J
Johnnyz
Goede avond beste lezer,
Ik ervaar momenteel erg veel problemen met mijn internet verbinding.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe modem ontvangen voor Fiber Power 60.
Eenmaal alles aangesloten te hebben was ik vrijwel meteen weer online (Plus punt voor UPC, ook meteen het enige).
Uiteraard even mijn snelheid getest via de UPC speedtest en dit was gelukkig gewoon goed zoals het hoort.
Echter beginnen de problemen tijdens het downloaden via nieuwsgroepen.
Ik heb een account bij XSnews en dan de Elite.
Als ik een film wil downloaden van bv. 4GB download ik deze meestal maar tussen de 2 en 3.5MB/s.
Dit zou zeer waarschijnlijk komen doordat UPC knijpt in de internet verbinding.
Maar ik kan op het zelfde moment niet internetten, skypen of een online spel spelen, want dan lagged en hapert alles enorm.
Terwijl hij toch nog minimaal 3MB/s (30MBit) over heeft voor de overige applicaties.
Dus wij zijn "gezellig" gaan bellen met UPC.
Ik krijg bijna van elke helpdesk- medewerker te horen dat het of aan mijn systeem ligt, of aan mij harde schijf of aan mijn router.
Toen dit mij voor de 3de keer werd gezegd heb ik bot het gesprek beëindigd.
Ik gebruik de standaard bedradingen en aansluitingen die ik van UPC ontvangen heb.
Ik heb echt van ALLLLLES geprobeerd, maar het werkte niet.
1. Rechtstreeks op de modem, ook dit werkte niet.
2. Met een ander systeem geprobeerd, ook dit werkte niet.
3. Ouder wetse splitter er tussen uit gedaan werkte ook niet.
4. Instellingen op mijn computer veranderd, ook helaas dit werkte niet.
Ik hoop dat iemand via dit forum mij kan helpen, want op dit moment ben ik ten einde raad.
Hopelijk komen we er samen uit, want ik ga de UPC "helpdesk" niet meer bellen.
Met vriendelijke groeten,
Johnny Z.
Ik ervaar momenteel erg veel problemen met mijn internet verbinding.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe modem ontvangen voor Fiber Power 60.
Eenmaal alles aangesloten te hebben was ik vrijwel meteen weer online (Plus punt voor UPC, ook meteen het enige).
Uiteraard even mijn snelheid getest via de UPC speedtest en dit was gelukkig gewoon goed zoals het hoort.
Echter beginnen de problemen tijdens het downloaden via nieuwsgroepen.
Ik heb een account bij XSnews en dan de Elite.
Als ik een film wil downloaden van bv. 4GB download ik deze meestal maar tussen de 2 en 3.5MB/s.
Dit zou zeer waarschijnlijk komen doordat UPC knijpt in de internet verbinding.
Maar ik kan op het zelfde moment niet internetten, skypen of een online spel spelen, want dan lagged en hapert alles enorm.
Terwijl hij toch nog minimaal 3MB/s (30MBit) over heeft voor de overige applicaties.
Dus wij zijn "gezellig" gaan bellen met UPC.
Ik krijg bijna van elke helpdesk- medewerker te horen dat het of aan mijn systeem ligt, of aan mij harde schijf of aan mijn router.
Toen dit mij voor de 3de keer werd gezegd heb ik bot het gesprek beëindigd.
Ik gebruik de standaard bedradingen en aansluitingen die ik van UPC ontvangen heb.
Ik heb echt van ALLLLLES geprobeerd, maar het werkte niet.
1. Rechtstreeks op de modem, ook dit werkte niet.
2. Met een ander systeem geprobeerd, ook dit werkte niet.
3. Ouder wetse splitter er tussen uit gedaan werkte ook niet.
4. Instellingen op mijn computer veranderd, ook helaas dit werkte niet.
Ik hoop dat iemand via dit forum mij kan helpen, want op dit moment ben ik ten einde raad.
Hopelijk komen we er samen uit, want ik ga de UPC "helpdesk" niet meer bellen.
Met vriendelijke groeten,
Johnny Z.


