F
Ferdinandf
Factuur en dubbele BTW
Inmiddels staan de gespreksspecificaties in de telefonie nota van september vermeld, waarvoor mijn dank aan meneer Kingpin.
Omdat het bedrag wat veel leek ben ik eens gaan rekenen. Naar mijn idee klopt er iets niet, maar misschien kan meneer Kingpin het mij wel uitleggen.
Ziggo meldt de gesprekstarieven op de website (https://www.ziggo.nl/producten/telefonie/tarieven ) deze tarieven zijn INCLUSIEF BTW, zo staat er uitdrukkelijk.
Uitgaande van de vermelde tarieven: één van mijn gesprekken met 0900 1884 (6 aug.) tegen lokaal tarief duurde 29 minuten en 13 seconden. Het lokale tarief voor 29 minuten is 29 x 0,024 ct = € 0,696. Voor 13 sec. wordt dit 13/60 x 0,024 = € 0,005.
Bij elkaar is dit € 0,701. Het starttarief bedraagt 0,049 en dit maakt een totaal van € 0,75.
Het hierboven uitgerekende bedrag van € 0,75 is inderdaad ook het bedrag dat er op de nota staat, máár op de nota staat dat deze € 0,75 EXCL. BTW is en er wordt inderdaad daar boven op nog eens 19% BTW berekend. Ook de andere gesprekken zijn zo berekend. Trouwens alle oude nota's zijn ook zo berekend.
Volgens de website zijn de bedragen INCL. BTW maar Ziggo zegt op de nota dat het EXCL. BTW is en doet er echter nog eens 19% BTW boven op.
Kan Ziggo dit aan mij uitleggen?
Ik neem trouwens aan dat dan bij iedereen dubbele BTW wordt berekend of is dit alleen bij mij?
Inmiddels staan de gespreksspecificaties in de telefonie nota van september vermeld, waarvoor mijn dank aan meneer Kingpin.
Omdat het bedrag wat veel leek ben ik eens gaan rekenen. Naar mijn idee klopt er iets niet, maar misschien kan meneer Kingpin het mij wel uitleggen.
Ziggo meldt de gesprekstarieven op de website (https://www.ziggo.nl/producten/telefonie/tarieven ) deze tarieven zijn INCLUSIEF BTW, zo staat er uitdrukkelijk.
Uitgaande van de vermelde tarieven: één van mijn gesprekken met 0900 1884 (6 aug.) tegen lokaal tarief duurde 29 minuten en 13 seconden. Het lokale tarief voor 29 minuten is 29 x 0,024 ct = € 0,696. Voor 13 sec. wordt dit 13/60 x 0,024 = € 0,005.
Bij elkaar is dit € 0,701. Het starttarief bedraagt 0,049 en dit maakt een totaal van € 0,75.
Het hierboven uitgerekende bedrag van € 0,75 is inderdaad ook het bedrag dat er op de nota staat, máár op de nota staat dat deze € 0,75 EXCL. BTW is en er wordt inderdaad daar boven op nog eens 19% BTW berekend. Ook de andere gesprekken zijn zo berekend. Trouwens alle oude nota's zijn ook zo berekend.
Volgens de website zijn de bedragen INCL. BTW maar Ziggo zegt op de nota dat het EXCL. BTW is en doet er echter nog eens 19% BTW boven op.
Kan Ziggo dit aan mij uitleggen?
Ik neem trouwens aan dat dan bij iedereen dubbele BTW wordt berekend of is dit alleen bij mij?
Laatst bewerkt door een moderator:
