• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Fiber Power Internet 60 Thomson TWG-870 vs Cisco EPC3212

Berichten
28
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Zoals zo velen die willen overstappen naar een 60Mbit verbinding en ook de twijfels :-\ hebben over de
Thomson TWG-870 waar veel geruchten :'( over zijn ivm slechte verbinding / uitval etc etc.

Het voordeel is wel dat de Thomson TWG-870 wireless aan boord heeft en de Cisco EPC3212 niet maar zoals
ik hier en daar flink wat heb gelezen werkt de cisco :D wel goed maar heeft geen wireless.

- Kan je bij de aanvraag vragen om een Cisco?? aangezien ik zelf een router heb die goed werkt.

- In hoeverre zijn deze geruchten waar over de Thomson TWG-870 of geldt dit alleen in bepaalde gebieden.
 
Welkom Denn!s,

Even de vragen beantwoorden van jou.

- Kan je bij de aanvraag vragen om een Cisco?? aangezien ik zelf een router heb die goed werkt.

Voor zover bekend kan je dit helaas niet kiezen, als jij fiber 60 neemt krijgt je de Thomson.

- In hoeverre zijn deze geruchten waar over de Thomson TWG-870 of geldt dit alleen in bepaalde gebieden.
De geruchten over de Thomson zijn inderdaad in bepaalde gebieden.
Zo kan het in Rotterdam goed werken en in amsterdam bagger.
Dit is helaas niet anders, maar UPC is er wel mee bezig.

Meer info kan je hier vinden:
https://ziggoforum.nl/topics/35983/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar ik zie dat jij wel die cisco hebt :)
 
Denn!s zei:
Maar ik zie dat jij wel die cisco hebt :)
Dat klopt, ik heb de Cisco EPC3212 gekregen in de tijdperk dat die Thomson nog niet bestond.
De Thomson is net nieuw namelijk.
vandaar dat UPC de nieuwe klanten de Thomson geeft..
Mocht je later veel problemen krijgen, kan je via een monteur wel een Cisco krijgen.
 
Dat is nou net het probleem "mocht je veel problemen krijgen"

Dat probeer ik nu juist te voorkomen aangezien nu wel alles stabiel is :)

Ik wil wel overstappen naar 60Mbit maar als ik alleen maar uitval krijg etc daar zit ik niet echt op te wachten :(
 
Denn!s zei:
Dat is nou net het probleem "mocht je veel problemen krijgen"

Dat probeer ik nu juist te voorkomen aangezien nu wel alles stabiel is :)

Ik wil wel overstappen naar 60Mbit maar als ik alleen maar uitval krijg etc daar zit ik niet echt op te wachten :(

Ik kan me die houding heel goed voorstellen. Misschien is het verstandiger nog even te wachten tot de problemen met de Thomson zijn opgelost. Ze zijn er in ieder geval heel druk mee bezig. Persoonlijk zou ik me ook wel 3 keer bedenken alvorens nu het risico te gaan lopen met een brakke Thomson opgescheept te zitten.
 
Ja dat begrijp ik, maar nieuwe klanten voor 60 mbit krijgen nu eenmaal die Thomson modem.
Maar het is een risico, het kan ook zijn dat die uitstekend werkt bij jou thuis.

Mocht je echt veel problemen hebben kan je hem laten wisselen via een monteur..
Ik kan helaas niet vermelden waar die wel goed werkt en waar niet.

Maar je hebt 50% kans dat die uitstekend werkt! :)

Je kan inderdaad ook doen wat Jtech zegt, en nog even geduld hebben, ze zijn er van UPC op de hoogte van de problemen met de Thomson en ze zijn druk bezig voor een oplossing.
 
Echt jammer dat je niet kan/mag kiezen....

Ik wil beslist geen Thomson hebben, heb nu gigabit netwerk en 5GHz draadloos.
Werkt allemaal uitstekend en een "dom" modem van Cisco kan zo de plaats innemen van mijn Arris modem.
Nu die keuze er niet is upgrade ik niet.

Ik ben vast niet de enige klant die zo denkt.
 
Robert Koopman zei:
Echt jammer dat je niet kan/mag kiezen....

Ik wil beslist geen Thomson hebben, heb nu gigabit netwerk en 5GHz draadloos.
Werkt allemaal uitstekend en een "dom" modem van Cisco kan zo de plaats innemen van mijn Arris modem.
Nu die keuze er niet is upgrade ik niet.

Ik ben vast niet de enige klant die zo denkt.

Zeker daarom hoop ik echt dat mijn tm402b niet kapot gaat anders heb je best kans dat bijde worden geruild voor die thomson crap.
 
@ Devil-Strike
Hoe kan jij FP90 hebben met een Arris TW402b (docsis 2.0) modem?
Welke van die 2 zaken zijn niet correct?
 
Terug
Bovenaan