• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

FDU-44 installeren.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pr0ph3t-
  • Startdatum Startdatum
P

pr0ph3t-

Ik heb een FDU-44 gekocht in de UPC winkel, alleen begrijp ik dat je niet aan het AOP mag zitten? Ik heb niet een WCD of een meterkast ding, maar er komt een groene kabel uit de muur in de woonkamer die direct in een splitter gaat met 2 uitgangen "FM" en "TV/DATA", de TV/DATA gaat in een andere 3.5db splitter, beide van UPC, ik heb dit al hangen sinds 1999 ongeveer. Kan ik deze beide kastjes gewoon weghalen en de groene kabel in de FDU-44 steken of krijg ik hier problemen mee? Ik weet nou ook niet of deze TV/DATA FM splitter wel het AOP is?

mvg,

John.
 
Het kastje waar de groene kabel ingaat is je AOP (isolator), die zou ik laten zitten. Het tweede kastje kun je wel weghalen (splitter) en vervangen door de FDU-44 :)
 
plankie zei:
Het kastje waar de groene kabel ingaat is je AOP (isolator), die zou ik laten zitten. Het tweede kastje kun je wel weghalen (splitter) en vervangen door de FDU-44 :)

Maar je weet wel over wat voor een kastje ik het heb? Het ziet er precies zo uit als een splitter van tratec alleen staat er ipv 3.5db, data/tv - fm, dus het enige wat het doet is de groene kabel in fm - data/tv splitten, kan de FDU-44 dat niet of moet ik het laten zitten omdat ik het niet weg mag halen? dat het een isolator is lijkt me sterk, ik wil dit ding weghebben omdat ik gelezen heb dat dit ding de oorzaak kan zijn dat ik geen upc on demand kan kijken, en sommige zenders zwart beeld hebben. (Dtv)
 
Ehm, als het een normale aansluiting is zoals ik ze bij mijn familie wel ben tegengekomen, wel :)

Dat ding is een galvanische scheiding, voorkomt onder andere 50 Hz-brommen en beschermt tot op zekere hoogte tegen pieken vanaf het kabelnetwerk. Daarnaast splitst het het FM signaal uit, wat je niet op de TV/Mediabox/rest wil hebben.

Het kan zijn dat er slecht contact of een defect inzit, dan zou het moeten worden vervangen, er tussen uit halen zou ik niet doen


ps: Bekende naam trouwens
 
plankie zei:
Ehm, als het een normale aansluiting is zoals ik ze bij mijn familie wel ben tegengekomen, wel :)

Dat ding is een galvanische scheiding, voorkomt onder andere 50 Hz-brommen en beschermt tot op zekere hoogte tegen pieken vanaf het kabelnetwerk. Daarnaast splitst het het FM signaal uit, wat je niet op de TV/Mediabox/rest wil hebben.

Het kan zijn dat er slecht contact of een defect inzit, dan zou het moeten worden vervangen, er tussen uit halen zou ik niet doen


ps: Bekende naam trouwens

Heb het inmiddels op het "AOP" aangesloten, werkt allemaal perfect, als ik m'n TV kabel direct in de FDU steek dan kan ik wél programma gemist etc. gebruiken, steek ik hem echter in een splitter die ik nodig heb voor m'n TV's dan werkt het hele zooitje weer niet.. maargoed, best zo. Mijn naam komt bekend voor? ofwa ;D

Overigens ziet het er in m'n modem nu zo uit

20k54c3.jpg


is dit een beetje goed?
 
Is het eventueel een idee om een ongebruikte ingang/uitgang op de FDU-44 af te sluiten met een 75 ohm afsluitweerstand??
 
Wat verbruikt dit kreng eigenlijk aan stroom? Ik heb 'm namelijk sinds gisteren geplaatst. Wanneer ik mijn signaal slechts splitste naar de woonkamer en slaapkamer, dan deden sommige zenders het niet meer en had ik signaalverlies. Vandaar deze FDU-44 gekocht. Geen problemen meer. Wel jammer dat het ding stroom verbruikt. Tja blijft een versterker? Wat is het verbruik? En is het handiger om s avonds de stekker eruit te halen?
 
Als je geen TV kijkt dan mag de versterker natuurlijk gewoon uit.

Kijk even op de adapter wat het verbruik is.
Mag je best hier plaatsen, is interessant voor anderen.
Zal vast ergens tussen de 5-10W liggen denk ik.
 
Terug
Bovenaan