Fijne Aanbieding

E

ERIk

Na lang wikken en wegen toch maar eens de knoop doorgehakt. Er moest kabelinternet in de hut komen.
Onze Chello vrienden hadden op dat moment een aanbieding waar je voor de helft van de normale prijs aangesloten kon worden.
De aanbieding was 45 euro aansluitkosten en 45 euro borg voor het modem.Bovendien zou je er nog een gratis headset bijkrijgen, niet echt nodig maar misschien leuk voor koninginnedag.
IK HAD HET MOETEN WETEN.
Deze aanbieding was te gecompliceerd om in 1 keer goed te gaan.
Ik heb namelijk al priority dus ik ken de klappen van de zweep.
Maar goed even over het Chello abonnement.
Tot mijn stomme verbazing was de monteur op tijd en op de juiste plaats.
Ik had nl.al wat ervaring met niet verschenen monteurs inzake mijn priority. De uiterst vriendelijke en kundige monteur had mij in no-time geinstalleerd. Ook was hij niet te beroerd om wat extra gaten te boren zodat ik niet met tig meter kabel zat opgescheept. Vol verwachting op het net. Niets mis mee overigens werkt (bijna )altijd en vlug.
Toch bekroop mij een onbehagelijk gevoel, het ging allemaal wel heel soepel.
Toen op een mooie zaterdagmorgen kwam de factuur.
Ik werd aangeslagen voor de volle hoofdprijs, tevens hadden ze van die mogelijkheid gebruik gemaakt om nog wat (onterechte)achterstallige rekeningen te factureren.
Hierbij was een rekening van november
2001. Er zat waarempel een bijlage bij wat het terugzoeken makkelijk zou moeten maken. Helaas bevatte die bijlage een mededeling dat ze niet automatisch konden incasseren.
Nee geen wonder als je nooit een automatische incasso hebt afgegeven!!!
Toen begon het bekende ritueel.
Eerst werd er ontkend dat er op dat moment een aanbieding was en dat ik maar gewoon moest betalen terwijl ik juist had zitten wachten tot er weer een aanbieding zou komen. Terloops nog even het woord headset laten vallen maar ook dat maakte geen indruk. Mijn verhaal zou worden doorgespeeld aan de financiele administratie (wie heb ik dan aan de lijn als ik een vraag heb over een factuur??)
Nog eens gebeld want ik wil van die rekening af; ik wel hem gewoon betalen!!!!!
In de tussentijd waar je op reactie zit te wachten (die niet komt) was er een nieuw incident.
In januari van dit jaar hadden we een 2e lijn aangevraagd, gebeld met UPC
de gegevens voor de tweede lijn doorgegeven en wachten op hun bevestiging. telefonisch was afgesproken dat we deze 2e lijn automatisch zouden laten incasseren.
Het ging tenslotte om kleine bedragen.
Telefonisch hadden wij ook al een nummer toegewezen gekregen.
Dit nummer werkte uiteraard niet. Weer eens hierover gebeld. Reactie ja dat moet wel werken en anders hooguit morgen. De volgende dag geen 2e lijn.
Wij hadden toen zoiets van laat maar die 2e lijn.
Ook kregen we hiervan geen rekening en werd er niets geincasseerd.
Nu in augustus hebben we een ander huis gekocht en ik check uit nieuwsgierigheid de CD-foon gids van KPN. Tot mijn verbijstering staat die 2e lijn gewoon op de CD-foon gids van KPN terwijl we hadden afgesproken dat die gegevens NIET vermeld zouden worden.
Kwaad opgebeld naar UPC en om uitleg gevraagd. Sorry sorry we zullen u meteen uit het systeem verwijderen.
Voor de goede orde; deze 2e lijn heeft dus NOOIT gewerkt . Tijdens het gesprek met UPC ook gevraagd hoe het nu zat met die automatische incasso die we hadden afgegeven voor de 2e lijn.
Nou mevrouwtje; er is toch nooit iets van uw rekening afgeschreven maar als u ons niet vertrouwd zal ik u nu meteen helemaal uit het systeem verwijderen.
IK HAD HET KUNNEN WETEN!!!!!!!
Nu hadden we slapende (met uitroepteken) honden wakker gemaakt en gingen ze vrolijk de hele periode automatisch incasseren terwijl wij NOOIT iets hebben ondertekend.
Ze incasseren dus wat ze maar willen.
Meteen de hele zaak laten storneren.
Probleem opgelost denk je Forget it
In het nieuwe huis wilden wij graag af van UPC en zijn ondergrondse praktijken maar dit bleek al snel niet mogelijk. Daar troffen we meteen de eerst dag na de aankoop van het huis een brief aan waarin wij bijna werden gedwongen om UPC televisie kabel te nemen. Dit wordt normaal door het nutsbedrijf geregeld maar wij hadden de pech dat de vorige bewoners daar ook UPC hadden gehad. Hoe laks ze reageren op klachten hoe vlug ze zijn met allerlei wazige aanbiedingen.
Maar goed dit kwam dus even tussendoor want ik was bezig over mijn Chello. Vandaag wederom een rekening van UPC/Chello.
Ik had nu echt gehoopt dat al mijn inspanningen zouden worden beloond met een gecorrigeerde factuur mbt de Chello aanbieding van afgelopen mei.
Nee het betrof een aanmaning van een door mij reeds op 29-05-2002 voldane factuur inzake mijn Priority.
Weer bellen. Deze helpdeskmedewerker
(waar halen ze ze vandaan) had niet bepaald vooraan gestaan bij het uitdelen van hersencellen. Hij wist werkelijk van toeten nog blazen. Intussen had ik alweer een halfuur a 10 eurocent p/m in de wacht gestaan.
Of ik even mijn betalingsbewijsje wilde faxen.
Ik ben het echt zat en ik weiger nog maar 1 foutieve rekening te betalen.
Ze mogen mij afsluiten, voor het gerecht dagen of vierendelen maar wat die gasten presteren slaat werkelijk alles.
Wat je maar kunt bedenken gaat fout en ik kan mij niet voorstellen dat het per ongeluk gaat.
Ze proberen zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld te incasseren en laten het
dan failliet gaan. Nu hebben ze surceance van betaling tot 12 september. Wat staat er op mijn rekening????? Gelieve te betalen voor
12 september!!!
Toeval????
Ik stop ermee .
Oh ja bij het afsluiten van mijn priority abonnement was mij een nummermelder toegezegd. De kosten hiervan worden wel in rekening gebracht de nummermelder zelf heb ik nooit mogen ontvangen.
Het wordt tijd dat er van hogerhand wordt ingegrepen, dit is geen bedrijf meer dit is mafia.
 

sylvester(rr)

Quality Member
Berichten
9.691
Is lezen tegenwoordig zo moeilijk? ;) ::)
Ik heb het ook HELEMAAL gelezen :P
Enn....dit is eigenlijk zo'n beetje oud nieuws...Dit gebeurt (helaas) bij een aantal mensen, en niet bij iedereen
 
L

Laurens

Ik adviseer om je verhaal eens aan coax te vertellen en te vragen of zij je kunnen helpen. Zij hebben een contactpersoon bij UPC en daaraan kunnen ze ernstige klachten doorspelen.
 
E

evossie

erg klote dit verhaal ja
ben er wel mee bekend
hoe vindt je deze :
een paar vervelende faxen enzo gestuurd
schrijf het simpel in een paar zinnen op niks officieel geleuter
en je wordt vanzelf terug gebeld
hoe is het mogelijk.??!! ja dus toch,eindelijk gehoor gehad[toch erg fijn chello!!]
 
B

Blue-Leader

In welk district zitten al deze afgifters in de regio Zuid Holland Zuid hoor ik weinig van de ze klachten. Het is alleen KLOTE dat het COM21 modem nu een Externe voeding heeft en daar door in je binnenzak past. De mijne staat (hangt) lomp aan de muur te hangen, maar doet het net zo goed (hihihi)

Probeer eens wat anders Xs4all of KPN (direct online voor nog geen 299 Euro) www.webwereld.nl
 
Bovenaan