• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Fouten in software Horizon Box

  • Onderwerp starter Onderwerp starter VictorWal78
  • Startdatum Startdatum
V

VictorWal78

Beste Alle,

3 problemen die ik heb ondervonden met de Horizon box.

1. De pin code is zichtbaar. Mijn kind van 12 kan gewoon mee kijken en dan weet hij de code. Dit is niet handig, hier moeten gewoon 4 x **** komen, want het gaat erg langzaam weg.

2. Na het invoeren van de pin code op een kanaal voor 12 jaar en ouder of een kanaal dat ik zelf heb geblokkeerd, dan kun je zo als de box aan blijft staan, terug naar dat kanaal, zonder nog een keer een pin code te moeten invullen. Het zou dus moeten zijn, dat als je van het kanaal weg gaat en daarna weer terug, dat je weer de pin moet geven.

3. Je hebt geen pin code voor My Prime series of films. Dus kinderen kunnen alles kijken wat daar staat. Onder andere de serie Sparticus of de Film REC, dat niet echt voor kinderen zijn. My Prime zou dus ook een leeftijd grens moeten hebben en een pin code met mogelijkheid om zelf te blokkeren.

Tenzij hier andere manieren voor zijn, dan hoor ik ze graag.

Mvg,
Victor
 
Dat zijn geen fouten, dat zijn wensen...
Ietwat ongelukkig keuzes, maar de software werkt er niet minder om :)
 
Daar heb je gelijk in. Ik zal het anders zeggen. Mijn wensen bij de volgende software update. :-)
 
Devil-Strike.net zei:
Of tegen je kids gewoon zeggen dat je die films niet mag zien, beetje bij leren Enzo :P

Daar hoort ook een ouder toezicht ding op te zitten naar mijn mening.
Je verwacht dat ik er gewoon **** komen te staan, want nu kan iedereen rustig meekijken naar de code... dus ook iemand die zit te 'gluren' ook dat doen kids wel eens.
Ook is dat tegen de security wensen van IT pro's.
 
Devil-Strike.net zei:
Of tegen je kids gewoon zeggen dat je die films niet mag zien, beetje bij leren Enzo :P
In de oren van een zes jarige betekent dit "Moet dit zien, Even opletten wat de code is". Geloof me dat betekent het echt.
 
Creative Solution zei:
Dat zijn geen fouten, dat zijn wensen...
Ietwat ongelukkig keuzes, maar de software werkt er niet minder om :)
Heb het zelf uit staan en weet niet hoe het in de documentatie staat, maar dit ligt eraan hoe het zou moeten werken en aangezien we de specificaties niet weten kan dit wel een bug/defect zijn.
Snap de 'problemen' wel van de TS en er zit wel wat in.
 
@xray79

De 'problemen' zijn inderdaad begrijpelijk... en had er eerlijk gezegd zelf ook niet bij stilgestaan.
We gebruiken het in feite nooit en het is bij ons ook nergens voor nodig. Het is inderdaad een ding om mee te nemen, maar het ging me bij mijn reactie om de opmerking fouten in de software ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@creative solution
Klopt dat men vaak maar de software de schuld geeft maart kan ook gewoon het design zijn. Dan hoeft dat design niet logisch te zijn, maar dat is en andere discussie
 
Terug
Bovenaan