• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

filter probleem bij HDTV?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter somme
  • Startdatum Startdatum
S

somme

Omdat de signaalsterkte niet goed was bij enkele zenders (zoals geschiedenis 310). Is er een UPC monteur langs geweest en heeft alles gemeten. Hierbij had hij ook een kabelbreuk tussen de centrale kast en ingang huis geconstateerd en deze wordt vervangen.
Deze monteur heeft zolang een filter tussen de binnenkomst aansluiting en de mediabox geplaatst met als gevolg, dat de signaalsterkte verholpen is. Maar........ sindsdien zijn de storingen (blokkerig en stilstaande beelden bij de HD zenders aanzienlijk toegenomen.

Heeft deze filter een negatieve invloed op HD zenders en moet na het herstel van de kabelbreuk de filter worden verwijderd?

Met vriendelijke groet

Somme
 
Wacht nou eens rustig af tot UPC zijn werk heeft gedaan.
Je kunt dan pas een conclusie trekken
 
Het enigste wat het filter zal doen is dat de signaalsterke constant blijft ipv. dat deze sterk wisselt ivm. de kabelbreuk.

Het probleem dat zich nu voordoet bij de HD zenders is waarschijnlijk dat het huidige signaal wat je nu ontvangt door de tussenkomst van het filter te zwak is voor de HD zenders. De HD zenders worden namelijk in 12Mb/s uitgegeven. En waarschijnlijk is dat te sterk door de tussenkomst van het filter, met als gevolg dat je nu dit probleem hebt.

Je kunt er vanuit gaan zodra de kabelbreuk herstelt is het filter verwijderd zal worden. :)

Cheers
 
Ik begrijp het niet.
Je kabel is kapot en nu moet een tijdelijk filter verbetering geven maar het beeld is slechter.
Ben erg benieuwd naar het type filter, naam, nummer, mischien een foto.
 
Ik denk dat het geen filter, maar een versterker is om het signaal dat verzwakt is door de kabelbreuk weer op een aanvaardbaar niveau te brengen.
Een versterker versterkt echter ook de ruis die vanwege de kabelbreuk optreed en dat kan de genoemde problemen veroorzaken.
Of de versterker na herstel van de kabelbreuk weg kan, kan pas beoordeelt worden nadat de kabelbreuk verholpen is.
Als ik mag gokken, ja, hij zal daarna waarschijnlijk niet meer nodig zijn, maar ook geen problemen veroorzaken.

Of het een versterker is is heel makkelijk te zien. Als er een stekker aanzit die aangesloten moet worden op een 230 Volt stopcontact is het een versterker.
 
Terug
Bovenaan