• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

floppy DTV

  • Onderwerp starter Onderwerp starter edwinhagers
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

edwinhagers

hallo ik wil graag een floppy dvt kopn maar werkt dat nou met Ziggo of wordt het nog steeds geblokt of is er weer een oplossing daar voor
 
Voor wat ik weet werkt het wel maar wordt qua guide niet ondersteund door mediacenter e.d. (zonder volledige guide wordt opnemen weer zoals in het vhs tijdperk)

Daarnaast is er nooit de garantie dat het blijft werken.

Maar laat iemand me maar corrigeren als dit anders is.
 
ja over dat media center wist ik al want dat is niet digitaal maar heb jij er ook een dan en werkt het bij jou
 
hallo ik wil graag een floppy dvt kopn maar werkt dat nou met ziggo of wordt het nog steeds geblokt of is er weer een oplossing daar voor

Floppy DTV en andere DVB-C/Alphacrypt oplossingen werden/worden tot nu toe helemaal niet geblocked. Wel is het zo dat Ziggo hiervoor geen support levert en er geen garantie is dat het altijd zal blijven werken.

Hoe makkelijk alles werkt in combinatie met Ziggo hangt erg af van de gebruikte software.
Feit blijft dat je zelf wel gewoon veel configuratie/instelwerk zal moeten doen als je met DVB-C oplossingen aan de gang gaat .

Gelukkig zijn er hiervoor diverse fora waar de benodigde informatie aanwezig is. :pompom:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja over dat media center wist ik al want dat is niet digitaal maar heb jij er ook een dan en werkt het bij jou

Floppy DTV is wel degelijk MET goede guide aan de praat te krijgen met Windows Media center.

Niet officieel gesupport door Microsoft, maar met een omweg wel gesupport door de leverancier van de Floppy DTV.

Zelf geen ervaring (investering is mij te groot voor een niet gesupporte oplossing die op zwart kan gaan als Ziggo daar zin in heeft), maar op degroeneknop.nl (een Windows Mediacenter forum) zijn genoeg mensen die wel ervaring hebben.
 
Floppy DTV is wel degelijk MET goede guide aan de praat te krijgen met Windows Media center.

Niet officieel gesupport door Microsoft, maar met een omweg wel gesupport door de leverancier van de Floppy DTV.

Zelf geen ervaring (investering is mij te groot voor een niet gesupporte oplossing die op zwart kan gaan als Ziggo daar zin in heeft), maar op degroeneknop.nl (een Windows Mediacenter forum) zijn genoeg mensen die wel ervaring hebben.

[off-topic]
Sterker nog, dreamboxen met dvb-c tuners en de cccam-softcam hadden ook een probleem toen de kabelboer ging prutsen aan het signaal waar toen de problemen met de siemens & cisco ontstonden. Met dat verschil dat de dreamboxen na 1 dag de volledige functionaliteit terug hadden, terwijl dat voor de "gecertificeerde" ontvangers nog daaaaaaaaaagen ging duren... :wink:
[/off-topic]

Oftewel: Floppy DTV werkt gewoon zolang de kabelboer niet teveel capriolen uithaald. Gewoon doen dus, dacht ik dan maar zo.
Uiteraard is alles wat ik zeg "ohne Gewähr" :cool:

Gert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[off-topic]
Sterker nog, dreamboxen met dvb-c tuners en de cccam-softcam hadden ook een probleem toen de kabelboer ging prutsen aan het signaal waar toen de problemen met de siemens & cisco ontstonden. Met dat verschil dat de dreamboxen na 1 dag de volledige functionaliteit terug hadden, terwijl dat voor de "gecertificeerde" ontvangers nog daaaaaaaaaagen ging duren... :wink:
[/off-topic]

Ook valt op te merken dat de legale Alphacrypt DVB-C gebruikers nergens last van hadden! :wink:
 
Ook valt op te merken dat de legale Alphacrypt DVB-C gebruikers nergens last van hadden! :wink:

Jouw opmerking impliceert illegaliteit van cccam. Wat is er illegaal aan cccam? Wie zegt dat dat deze mannen/vrouwen niet een keurige reverse-engineering hebben gedaan aan het niet al te ingewikkelde irdeto2 protocol? Dan zou wine (win emu voor linux) of crossover-linux (commercieel) ook illegaal zijn...

Gert.
 
Toevallig heb ik laatst deze vraag gesteld aan bareboneshop.nl . Naar deze website verwijst Ziggo zelf (www.ziggoziet.nl/jesse) .
De vraag was of Alphacrypt in de toekomst geblokkeerd zou worden.

Antwoord:
Beste heer de Jong,

Op dit moment is er zoiest niet bekend bij ons. Dit moeten wij gaan onderzoeken of er daadwerkelijk zoiets gaat gebeuren. Wel weet ik dat de alphacrypt de enige CAM module is dat gebruikt wordt in Nederland en ik denk dat dit ook niet zal veranderen.

Voor meer vragen kunt u bij ons tereceht v.a. 5 januari 2009. Tot die datum zijn we gesloten.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben verblijf ik.

--
Met vriendelijke groet,

K. Aslan
DigiteQ B.V.
Inmiddels weer op gereageerd, en afwachtend op antwoord.
 
Jouw opmerking impliceert illegaliteit van cccam. Wat is er illegaal aan cccam? Wie zegt dat dat deze mannen/vrouwen niet een keurige reverse-engineering hebben gedaan aan het niet al te ingewikkelde irdeto2 protocol? Dan zou wine (win emu voor linux) of crossover-linux (commercieel) ook illegaal zijn...

Dat is waar, ik had het natuurlijk wat anders moeten formuleren. :oops:
Zoals bijvoorbeeld: "de Alphacrypt gebruikers die betaald hebben voor de Irdeto licenties."

In dit verband ben ik ook benieuwd naar de Anysee/Clarck E30Cplus.
Hierbij wordt ook van een software/embedded decodering gebruik gemaakt.
De Groene Knop: Anysee E30TCPlus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan