• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Flink aantal zenders geeft "signaalverlies" (voorheen niet)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dennis1982m
  • Startdatum Startdatum
D

Dennis1982m

Sinds een aantal maanden valt het mij op dat een aantal kanalen (ook uit de extra zenderpakketten) er gewoon geen signaal is.

Bijvoorbeeld Sport 1 :

213 sport 1 voetbal
215 sport 1 Tennis
216 sport 1 extra 1
217 sport 1 extra 2

Nu kijk ik voornamelijk naar de 2 HD zenders van sport 1 en die doen het gelukkig wel, en het was me niet eens opgevallen maar vorige keer toen er bijna op elke kanaal champions league was, heb ik me er toch wel aan geergerd. Ik betaal er immers extra voor.

Nu is kanaal 91 Eurosport 2 (HD) er ook mee gestopt is (die heeft het 100% zeker wel gedaan) ben ik er toch wel een beetje klaar mee.

Iemand anders hier ervaring mee? Of zijn er upc medewerkers die dit herkennen?

Alvast bedankt.
 
Ja, sinds en paar maanden op sommige zenders erg veel storingen hier in postcode 1011. De laatste dagen zijn bbc3 en bbc4 vooral in de avond zo gestoord dat ze echt niet te volgen zijn, dus meer blokjes dan beeld. En ook NPO-doc. Ook inderdaad Eurosport 2 HD is heel erg, vandaag inderdaad twee keer geheel uitgevallen (zwart beeld). Dit is zowel via CI+ kaartje als via horizon box, beiden apart vanuit de wandcontactdoos gevoed met perfecte kabels die via UPC zijn aangeschaft. Ik wil niet UPC bellen want dan moet er weer en monteur langskomen (en ik kan geen vrije dagen meer opnemen) terwijl ik toch denk dat het aan het aangevoerde signaal ligt. Dat wordt echter meestal niet door de helpdeskmedewerkers geloofd...
 
Het zal vast niet in alle gevallen zo zijn maar vaak komt het toch buiten vandaan ben ik ook van mening en als je belt dan word het standaard riedeltje opgelezen van kabel dit en kabel dat en zullen we naar fabrieksinstellingen gaan enz. enz..

De afgelopen weken heb ik dus ook al twee keer gehad dat er zenders bij zaten waar niet naar te kijken was. Na de tweede keer toch maar gebeld en ja hoor het lag aan mijn kabels want sommige zenders zitten in de zo groep en andere zenders zitten in de zus groep. Het zal best maar ik heb het gelaten voor wat het was... bedankt voor uw tijd.

Na de eerste keer storing was het ook plots weer in orde en waarempel ook nu weer is er geen storing meer op geen enkele zender.

Mijn kabels? Die zijn inclusief de UPC versterker ( die er overigens niet voor niets tussen zit ) en connectors door UPC zelf geleverd en bevinden zich nog steeds op de dezelfde plaats op dezelfde manier aangesloten..

Dus ja ... :-X
 
Deze medewerker die je gesproken hebt heeft wel gelijk, zijn wel aantal topics op dit forum waarin dat uitgelegd wordt.

UPC materiaal hoe raar dit ook klinkt verouderd en/of kan ook kapot gaan. Het kan goed zijn dat je signaal op een randje zit, zodra het netwerk het dan drukker krijgt of enigszins in signaal in zakt zal je het gaan merken door slecht of geen beeld. Het mag een standaard riedeltje zijn maar dat doen ze niet omdat ze het leuk vinden om dit te zeggen maar omdat zij uit onderzoek weten dat het juist vaak intern ligt.

Je ziet vaak nog wel dat oude Wandcontact dozen/splitters en versterkers bepaalde frequenties blokkeren. Probeer een mediabox even rechtstreeks aan te sluiten met een nieuwe kabel, lost dit het niet op dan bel je UPC en vraag je om een monteur.
 
iestyn zei:
Ja, sinds en paar maanden op sommige zenders erg veel storingen hier in postcode 1011. De laatste dagen zijn bbc3 en bbc4 vooral in de avond zo gestoord dat ze echt niet te volgen zijn, dus meer blokjes dan beeld. En ook NPO-doc. Ook inderdaad Eurosport 2 HD is heel erg, vandaag inderdaad twee keer geheel uitgevallen (zwart beeld). Dit is zowel via CI+ kaartje als via horizon box, beiden apart vanuit de wandcontactdoos gevoed met perfecte kabels die via UPC zijn aangeschaft. Ik wil niet UPC bellen want dan moet er weer en monteur langskomen (en ik kan geen vrije dagen meer opnemen) terwijl ik toch denk dat het aan het aangevoerde signaal ligt. Dat wordt echter meestal niet door de helpdeskmedewerkers geloofd...
Het zelfed verhaal postcode 1094
 
Even een bump geven.
Ik heb dit ook sinds enkele weken. Maar het begon bij mij met Fox HD. postcode 1079CD. Morgen komt er een monteur. Ben benieuwd.

Hoe staat het bij jullie ermee?

Kasper
 
Nog het zelfed Postcode 1094, vooral BBC3 ,4 . Ik heb een nieuwe kabel van upc web winkel tegen G4, maar geen success
IK denk dat het Glasvezel word. :gestoord2:
 
mikraving zei:
Ik denk dat het glasvezel word. :gestoord2:

2 maanden verder en nog geen oplossing?
In gesprek gegaan met webcare en dergelijke?
Of zit je af te wachten?
 
Terug
Bovenaan