• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

FC Knudde hiero...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter 47
  • Startdatum Startdatum
4

47

Hallo vaag onderwerp misschien maar het zegt alles over de situatie hier, na 2 monteur bezoeken nog steeds problemen met snelheid en de lijn, na 2 dagen "kloten" heb ik eindelijk een ip toegewezen gekregen en ging dus naar de speedtest toe nadat de signaalwaarden van de modem er wel goed uitzagen en maar op het moment dat ik mezelf dus alweer lekker had gemaakt en ging ik dus naar youtube toe op even filmpjes en muziek te luisteren merkte ik al snel dat er wat aan de hand was, het downloaden ervan ging traag en ik merkte een soort van gekraak en rare geluiden op de lijn ,ging om te testen er een muziek bij downloaden en luisteren en het werd al snel nog erger, een wonder dat mn oren nog heel zijn, dacht toen voor de ontspanning nu ga maar even online gamen maar met games heb je dus ook geluid enzo en al snel merkte ik dat het alleen maar erger ,om dus de andere mensen de lag enz maar te besparen ben ik maar offline gegaan van de servers want zit niet te wachten op boze admins, en ben inmiddels nog verder gaan kijken maar kan geen elektronische storingen of andere gekke dingen vinden, de modem hiervoor nog getest toen een upc medewerker gebeld heb en die gaf me gelijk en zij het is inderdaad iets met de modem of de lijn, maargoed morgen komt er weer een monteur kijken en dan zal ik de situatie proberen uit te leggen dat na mate ik de lijn intensiever gebruik er dus meer gekraak en storing achtige dingen" ontstaan op de lijn.
Inmiddels word er behoorlijk gek van want nu begint de telefonie lijn ook al gek te doen en heeft soms uitval maar meeste knudde op dit moment is het internet die instabiel is en wankellig blijft ,voorheen dacht ik eerst ook echt dat het aan de laptop lag maar ook op de desktop ervaar ik dezelfde problemen waarnaast ik natuurlijk mn hardware heel goed ken en nu dus oude en nieuwe PCs geprobeerd heb en dezelfde resultaten, uiteraard houd je altijd een verschil met 100mb en 1000mb kaarten enz toevallig heb bij een computer bedrijf gewerkt dus upc en ook vooral de monteurs neem ook eens wat van mij aan want de lijn die is niet in orde en ik ga er geen nieuwe netbooks [bluescreen bij nieuwe netbook enz] enzo meer aan wagen en aan de medewerkers laat vooral de mensen niet 100 keer de trap oplopen voor een defecte modem(?) want dat is echt niet leuk meer en een slechte 1 april grap dit allemaal! :(

IP toegewezen duurde zeker meer dan 48 uur bij mij en verschillende nieuwe en al geregistreerde netwerkkaarten geprobeerd,

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 6.4 dBmV 40.3 dB
Channel 2: 6.8 dBmV 40.4 dB
Channel 3: 6.7 dBmV 39.2 dB
Channel 4: 6.6 dBmV 39.5 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 45.2 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV op het eerste gzicht harstikke mooie waarden ben er ook blij mee maar toch is er meer aan de hand, dus ga verder zoeken...






Lijkt heel mooie snelheid, gemeten met een 2 gigabit d-link kaart maar de laag uitgevallen upload laat het al zien dus nu op naar de pingtest,








Tussendoor een bevinding met gamen was dat de ping een packetloss van 1% tot 5% had en niet of nauwelijks op 0%
Testen zijn gedaan met nieuw en ouder spul, met en zonder router, echt alles geprobeerd elke tip van de monteurs opgevolgt.
mooi, pingtest gedaan niks aan de hand lijkt het 99,9% zegt of denkt dat het nu aan mij ligt logisch maar er is nog steeds iets aan de hand met de lijn[buiten ,vanbuitenaf..], maar weer verder kijken en het is allemaal zeer ontmoedigend voor alle partijen zo want alles lijkt in orde maar de kwaliteit is nog bar en boos dus ben wel benieuwd wat de bevindingen maandag zijn van de monteur, voor nu ga weer schone installaties uitvoeren en zorgen dat de juiste driver geinstalleerd zijn weer en dan maar testen weer...
 
47 zei:
(...) IP toegewezen duurde zeker meer dan 48 uur bij mij en verschillende nieuwe en al geregistreerde netwerkkaarten geprobeerd (...)

??? Hoeveel netwerkkaarten heb je nu al verspijkerd voor dit doel?
 
TedZero zei:
??? Hoeveel netwerkkaarten heb je nu al verspijkerd voor dit doel?
De afgelopen jaar inclusief dit weer denk ongeveer 12 fysieke[zonder mac proggy waren dat er meer dan 99stuks maal 15 euro reken maar uit je winst..] en nieuwe 2GB gigabit d-link kaarten ,ook linksys gigabit en via usb 2.0, ook oudere kaarten 100mb verschillende merken vorig jaar al en uiteraard toen het op was heb ik ook mac address proggies gebruikt om in de fabrikant range dus nieuwe macs in te voeren veelal i nde d-link, marvell,ralink,linksys en cisco ranges dit heb ik onnoemelijk veel gebruikt anders was nu echt harstikke blut geweest al, ook heeft het normaal gesproken altijd kwa ip krijgen enz goed en vlot gewerkt in sommgie gevallen zelfs een snellere en betere verbinding.

een van mijn bevindingen is wel dat de gigabit netwerkkaarten een beetje lichtelijk overdreven zijn met bedraad omdat je veelal niet hoger komt dan 105 a 110mb en ook met een router een gigabit komen bedraad gezien is het ook een beetje onzin want ste ldat je er 3 of 4 PC aanhangt dat wordt de snelheid toch in 4en gesplits dus theorerisch word 120/10 naar 30/2,5 gezet per pc als je dat al haald, dus weet niet of je naar dit punt toe wilt maar ja inderdaad is er onnodig veel geld verspeelt zo om het probleem te vinden, normaal gesproken laten upc jouw dus gewoon een nieuwe netwerkkaart kopen.
Ps, er is ook beweerd door monteur en medewerker dat dus netwerkkaarten niet via mac adres worden geregistreerd in de dchp server maar beste mensen niets is minder waar de dchp server gooit je er na x aantal keren uit ivm veiligheid etc denk ik al is het niet nodig omdat je toch in ip ranges blijft hangen in je plaats/regio en de modem mac is tenslotte geregistreerd op je naam en plaats enz , bij medewerkers en monteurs beweren ze ook dat het geen toeval is dat hun test laptops binnen 0,1 milisec online is, zou aldus hun niks te maken hebben met mac adres registratie... ,ik heb daar mn twijfels bij en geef hun het voordeel van de twijfel en ontwetendheid van mij kant simpelweg ik kan het niet zien vanaf hier, wel raar dat nieuwe en oude adressen niet meer online komen[die van de monteurs wel..] noujah je kan alle kanten op en ik krijg toch ongelijk hoe dan ook, daarbij zou dus de IPv6 adres uitgave al actief zijn had ik begrepen, maar niet via mijn modem of pc in elk geval al ondersteund mn router en pc het wel, en dus is alleen IPv4 aan, je snapt al waar ik heen wil maar ook ik kan IPv6 niet aanzetten vanaf hier maar het is nodig kan ik je verzekeren!soms heb je snel een nieuw ip en soms moet je hier 2 dagen of langer wachten.

Advies naar upc toe is om ook in Gelderland en heel nederland te voorzien van de IPv6 mogelijkheid, nieuwe server hardware ivm met lag enof storing KraaAAKKKKGGsssTTT hardwarelag server? misschien of gare versterker ofzo het is beetje gissen vanaf hier.
 
Ik kan je helaas niet een passend antwoord geven, maar ik heb wel een goed bedoeld advies voor je.
Versta me a.u.b. niet verkeerd, maar bij zo'n nog al lang verhaal zou ik als ik jou was toch wat meer aandacht besteden aan je schrijfstijl.
Ik bedoel b.v. het niet gebruik maken van hoofdletters en alinea's. Met de stijl die je nu gebruikt (één eindeloos lange brei van woorden) schrik je vrees ik menigeen af om zelfs maar je verhaal te lezen, laat staan te reageren met goede adviezen.
 
En nog een goed bedoeld advies: Hou nu toch eens op met dat "netwerkkaarten verwisselen" om resultaat te krijgen.

Dat is totaal nergens voor nodig en stamt uit een tijd dat er 1 pc aangesloten mocht worden op de internet-aansluiting en dat het MAC-adres daarvan geregistreerd werd. Iets dat nu dus al jaren niet gebeurd en je al meermalen verteld is hier op het forum.
 
In je testresultaten mis ik wel de specs van hoe je dit gemeten hebt.

Welk OS en welke patches en/of servicepacks
Firewall aan of uit.

Draait er NIETS in background? Zoals torrents?
Kijk eens met netstat of currentports (nirsoft) of er geen onverwachte processen naar het internet lopen.
 
Mijn pings via adsl en upc (dat berg en dal stukje)

smokeping.png


Philip
 
Topictitel aangepast.
Topictitels worden hier niet geschreeuwd (hoofdletters).
 
wtf je gaat toch geen 12 netwerk kaarten testen als je gewoon via windows de mac kan changen, dit heeft namelijk precies zelfde effect als netwerkkaart wissel.
 
gebruik al jaren realtek gigabit kaarten en nog nooit problemen gehad.
 
Terug
Bovenaan