foscam ip camera app vmsstuurt geen mail melding meer door

Robbie2

Forum Gebruiker
Berichten
9
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
mijn foscam ip camera werkt via de modem en geeft beeld en push bericht, maar in de app van foscam op w10 computer VMS werkt de email forwarding sinds reset modem ineens niet meer ?! heel vreemd daar ik de modem al vaker heb gereset of heb laten resetten door de helpdesk toen ik er zelf niet meer in kwam. wat is een oplossing hiervoor ? de gmail instellingen kloppen ook niet op de foscam Vms app daar staat dat smtp ssl 587 is bij gmail, maar in mijn gmail account server staat dat dat 564 is bij instellingen: evenzo bij tls omgedraaid (zie afb) weet iemand een oplossing voor dit probleem ? foscam helpdesk gaf link naar hoe de camera te resetten en opnw in te stellen of google 2step verification uit te zetten maar dat hielp ook niet. ook mijn Ziggo of outlook accounts werken niet. in de modem staat alles zoals het was voor de reset.
 

Bijlagen

  • vms.jpg
    vms.jpg
    208,4 KB · Weergaven: 186
Er zijn zoveel mogelijkheden. Laten we eerst eens focussen op gmail:
  • Je hebt 2fa ingeschakeld? Dan moet je een app wachtwoord genereren speciek voor de foscam smtp toepassing.
    Dit wachtwoord stel je dan in bij de smtp settings op de foscam
  • smtp username vul je neem ik aan ook in?
  • Probeer:
    smtp.gmail.com poort 465 SSL of TLS
    smtp.gmail.com poort 587 TLS of STARTTLS
 
Krijg je nog iets van een foutmelding als je een testmail verstuurd?
Al eens geprobeerd om een test mail naar een ander email adres te sturen, om zeker te weten dat het niet aan de ontvangende partij ligt?
 
Het werkt via een app op w10 desktop zie screenshot, daar kun je elke email provider invullen heb al 3 verschillende gmails geprobeerd ziggo.nl casema.nl en Outlook bij gmail krijg ik verschillende meldingen user heeft geen recht of i/o error of smtp log zoek de andere providers geven cannot login aan en dat terwijl het 3 mnd gewerkt heeft
 
Op de foscam app op smartphone kun je niks instellen alleen je gebr naam en ww om bij foscam account in te loggen en/of push berichten aan dat werkt wel nog gelukkig maar is onhandig
 
Je modem was gereset zei je, mogelijk dat het dan te maken heeft met de ip configuratie.
Welk IP adres heeft de webcam, en welke ip range gebruikt het kabelmodem?
 
De foscam heeft mac adres wat gewoon goed staat in De modem de camera werkt met beeld en push berichten alleen de vms app weigert mail in te stellen en geeft remote server errors heb met ziggo helpdesk al de modem nagelopen ter check maar daar staat alles goed
 
Ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen, de informatie die je geeft is lastig te lezen en erg summier. Wellicht dat iemand anders nog ideeën heeft.
 
dankje het probleem zit in de vms app van foscam die draait de ssl tls poorten om ik heb foscam al erover gemaild maar krijg geen reactie
 
Terug
Bovenaan