• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Fiber 60 met teleurstellende snelheid

  • Onderwerp starter Onderwerp starter NemeSiS-Exodus
  • Startdatum Startdatum
N

NemeSiS-Exodus

Beste leden,

Ik heb sinds kort een fiber 60 abonnement, als ik een upc speedtest uitvoer of een global speedtest krijg ik hooguit 38 mbit download en 5 mbit upload. Ook een reset van de modem had geen effect. Ik heb ook de frequentie gecontroleerd, deze staat op 308000000. De modem is rechtstreeks aan mijn laptop aangesloten. Nu is mijn vraag om in de buurt te komen van de 60 mbit download (met ruim 55 mbit ben ik ook wel tevreden), moet ik mijn frequentie aanpassen? Is er een bepaalde frequentie per wijk of zo?

Ik kijk graag uit naar uw antwoord.
 
Als ik hier een test doe met een 100mbit netwerkkaart, dan kom ik inderdaad op de snelheid ongeveer uit, zoals jij die nu ervaart ... Echter, met een gigagbit ethernet kaart, kom ik wel in de buurt van, of op de beoogde snelheid uit ;)

You do the math! :o
 
Je gebruikt een router, heb je daar eventuele QoS zaken uitgeschakeld?
Hoe gaat het zonder router en evt. virusscanner?
 
plankie zei:
Je gebruikt een router, heb je daar eventuele QoS zaken uitgeschakeld?
Hoe gaat het zonder router en evt. virusscanner?

Je slaat het PLANKIE mis plankie ;) "De modem is rechtstreeks aan mijn laptop aangesloten"

Polderboy
 
Hier ook het zelfde gedonders. Laptop rechtstreeks op de modem heb ik 55 maar zet ik de router er weer tussen dan is het nog maar 35. En de Qos is uitgeschakelt bij mij. :'( :'( :'(
 
Hij heeft volgens zijn profiel de Netgear WNR2000 en die moet geschikt zijn.
Ik mis alleen of die snelheid bedraad of draadloos is gemeten.
 
Terug
Bovenaan