• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

fiber power 120 - cisco epc3000 geen internet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter deniztas
  • Startdatum Startdatum
D

deniztas

hoi,

ik hen fiber power 120 internet met cisco epc3000 en arris modem (dit is voor telefoon).. Telefoon werkt goed.. maar alle 3 lamps (ds, us en online) blinks groen.. Link lamp is offline en power groen.. ik heb internet verbinding met telefoon modem (arris) maar niet met cisco modem.. wat is de problem? moet ik reboot de modem?
 
Gewoon de modem een reboot geven en kijken of hij dan wel online komt. Check ook de coaxkabel even die de modem met het AOP verbindt (even loshalen en opnieuw aansluiten).
 
ik heb alle cables twee keer gecontreleed.

hoe kan ik reboot de modem?
 
Gewoon de stekker even 30 seconden uit het stopcontact halen.

Is de modem trouwens al geactiveerd via het telf. nummer in de bijgaande brief?
 
ik heb deze problem since gisteren (elf uur)... het was geactiveerd by mentoer (vorige jaar).. hoe kan ik inloggen naar deze modem? 192.168.100.1 is voor de telefoon modem (arris)..
 
deniztas zei:
ik heb deze problem since gisteren (elf uur)... het was geactiveerd by mentoer (vorige jaar).. hoe kan ik inloggen naar deze modem? 192.168.100.1 is voor de telefoon modem (arris)..

192.168.100.1 is ook voor dit modem het IP-adres. Gebruikersnaam en wachtwoord gewoon leeg laten. De Arris modem is niet meer verbonden met de PC, dus daar kan je dan ook niet meer op inloggen.

Ik moet je wel waarschuwen dat inloggen op de Cisco heel vaak niet lukt, daar heeft iedereen last van.

Heb je al een reboot gedaan?

Om te zorgen dat de modem online komt, moet je natuurlijk wel eerst de UTP kabel uit de Arris modem halen, want je kan niet tegelijkertijd met 2 modems online zijn. De Arris dient uitsluitend voor de telefoonverbinding te worden gebruikt.
 
Ik kan niet inloggen op de Cisco.. er is geen computer verbinding..

ik heb alles gedaan maar het wekt niet :(
 
Note:
Ik heb Aris Modem -> Cisco -> splitter op de muur.. en een Netgear Router.. alles was perfect.. gisteren heb ik een andere router testen en nu ik heb geen internet..

ik heb testen volgende combinatie:
Aris Modem -> Cisco > Netgear Router 1 > Netgear Router 2..
 
deniztas zei:
Note:
Ik heb Aris Modem -> Cisco -> splitter op de muur.. en een Netgear Router.. alles was perfect.. gisteren heb ik een andere router testen en nu ik heb geen internet..

ik heb testen volgende combinatie:
Aris Modem -> Cisco > Netgear Router 1 > Netgear Router 2..

Ik begrijp je niet helemaal, maar het hoort dus zo:

Splitter->Arris + Cisco || Cisco->Router->PC

Op de Arris vervolgens alleen telefoon aansluiten.

Daarna rebooten in deze volgorde (dus eerst alles uitzetten: Cisco, Router en PC): eerst Cisco rebooten en wachten tot alle lampjes branden, daarna Router en pas daarna PC.
 
Internet Cabel -> Cisco -> PC -> Werk niet..
Splitter -> Cisco -> PC .. Werk niet
Splitter -> Cisco -> Router -> PC .. werk niet.

Internet Cabel -> Arris -> PC+Telefoon -> Perfect. (weinig internetspeed: 0.250kb)
Splitter -> Arris -> PC+Telefoon -> Perfect. (weinig internetspeed: 0.250kb)

Splitter -> Arris + Cisco -> PC+Telefoon -> Geen internet, wel telefoon.
 
Terug
Bovenaan