• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Factuur en BTW

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ferdinandf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Ferdinandf

Factuur en dubbele BTW

Inmiddels staan de gespreksspecificaties in de telefonie nota van september vermeld, waarvoor mijn dank aan meneer Kingpin.
Omdat het bedrag wat veel leek ben ik eens gaan rekenen. Naar mijn idee klopt er iets niet, maar misschien kan meneer Kingpin het mij wel uitleggen.
Ziggo meldt de gesprekstarieven op de website (https://www.ziggo.nl/producten/telefonie/tarieven ) deze tarieven zijn INCLUSIEF BTW, zo staat er uitdrukkelijk.

Uitgaande van de vermelde tarieven: één van mijn gesprekken met 0900 1884 (6 aug.) tegen lokaal tarief duurde 29 minuten en 13 seconden. Het lokale tarief voor 29 minuten is 29 x 0,024 ct = € 0,696. Voor 13 sec. wordt dit 13/60 x 0,024 = € 0,005.
Bij elkaar is dit € 0,701. Het starttarief bedraagt 0,049 en dit maakt een totaal van € 0,75.

Het hierboven uitgerekende bedrag van € 0,75 is inderdaad ook het bedrag dat er op de nota staat, máár op de nota staat dat deze € 0,75 EXCL. BTW is en er wordt inderdaad daar boven op nog eens 19% BTW berekend. Ook de andere gesprekken zijn zo berekend. Trouwens alle oude nota's zijn ook zo berekend.

Volgens de website zijn de bedragen INCL. BTW maar Ziggo zegt op de nota dat het EXCL. BTW is en doet er echter nog eens 19% BTW boven op.
Kan Ziggo dit aan mij uitleggen?
Ik neem trouwens aan dat dan bij iedereen dubbele BTW wordt berekend of is dit alleen bij mij?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels staan de gespreksspecificaties in de telefonie nota van september vermeld, waarvoor mijn dank aan meneer Kingpin.
Omdat het bedrag wat veel leek ben ik eens gaan rekenen. Naar mijn idee klopt er iets niet, maar misschien kan meneer Kingpin het mij wel uitleggen.
Ziggo meldt de gesprekstarieven op de website (https://www.ziggo.nl/producten/telefonie/tarieven ) deze tarieven zijn INCLUSIEF BTW, zo staat er uitdrukkelijk.

Uitgaande van de vermelde tarieven: één van mijn gesprekken met 0900 1884 (6 aug.) tegen lokaal tarief duurde 29 minuten en 13 seconden. Het lokale tarief voor 29 minuten is 29 x 0,024 ct = € 0,696. Voor 13 sec. wordt dit 13/60 x 0,024 = € 0,005.
Bij elkaar is dit € 0,701. Het starttarief bedraagt 0,049 en dit maakt een totaal van € 0,75.

Het hierboven uitgerekende bedrag van € 0,75 is inderdaad ook het bedrag dat er op de nota staat, máár op de nota staat dat deze € 0,75 EXCL. BTW is en er wordt inderdaad daar boven op nog eens 19% BTW berekend. Ook de andere gesprekken zijn zo berekend. Trouwens alle oude nota's zijn ook zo berekend.

Volgens de website zijn de bedragen INCL. BTW maar Ziggo zegt op de nota dat het EXCL. BTW is en doet er echter nog eens 19% BTW boven op.
Kan Ziggo dit aan mij uitleggen?
Ik neem trouwens aan dat dan bij iedereen dubbele BTW wordt berekend of is dit alleen bij mij?

De factuur (telefonie) is onderverdeeld in de diverse catogorien: b.v. binnen uw regio.
Daar vindt u de diverse gesprektijden EXCL. BTW.
Opgeteld per catogorie aantal starttijden/duur en totaal bedrag INCL. BTW

Daaronder worden alle catogorien opgeteld in een totaal Telefonie, incl. BTW.
dus: op de site staan de tarieven incl. BTW,
op de specificatie staat de onderverdeling excl. BTW en het totaalbedrag weer incl. BTW
 
De factuur (telefonie) is onderverdeeld in de diverse catogorien: b.v. binnen uw regio.
Daar vindt u de diverse gesprektijden EXCL. BTW.
Opgeteld per catogorie aantal starttijden/duur en totaal bedrag INCL. BTW

Daaronder worden alle catogorien opgeteld in een totaal Telefonie, incl. BTW.
dus: op de site staan de tarieven incl. BTW,
op de specificatie staat de onderverdeling excl. BTW en het totaalbedrag weer incl. BTW
U zegt: Daar vindt u de diverse gesprekstijden EXCL. BTW.
Maar daar staat juist bij mij die € 0,75, die uitgerekend precies overeenkomt mt 29 min en 13 sec., uitgerekend met € 0,024 /min. (dus de tarieven INCL. BTW). Reken maar na.....
Nogmaals: 29'13" x € 0,024 (tarief INCL. BTW) + € 0,049 (tarief INCL. BTW) = € 0,075 (dit getal staat direct achter de gespreksspecificatie) en dit is dus al INCL. BTW, maar daarna gaat Ziggo, zoals u ook zegt, er nog eens 19% boven op doen.
Het bedrag direct achter de gespreksduur is al uitgerekend met het tarief INCL. BTW en is dus niet EXCL. BTW. zoals u en Ziggo beweert. Dit geldt voor alle gesprekken en alle oude fakturen. Reken nou eens na.....
 
U zegt: Daar vindt u de diverse gesprekstijden EXCL. BTW.
Het bedrag direct achter de gespreksduur is al uitgerekend met het tarief INCL. BTW en is dus niet EXCL. BTW. zoals u en Ziggo beweert. Dit geldt voor alle gesprekken en alle oude fakturen. Reken nou eens na.....
Jep, je hebt gelijk.

Ik heb mijn eigen factuur er even bij gepakt en ben ook gaan rekenen. De gesprekskosten voor ieder telefoontje worden incl. BTW berekend. Als al deze kosten vervolgens bij elkaar opgeteld worden, komt hier nog eens een keer 19% BTW over. Net 1 keer teveel dus.

Schematisch overzicht:

50h9w3.jpg


In dit geval gaat het om een aantal centen. Maar ik kan mij voorstellen dat wanneer de gemaakte belkosten aanzienlijk hoger zijn, de teveel betaalde kosten ook flink zullen oplopen. Het lijkt mij daarom ook het beste als KingPing er even voor zorgt dat dit (in ieder geval in de toekomst) niet weer fout zal gaan.
 
Jep, je hebt gelijk.

Ik heb mijn eigen factuur er even bij gepakt en ben ook gaan rekenen. De gesprekskosten voor ieder telefoontje worden incl. BTW berekend. Als al deze kosten vervolgens bij elkaar opgeteld worden, komt hier nog eens een keer 19% BTW over. Net 1 keer teveel dus.

In dit geval gaat het om een aantal centen. Maar ik kan mij voorstellen dat wanneer de gemaakte belkosten aanzienlijk hoger zijn, de teveel betaalde kosten ook flink zullen oplopen. Het lijkt mij daarom ook het beste als KingPing er even voor zorgt dat dit (in ieder geval in de toekomst) niet weer fout zal gaan.
Precies, nu nog KingPin en Ziggo proberen te overtuigen.......
Bedenk wel dat dit ook in alle oude fakturen is gebeurd. Ik wil dit teveel geïncasseerde geld op de een of andere manier wel weer terugzien.
 
Precies, nu nog KingPin en Ziggo proberen te overtuigen.......
Bedenk wel dat dit ook in alle oude fakturen is gebeurd. Ik wil dit teveel geïncasseerde geld op de een of andere manier wel weer terugzien.
Hier is iets mis gegaan wat in orde gemaakt zal moeten worden. Ziggo hoeft dus niet overtuigd te worden. Hoe dit recht gezet zal worden, is echter niet aan mij. De tijd zal het leren.

Dit probleem moet alleen even op de goede plaats terecht komen. In mijn ogen is KingPing de aangewezen persoon hiervoor. ;)
 
Hier is iets mis gegaan wat in orde gemaakt zal moeten worden. Ziggo hoeft dus niet overtuigd te worden. Hoe dit recht gezet zal worden, is echter niet aan mij. De tijd zal het leren.

Dit probleem moet alleen even op de goede plaats terecht komen. In mijn ogen is KingPing de aangewezen persoon hiervoor. ;)

Ah, duidelijk nu. Mijn ervaring is namelijk dat alles 3 x moet worden verteld voordat er gelezen wordt wat er staat. Kennelijk is dit nu doorgekomen. Hoop dat dit op korte termijn gaat worden opgelost.
 
Nieuwsgierig geworden, ook eens bij mezelf nagekeken. Ik ben nog een @Home'r, heb Altijd Vrij Bellen dus bijna altijd € 0,00 per gesprek. Voor de naar mobiel en internationaal gesprekken is de telefonie factuur juist mbt BTW. De nota gesprekspecificatie geeft per gesprek het juiste bedrag excl. BTW aan.

Zou er facturatie verschillen zitten tussen de diverse Ziggo delen?
Dat mag en kan niet, uiteraard.
 
Precies, nu nog KingPin en Ziggo proberen te overtuigen.......
Bedenk wel dat dit ook in alle oude fakturen is gebeurd. Ik wil dit teveel geïncasseerde geld op de een of andere manier wel weer terugzien.

Het probleem is doorgezet naar afdeling facturing en wordt verder onderzocht.
Ter informatie, het gold niet voor uw hele factuur, alleen het gesprek wat u al aangaf.
 
Nieuwsgierig geworden, ook eens bij mezelf nagekeken. Ik ben nog een @Home'r, heb Altijd Vrij Bellen dus bijna altijd € 0,00 per gesprek. Voor de naar mobiel en internationaal gesprekken is de telefonie factuur juist mbt BTW. De nota gesprekspecificatie geeft per gesprek het juiste bedrag excl. BTW aan.

Zou er facturatie verschillen zitten tussen de diverse Ziggo delen?
Dat mag en kan niet, uiteraard.
Nee, bovenstaand is een uniek geval.
Ondanks dat, wordt e.e.a. verder onderzocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan