• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

fijnafstelling Humax Ir-Fox C

  • Onderwerp starter Onderwerp starter molen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

molen

Hallo,
Ik constateer na ontvangst startpakket Ziggo met Humax digitale ontvanger dat de beeldkwaliteit minder is dan bij analoog abonnement. Daarom stel ik de vraag:Hoe kan ik kwaliteit van de ingestelde zender verbeteren? Vroeger bij analoog abonnement kon je de fijnafstelling via tv regelen. Kan dit ook bij digitaal?
 
Hallo,
Ik constateer na ontvangst startpakket Ziggo met Humax digitale ontvanger dat de beeldkwaliteit minder is dan bij analoog abonnement. Daarom stel ik de vraag:Hoe kan ik kwaliteit van de ingestelde zender verbeteren? Vroeger bij analoog abonnement kon je de fijnafstelling via tv regelen. Kan dit ook bij digitaal?
Wat bedoel je met 'beeldkwaliteit minder', kun je hier wat specifiekere beschrijving geven wat je tegenvalt ? (en geldt dit voor alle kanalen?)

Het digitale plaatje zou ten alle tijde een veel strakker en mooier plaatje moeten geven dan van het analoge signaal, tenminste als je de 'normale' kanalen bedoelt (ned 1/2/3 en de commerciele omroepen e.d.)
 
Nee, iig niet bij de Ziggo gecetificeerde ontvangers. Maar, dit behoort in zijn geheel niet nodig te zijn.

Op welke manier is de beeldkwaliteit minder? En bij welke zenders? En welke COAX-kabels gebruik je? Welke COAX-stekkers? Hoe ziet je COAX-installatie eruit? Wat zijn de BER-waardes en de signaal kwaliteit? Etc.. Etc..

Kortom, meer info ajb :-)
 
beeldkwaliteit Humax

Hallo,
De sterkte is 48% en signaalontvangst is 100%. Het zijn de normale COAX kabels zoals ik die al had bij mijn analoge abonnement.
 
Maar wat is je probleem nu? Beschrijf eens wat er nu zo slecht is ?
(want sterkte en signaal mankeert niets aan)
 
Het beeld sneeuwt meer dan de analoge variant. Gewoon minder duidelijk en scherp.
 
Het beeld sneeuwt meer dan de analoge variant. Gewoon minder duidelijk en scherp.
Weet je zeker dat je een juiste SCART kabel gebruikt en dat je ook via de SCART ingang kijkt met RGB en niet met composiet??

Er kan helemaal geen 'sneeuw' (zoals op een zwak analoog signaal) in een digitale uitzending zitten en minder scherp kan eigenlijk ook niet.

Weet je zeker dat je het signaal van de Humax bekijkt? Zie je bijvoorbeeld wel de menu's en zijn die ook sneeuwerig ?
 
Scart heb ik ingesteld op RGB en de menu's zijn ook niet duidelijk.
 
Als de menu's niet duidelijk zijn, dan hoef je het al niet in de COAX of DVB-gedeelte van de Humax te zoeken.

Dan blijven een paar andere zaken over:

- SCART-kabel. Goede kwaliteit?
- TV: overlapt de tv niet twee signalen? (e.g. SCART met erachter ruis/sneeuw van zijn eigen tuner)
- TV: technisch probleem met de SCART-ingang. Werkte het vorige apparaat dat hierop aangesloten zat wel goed?
- Humax: in theorie zou er een technisch probleem kunnen zijn met de SCART uitgang op de humax, maar die kans lijkt me uiterst klein.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan