• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

[Fiber 30] trage downloadsnelheid (max 2,5 mbit)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter SnX
  • Startdatum Startdatum
S

SnX

Ik heb sinds Maandag een probleem met mijn download snelheid, normaliter zou deze dus 30mbit moeten zijn maar ik kom niet hoger dan:



Merkwaardig is dat me connection (pings) en uploadsnelheid wel vrij normaal is.

Ik heb ook al 2 verschillende laptops direct aan me modem gehangen (zonder normale tussenkomst van een Linksys router) maar dit mag niet baten, de downloadsnelheid blijf uitermate traag.Tevens ook het bovenstaande getest in veilige modus met me netwerkkaart op 100mbit half duplex, zelfde resultaat.

UPC helpdesk is radeloos en kan pas iemand op de 29e langs sturen om het e.e.a. hier door te meten, overigens zijn de gemeten waarden vanuit de helpdesk naar mijn modem goed.

Iemand nog ideeen?
 
Ja,

Download eens een bestandje vanaf hier:

https://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/


Hoe snel gaat dit?
 
Vergeet niet dat er momenteel erg veel mensen vrij zijn deze week en gewoon thuis zitten te downloaden. Je kan ervan uitgaan dat hierdoor jouw verbinding hierdoor traag wordt. Als je bijv 's nachts de test zou uitvoeren, zou je wel goede snelheden moeten behalen aangezien dan toch de meeste mensen slapen. Afspraak maken met de monteur heeft waarschijnlijk geen zin aangezien je misschien op de dag van de afspraak weer normaal zou kunnen downloaden als er mensen weer aan het werk zijn.

mvg edwin
 
SnX zei:
Ik heb sinds Maandag een probleem met mijn download snelheid, normaliter zou deze dus 30mbit moeten zijn maar ik kom niet hoger dan:



Merkwaardig is dat me connection (pings) en uploadsnelheid wel vrij normaal is.

Ik heb ook al 2 verschillende laptops direct aan me modem gehangen (zonder normale tussenkomst van een Linksys router) maar dit mag niet baten, de downloadsnelheid blijf uitermate traag.Tevens ook het bovenstaande getest in veilige modus met me netwerkkaart op 100mbit half duplex, zelfde resultaat.

UPC helpdesk is radeloos en kan pas iemand op de 29e langs sturen om het e.e.a. hier door te meten, overigens zijn de gemeten waarden vanuit de helpdesk naar mijn modem goed.

Iemand nog ideeen?

op 100mbit half duplex zet hem eens op vol duplex
 
davy16 zei:
Ja,

Download eens een bestandje vanaf hier:

https://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/


Hoe snel gaat dit?

25/30 kb/sec

edwinb82 zei:
Vergeet niet dat er momenteel erg veel mensen vrij zijn deze week en gewoon thuis zitten te downloaden. Je kan ervan uitgaan dat hierdoor jouw verbinding hierdoor traag wordt. Als je bijv 's nachts de test zou uitvoeren, zou je wel goede snelheden moeten behalen aangezien dan toch de meeste mensen slapen. Afspraak maken met de monteur heeft waarschijnlijk geen zin aangezien je misschien op de dag van de afspraak weer normaal zou kunnen downloaden als er mensen weer aan het werk zijn.

mvg edwin

Ik heb nooit piek problemen gehad ook niet met vakanties o.i.d.(woon ook in een klein dorp)
Er is ook geen verschil tussen dag en nacht.
Tevens is dit nu al 3 tot 4 dagen, dit kan gewoon niet.

intel zei:
op 100mbit half duplex zet hem eens op vol duplex

Full Duplex maakt geen verschil...
 
Had ik tijd geleden oook en door de netwerkkaart op automatisch te zetten was het ineens goed.
 
Nou vanmorgen is er een Monteur geweest (aardige kerel trouwens!) en die heeft het gefixed!

Probleem was de voedingskabel/stekker van de Thomson modem, die was schijnbaar niet helemaal goed waardoor die niet de maximale spanning aankon om tot 30Mbit te komen. Deze kabel/stekker vervangen en het probleem was opgelost, resultaat:



Raar maar waar! :o
 
Terug
Bovenaan