Factuur ellende

M

Micha

Hallo,

Onze kabelmaatschappij (de Alkmaarse Kabel) is ruim een jaar geleden overgenomen door UPC. De facturering voor Chello werd tot voorkort nog door de Alkmaarse Kabel gedaan, de facturering van de radio/tv aansluiting werd door Nuon gedaan.

Nu wil UPC graag alles zelf doen, dus zowel de facturering van radio/tv als Chello wordt sinds november door UPC gedaan.

Tot dusver geen probleem...

Nu wil het dat de kabelaansluiting altijd door mijn ouders betaald werd (via Nuon) en ik de Chello aansluiting betaalde (via de Alkmaarse Kabel). Nu kregen mijn ouders enkele weken geleden een brief van UPC waarin ze bedankt werden voor het aanvragen van "Uw rekening online" en meteen een password voor de service. Volgens de brief hadden ze dit via de UPC website aangevraagd. Het was alleen erg raar dat niemand zich kon herinneren dat dit ook echt gedaan was.

Vervolgens heb ik een mailtje ontvangen op mijn Chello account met een link naar "Uw rekening online" en ook weer een bedankje.

Toen ik gister bij afschriften ging controlleren kwam ik er achter dan UPC ruim 25 Euro meer dan normaal afgeschreven had. Even had ik een helder moment en herinnerde me die brief en het mailtje. Toch maar even op die site gekeken, en je raad het al, zowel mijn Chello abonnement als het radio/tv abonnement van mijn ouders was van mijn rekening afgeschreven. Toch wel knap aangezien beide fakturen op een andere naam staan...

Toch maar UPC even gebeld, ze gaan nu uitzoeken wat ze er aan kunnen doen. De benodigde afdeling was gister niet meer bereikbaar. De dame van UPC kon me wel vertellen dat ze dit vaker hoorde en dat het de schuld was van Nuon en de Alkmaarse Kabel... Tuurlijk, afschuiven is een vak...

Nu maar zien hoe dit afloopt.....

Micha
 
Misschien is het ook wel de schuld van Nuon en de Alkmaarse kabel...
Als dat ook zo is, meld je dat dan ook wel weer even hier?
Iig, succes!
 
Is het bedrag voor r&tv bij je ouders toevallig ook nog eens afgeschreven?

Redenatie van UPC: Als jij Chello hebt moet je dus ook een r&tv aansluiting hebben, dus telt UPC die er maar meteen bij.
Ook als je ouders al voor r&tv betalen op dat adres.

Door een typefout van UPC/Chello in de naam, betaald mijn broer nu al 1 jaar 2 x voor r&tv. Het zou gecorrigeerd worden, maar dat moet nu na 1 jaar nog steeds gedaan worden.

Succes en hou ons op de hoogte.
 
Micha zei:
Nu maar zien hoe dit afloopt.....

Micha

Ik kan je vertellen hoe dit af gaat lopen: UPC gaat dit niet in orde krijgen. Hun backoffice wordt bevolkt door volkomen nitwits die deze situatie niet hebben voorzien en er dus ook geen proces voor hebben om het af te handelen.
Het gevolg hiervan is één van tweeën: of je betaalt het gewoon om in ieder geval maar je tv en internet te houden, of je betaalt niet en gaat telefoneren en brieven schrijven. En die telefoon, daar verdient UPC nog het meeste aan. Immers, hoe minder je doet, hoe meer mensen bellen > langere wachttijden=meer inkomsten. En wat je verteld wordt als je uiteindelijk iemand aan de telefoon hebt is daarna elke keer anders en niet in overeenstemming met de nota's en aanmaningen die je daarna krijgt. Zonde van je geld dus, maar als je het doet, vraag dan altijd naar het transactienummer van het gesprek, en log alles wat je doet en afspreekt. Op brieven en faxen heeft UPC ook hetzelfde effect als de Bermuda-driehoek op schepen en vliegtuigen. Je hoort er nooit meer wat van terug. Ze ontvangen ze wel. Vraag als je later nog eens belt ook hiervan de transactienummers op. Je zal hier nog veel nut van hebben, wacht maar af.
En over acht maanden zeg je chello op, of je ouders doen dat, omdat ze al 2 keer zonder TV signaal hebben gezeten, let op mijn woorden.
Dat is wat er gaat gebeuren...

Veel sterkte, Jan.
 
Jan zei:
Ik kan je vertellen hoe dit af gaat lopen: UPC gaat dit niet in orde krijgen. Hun backoffice wordt bevolkt door volkomen nitwits die deze situatie niet hebben voorzien en er dus ook geen proces voor hebben om het af te handelen.
Het gevolg hiervan is één van tweeën: of je betaalt het gewoon om in ieder geval maar je tv en internet te houden, of je betaalt niet en gaat telefoneren en brieven schrijven. En die telefoon, daar verdient UPC nog het meeste aan. Immers, hoe minder je doet, hoe meer mensen bellen > langere wachttijden=meer inkomsten. En wat je verteld wordt als je uiteindelijk iemand aan de telefoon hebt is daarna elke keer anders en niet in overeenstemming met de nota's en aanmaningen die je daarna krijgt. Zonde van je geld dus, maar als je het doet, vraag dan altijd naar het transactienummer van het gesprek, en log alles wat je doet en afspreekt. Op brieven en faxen heeft UPC ook hetzelfde effect als de Bermuda-driehoek op schepen en vliegtuigen. Je hoort er nooit meer wat van terug. Ze ontvangen ze wel. Vraag als je later nog eens belt ook hiervan de transactienummers op. Je zal hier nog veel nut van hebben, wacht maar af.
En over acht maanden zeg je chello op, of je ouders doen dat, omdat ze al 2 keer zonder TV signaal hebben gezeten, let op mijn woorden.
Dat is wat er gaat gebeuren...

Veel sterkte, Jan.

Beste Jan.

Ik ben blij dat jij zoveel inzicht heb op de toekomst.
Kan je voor mij ook de voetbal wedstrijden voorspellen, verdienen we er samen wat aan :)
Ik ga voor de rest niet verder op dat 'verhaaltje' van je in, maar UPC verdient (bijna) niets aan de telkosten. 10ct, gaan geheel (of 90+%) naar de KPN toe.

nu ff ontopic.

Stuur er een emailtje achteraan. Wil soms wel is helpen, en zien ze dat jij er iig ook nog achteraan zit.
Krijg je ook gelijk de 'tussenstand' hoever het eventueel al voor je is uitgezocht.
 
Ik heb nagenoeg hetzelfde mee gemaakt, kan me niet herinneren dat ik factuur online heb aangevraagd, is ook niet zo. Heb ook een brief met pasword gekregen maar kan niet online kijken naar mijn rekening omdat ik gegevens mis. Bijvoegsel achter klant nr. weet echt niet wat dit moet zijn omdat ik die gegevens niet heb.
Heb na mijn 2e mail antwoord gekregen maar nog geen bijvoegsel, wat is jouw bijvoegsel kan ik het daar eens mee proberen.

Tak
 
Bijvoegsel ? als dit je klnr is: 12345678-1

dan is dat -1 je bijvoegsel, meestal is dit voor radio en tv.
heb je meerder producten heb je vaak ook nog een bijvoegsel

voorbeeld:
radio tv: 12345678-1
chello: 12345678-2

dus 12345678 is je klnr
en dat -1 \ -2 je bijvoegsel.
 
Dat is nu juist het probleem denk ik. Ik weet niet of ik -1of -55 of -13 als bijvoegsel heb. ;)
 
Hakketak zei:
Ik heb nagenoeg hetzelfde mee gemaakt, kan me niet herinneren dat ik factuur online heb aangevraagd, is ook niet zo. Heb ook een brief met pasword gekregen maar kan niet online kijken naar mijn rekening omdat ik gegevens mis. Bijvoegsel achter klant nr. weet echt niet wat dit moet zijn omdat ik die gegevens niet heb.
Heb na mijn 2e mail antwoord gekregen maar nog geen bijvoegsel, wat is jouw bijvoegsel kan ik het daar eens mee proberen.

Tak

Bel even de helpdesk, en vraag om je klant nummer en schema nummer voor chello.

Dit is meestel -2.
 
Thanks voor je hulp ben er inmiddels uit blijk nog een 2e klantnr. te hebben?? met bijvoegsel -1

Tak
 
Terug
Bovenaan