• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

fouten upc bij opzeggen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter iris
  • Startdatum Startdatum
I

iris

ik heb sinds december 2005 een upc abonnement voor telefonie + internet via mijn werkgever. Na verloop van tijd werd duidelijk dat mijn baan per juni 2007 beeindigd zou worden. Mijn werkgever heeft toen in overleg met mij per december mijn abonnement opgezegd bij upc, omdat dat het einde van het jaarcontract was. Toen in januari bleek dat chello die opzegging niet had doorgevoerd heb ik telefonisch contact gehad met upc en die medewerker heeft mij verteld dat aangezien de initiele contractsperiode van 12 maanden voorbij was, ik tussentijds met inachtneming van 1 maand opzegtermijn, zou kunnen opzeggen. De medewerker zei dat ik dus gewoon in april kon opzeggen zodat ik tot juni over internet en telefonie zou beschikken. In overleg met mijn werkgever hebben we het abonnement dus gewoon laten doorlopen. Ik kon helaas niet meteen opzeggen zei de medewerker nog, want hun systeem kon niet meer dan 2 maanden termijn aan, dus moest ik in april terugbellen. Nu heb ik vanmorgen upc aan de telefoon gehad om op te zeggen zoals afgesproken, en nu blijkt dat allemaal niet meer van toepassing te zijn en dat ik waarschijnlijk de oude voorwaarden te horen heb gekregen die sinds 1 januari 2006 niet meer van toepassing zijn. Tegenwoordig kan je dus niet meer tussentijds opzeggen.
Nu zit ik dus door foutieve informatie van UPC tot december 2007 vast aan kosten die ik me absoluut niet kan veroorloven! Schandalig. De mederwerker van vandaag bood me een goedkoper alternatief aan (chello easy + telefonie anytime) maar dan ging er weer een contractsduur van 12 maanden van start!!!!
Ik vind dit een zeer agressieve manier om klanten vast te houden, want ik was eerst van plan om zodra ik weer een vaste baan had, opnieuw een upc abonnement af te sluiten, maar die keuze betwijfel ik nu ten zeerste!!
Ik heb aan de medewerker duidelijk gemaakt dat ik mij die kosten niet kan permitteren vanaf juni en vroeg om een compromis van hun kant omdat het hun fouten waren die tot deze situatie hadden geleid (eerst de opzegging die niet doorgevoerd was en nu dit). Zij was erg stug en zei dat dat allemaal niet kon. Ik vroeg haar om bijvoorbeeld mij over te laten stappen op het alternatief dat zij mij geboden had, maar dan tot december 2007. Kon niet ik zit er aan vast en daarmee uit.
Ik ben nu echt radeloos. Hoe kan het zijn dat UPC fouten maakt en daar dan de klant voor laat opdraaien? Ik heb alles gedaan juist om dit soort problemen te voorkomen en nu word ik met een kluitje in het riet gestuurd. Hoe kan ik dit oplossen? :(
 
In onze woordenschat hebben we het woord "coulant". Gezien de mondelinge toezeggingen zou het normaal zijn dat Chello in een geval als dit de klant gelijk geeft. Ze hebben daar toch geen minister uit het vorige kabinet aan het bewind die als standaard slogan "regels zijn regels" had?

Edit: Wat vinden jullie hiervan, Chello medewerkers op dit forum?
 
Denk dat het wel goed ga komen.....

Als het inderdaad zo gegaan is als omschreven .
 
@ iris. Je mag mij je gegevens wel per PM sturen, ik wil graag eens kijken wat ik voor je kan betekenen..
 
Terug
Bovenaan