• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Fiber Power 60MBit problemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Johnnyz
  • Startdatum Startdatum
J

Johnnyz

Goede avond beste lezer,


Ik ervaar momenteel erg veel problemen met mijn internet verbinding.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe modem ontvangen voor Fiber Power 60.

Eenmaal alles aangesloten te hebben was ik vrijwel meteen weer online (Plus punt voor UPC, ook meteen het enige).

Uiteraard even mijn snelheid getest via de UPC speedtest en dit was gelukkig gewoon goed zoals het hoort.

Echter beginnen de problemen tijdens het downloaden via nieuwsgroepen.

Ik heb een account bij XSnews en dan de Elite.

Als ik een film wil downloaden van bv. 4GB download ik deze meestal maar tussen de 2 en 3.5MB/s.
Dit zou zeer waarschijnlijk komen doordat UPC knijpt in de internet verbinding.

Maar ik kan op het zelfde moment niet internetten, skypen of een online spel spelen, want dan lagged en hapert alles enorm.

Terwijl hij toch nog minimaal 3MB/s (30MBit) over heeft voor de overige applicaties.


Dus wij zijn "gezellig" gaan bellen met UPC.

Ik krijg bijna van elke helpdesk- medewerker te horen dat het of aan mijn systeem ligt, of aan mij harde schijf of aan mijn router.

Toen dit mij voor de 3de keer werd gezegd heb ik bot het gesprek beëindigd.

Ik gebruik de standaard bedradingen en aansluitingen die ik van UPC ontvangen heb.
Ik heb echt van ALLLLLES geprobeerd, maar het werkte niet.

1. Rechtstreeks op de modem, ook dit werkte niet.
2. Met een ander systeem geprobeerd, ook dit werkte niet.
3. Ouder wetse splitter er tussen uit gedaan werkte ook niet.
4. Instellingen op mijn computer veranderd, ook helaas dit werkte niet.


Ik hoop dat iemand via dit forum mij kan helpen, want op dit moment ben ik ten einde raad.



Hopelijk komen we er samen uit, want ik ga de UPC "helpdesk" niet meer bellen.



Met vriendelijke groeten,


Johnny Z.
 
Probeer een iemand van het webcare team medewerkers te benaderen

Jordy-UPC
https://chelloo.nl/Ziggo/index.php?action=profile;u=15929
 
Even vooraf.
- In jouw profiel staat dat je een Cisco EPC2425 modem hebt. Dat is een "zakelijk"modem en eurodocsis 2.0 en kan geen Fiber Power 60 ondersteunen.
- Verder staat er als router een E-tech Router WGRT04. Dat is al een oud model en kan zeer waarschijnlijk ook geen 60 Mbit/s halen. Draadloos in ieder geval zeker niet.

Als je bij een snelheidstest de volle snelheid haalt en bij usenet niet, kan dat wijzen op een probleem bij UPC (capaciteitsprobleem), of Xsnews, of op jouw apparatuur en met name jouw computer.
Als usenet maar met 2 tot 3,5 MB/s binnenkomt heb je theoretisch nog genoeg snelheid over voor andere internetzaken. Als dat vervolgens niet vloeiend gaat zou ik in eerste instantie ook aan jouw spullen zoals computer of router denken. Ik vind de conclusies van de helpdesk daarom ook normaal.

Voor ik een conclusie probeer te trekken waar het probleem kan zitten aub melden wat voor computer (processor, snelheid, geheugen) je hebt en welke antivirus , of internet security programma.


Edit:
Ik zag net in https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1391053 dat er morgen een monteur komt. Even afwachten wat die zegt.
 
Johnny54 zei:
Even vooraf.
- In jouw profiel staat dat je een Cisco EPC2425 modem hebt. Dat is een "zakelijk"modem en eurodocsis 2.0 en kan geen Fiber Power 60 ondersteunen.
- Verder staat er als router een E-tech Router WGRT04. Dat is al een oud model en kan zeer waarschijnlijk ook geen 60 Mbit/s halen. Draadloos in ieder geval zeker niet.

Als je bij een snelheidstest de volle snelheid haalt en bij usenet niet, kan dat wijzen op een probleem bij UPC (capaciteitsprobleem), of Xsnews, of op jouw apparatuur en met name jouw computer.
Als usenet maar met 2 tot 3,5 MB/s binnenkomt heb je theoretisch nog genoeg snelheid over voor andere internetzaken. Als dat vervolgens niet vloeiend gaat zou ik in eerste instantie ook aan jouw spullen zoals computer of router denken. Ik vind de conclusies van de helpdesk daarom ook normaal.

Voor ik een conclusie probeer te trekken waar het probleem kan zitten aub melden wat voor computer (processor, snelheid, geheugen) je hebt en welke antivirus , of internet security programma.


Edit:
Ik zag net in https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1391053 dat er morgen een monteur komt. Even afwachten wat die zegt.

Ik heb dan waarschijnlijk perongelijk de verkeerde geselecteerd.
Router ligt het niet aan, omdat als ik rechtstreeks op mijn modem ga ik dit zelfde probleem behoud helaas. Maar de router word binnenkort wel vervangen voor een nieuwere, aangezien deze al verouderd is.

Mijn systeem:

Intel Core i7 920 4.0GHZ
6GB ddr3 geheugen
HDD capaciteit >4TB
NOD32 4.0
Windows 7 ultimate 64 bits


Betreft jou edit:


Dat was een maand geleden toen had ik ook al deze problemen.
De monteur die toen langs kwam dacht dat het aan de aangesloten modem zou liggen.
Die is toen vervangen door een "swap modem", draadloos, router en modem in 1 kasje.

Echter werkt dit niet bij fiber powr 60mbit.
En daardoor een gehele tijd geen internet en telefonie gehad :(
 
Aai! Helemaal niet naar de datum van dat topic gekeken. :embarassed:

Nou aan jouw computer, met die specificaties, zal het waarschijnlijk niet liggen.
Ook van NOD32 heb ik tot nu toe niet gelezen dat die dit soort problemen veroorzaakt.
Nu wordt het moeilijk.

Twee dingen:
Ik lees over de 64 bits versie van Windows 7 af en toe rare dingen, maar ik verwacht toch niet dat deze de problemen veroorzaakt. Mogelijk heb je programma's draaien die problemen hebben met 64 bit. Dat verklaart echter niet dat een andere computer hetzelfde probleem heeft.
Als je de mogelijkheid hebt dan test nog eens met een andere netwerkkabel. Ik denk niet dat het daar aan ligt, maar je moet alle mogelijkheden uitsluiten.

Ik denk er verder nog over na. Misschien schiet mij nog iets te binnen.
 
Ik heb het ook met een ander systeem getest deze heeft vista 32bits, maar ook hier heb ik helaas de problemen.

Op beide systemen maak ik gebruik van een onboard netwerkkaart, maar daar mag het ook niet aan liggen toch?


Ik zou morgen even proberen met een andere kabel :)

P.s. Kan het probleem ook niet bij mijn usenet server liggen?

Als ik met 5 connecties download heb ik het probleem niet, maar download ik max met 3 mb/s
 
Johnnyz zei:
P.s. Kan het probleem ook niet bij mijn usenet server liggen?

Als ik met 5 connecties download heb ik het probleem niet, maar download ik max met 3 mb/s
Ja, dat kan. Lees ook de topics in https://ziggoforum.nl/index/64/ en https://ziggoforum.nl/index/19/ ... :)

Johnny54 zei:
Als je bij een snelheidstest de volle snelheid haalt en bij usenet niet, kan dat wijzen op een probleem bij UPC (capaciteitsprobleem), of Xsnews, of op jouw apparatuur en met name jouw computer.
Ik neem aan dat je met 'capaciteitsprobleem' doelt op capaciteitsprobleem op de verbinding tussen UPC en desbetreffende usenet-provider? ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke topics bedoel je precies?


Ik zelf zit bij XSnews.
Als ik download met 5 connecties dan heb ik geen problemen, maar dan haal download ik ongeveer met 2 a 3 mb/s.
Verander ik dit naar 50 connecties, dan heb ik wél de problemen, waar ligt dit precies aan?
 
Johnnyz zei:
Welke topics bedoel je precies?


Ik zelf zit bij XSnews.
Als ik download met 5 connecties dan heb ik geen problemen, maar dan haal download ik ongeveer met 2 a 3 mb/s.
Verander ik dit naar 50 connecties, dan heb ik wél de problemen, waar ligt dit precies aan?

50 connecties is ook niet aan te raden, bij de meeste downloadprogramma's kun je maar maximaal 20 connecties instellen. Probeer het eens met 10 a 12 connecties.

Is de snelheid van 2 a 3 MB/s altijd of gaat het b.v. overdag beter?
 
den Tsaar zei:
50 connecties is ook niet aan te raden, bij de meeste downloadprogramma's kun je maar maximaal 20 connecties instellen. Probeer het eens met 10 a 12 connecties.

Is de snelheid van 2 a 3 MB/s altijd of gaat het b.v. overdag beter?

Mijn excuses, ik bedoelde 20 connecties.


Toevallig gister avond iets gedownload (23.15) toen behaalde ik wél mijn snelheid en op dit moment 5.4MB/s.

Is in ieder geval wel goed nu, maar kan ook toeval zijn.


Nu mijn vraag: Ligt het probleem mij UPC (Knijpen in usenet verkeer)
Of moet ik bij XSnews wezen?

M.v.g. Johnny
 
Terug
Bovenaan