Vista heel veel extra instellingen vinden m.b.t machtigingen en beveiliging en delen etc. In XP home lijkt dit echter zeer gesimplicificeerd en valt er op een hokje "Bestanden in de map delen" weinig anders aan te vinken :-s.
Iemand enig idee
Op Desktop al geprobeerd protocol voor printers delen te verwijderen en opnieuw toe te voegen incl. herstarten pc. Verder gezorgd dat er inderdaad mappen gedeeld staan en dat ook de werkgroep en netwerknaam kloppen. Toch krijg ik op de laptop steeds de melding dat ik geen toegang heb tot de doel-PC en dat ik contact moet opnemen met de beheerder van het netwerk (IK DUS!!!
)Nu kan ik in Windows Vista heel veel extra instellingen vinden m.b.t machtigingen en beveiliging en delen etc. In XP home lijkt dit echter zeer gesimplicificeerd en valt er op een hokje "Bestanden in de map delen" weinig anders aan te vinken :-s.
Iemand enig idee
