Zucht..... zeg dat wel.
Je geeft nu dus geen enkele informatie, alleen maar geklaag, maar :
- welke sites zijn niet goed
- traceroutes ?
- Round-trip tijden van de verschillende hops ?
- Werken er sites nog wel goed?
- Hoe weet je dat dit hetzelfde probleem is als 'hoofddorp'?
- Hoe weet de helpdesk dat dit hetzelfde probleem is ?
- enzovoorts enzovoort.
Zonder meer info wordt dit alleen weer geklaag zonder dat iemand weet waar het nu eigenlijk over gaat.
Het is echt geen geklaag om geklaag.
Ik heb een ziggo alles-in-één extra pakket. De download zou, volgens het boekje, 20 Mbit/sec moeten zijn bij dit abonnement.
Sinds enige tijd heb ik last van enorme lage downloadsnelheden. Ik weet helaas niet exact hoelang.
De resultaten (meer dan 20 pogingen gedaan op verschillende tijdstippen) op speedtest.net zijn varieren tussen de 2000 kb/s en 4000 kb/s (download dus).
Normaliter heb ik een thuis netwerk m.b.v. een linksys router. Mijn laptop en pc maken gebruik van het draadloze netwerk.
De volgende stappen ondernomen :
1. laptop en pc gecontrolleerd op spyware/virussen etc. met verschillende pakketten
2. laptop rechtstreeks op modem aangesloten zonder tussenkomst router en dus bedraad
3. modem (motorola) diverse malen gereset
4. Laatste drivers opgehaald van netwerkkaarten
5. gecontrolleerd of netwerkkaart niet abusievelijk op 10 mb/s ingesteld stond
6. kabels vervangen (behalve coax want die heb ik niet op reserve)
7. Modem door helpdesk op afstand laten resetten
8. pc in veilige modus met netwerk mogelijkheden opgestart en nogmaals een speedtest gedaan
9. Zelf ingelogd op het motorola modem. Kon ook niet spannends vinden in de configuratie hiervan
Ik zie geen andere mogelijkheden meer.
Een modem ophalen of laten toezenden zodat ikzelf kon testen of het daaraan lag KON NIET.
Bij mij gaat het puur om de downloadsnelheid want voor de rest werkt alles prima.
Traceroute zal ik nog even uitvoeren.
De helpdesk gaf aan dat ze ontzettend veel telefoontjes kregen omtrent de download snelheid in oud multikabel gebied.