Extreme Sloomheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wickeh

Allo,

Al bijna een week heb ik een extreem brakke verbinding. Een week geleden zat ik gerust met 160 kb/s te downloaden, 12 kb/s te uploaden en had ik 900 connections/min. Maar ons aller lieve Chello schoot weer een bliksemschicht uit de hemel, in mijn surfboardje (die overigens nog geen update heeft :(). Nu zit ik helaas met onmogelijk lage snelheden, het is me zelfs gelukt om 1.6 x ISDN op de UPC testserver te bereiken (regio Doetinchem -> Postcode 7006)

Op dit moment krijg ik met speedtest het volgende (ja al mijn bandwith-vretende programma's staan uit, ik ben geen newbie ;)):

Download 35.9 KByte/sec
Upload 6.4 KByte/sec
Connection 332.0 Conn/min

Ik heb zo'n ietwat zwak vermoeden dat dit niet helemaal de bedoeling is met Chello Classic. Ik vertik de helpdesk te bellen aangezien ze me de andere 20 keer ook niks konder vertellen. Voor de rest heb ik het modem gereset, IP-instellingen veranderd, NetLimiter/BandwithController, DNS geflushed, tussen Duplex en half-duplex gewisseld, router gereset (nooit eerder problemen mee gehad). Ik raak een beetje (understatement van de eeuw) gefrustreerd, een dagje vind ik niet zo erg maar 't gaat gewoon door en houdt niet op!?! Volgens mij ben ik nu niks vergeten te vertellen dus ik vraag als nederig slachtoffer om hulp van de experts hier :P.

Mvg, Geert
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wickeh zei:
Allo,

Al bijna een week heb ik een extreem brakke verbinding. Een week geleden zat ik gerust met 160 kb/s te downloaden, 12 kb/s te uploaden en had ik 900 connections/min. Maar ons aller lieve Chello schoot weer een bliksemschicht uit de hemel, in mijn surfboardje (die overigens nog geen update heeft :(). Nu zit ik helaas met onmogelijk lage snelheden, het is me zelfs gelukt om 1.6 x ISDN op de UPC testserver te bereiken (regio Doetinchem -> Postcode 7006)

Op dit moment krijg ik met speedtest het volgende (ja al mijn bandwith-vretende programma's staan uit, ik ben geen newbie ;)):

Download 35.9 KByte/sec
Upload      6.4 KByte/sec
Connection 332.0 Conn/min

Ik heb zo'n ietwat zwak vermoeden dat dit niet helemaal de bedoeling is met Chello Classic. Ik vertik de helpdesk te bellen aangezien ze me de andere 20 keer ook niks konder vertellen. Voor de rest heb ik het modem gereset, IP-instellingen veranderd, NetLimiter/BandwithController, DNS geflushed, tussen Duplex en half-duplex gewisseld, router gereset (nooit eerder problemen mee gehad). Ik raak een beetje (understatement van de eeuw) gefrustreerd, een dagje vind ik niet zo erg maar 't gaat gewoon door en houdt niet op!?! Volgens mij ben ik nu niks vergeten te vertellen dus ik vraag als nederig slachtoffer om hulp van de experts hier :P.

Mvg, Geert

Mogelijkheden:
* Kijk op http://192.168.100.1 naar de signaal-ruis verhouding, moet boven de 30 dB zijn, anders heb je problemen...
* Kijk daar even in de log welke .cm file je surfboard heeft gekregen bij het booten, bronze.cm is voor classic...

Als bovenstaande zaken afwijken (b.v. SNR 20dB) of lite.cm dan moet je hoe dan ook 0900-1580 bellen.

Wat zijn je waarden als je er 1 pc op aansluit met de netwerk-kaart op 10Mbit HD ?
Heb je ook al eens een pinplotter sessie laten lopen om evt. packet-loss te meten ?

gr, Henno
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Wickeh

Bedankt voor de snelle reactie Henno! Ik heb daar ff gekeken en ik heb 32 DB dus dat is nog net okay. Bij die logs zie ik iets wat me nou niet echt bevalt namelijk:

2004-04-23 05:31:04 5-Warning 0x040DC13C DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2004-04-22 11:56:50 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2004-04-18 10:01:04 5-Warning 0x040DC13C DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2004-04-17 09:30:45 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:00:14 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2004-04-13 00:38:30 3-Critical 0x0501BD64 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing

Etc.. etc... dit gaat een flink tijdje zo door. Lijkt me niet goed. Ik heb al een PC erop aangesloten en alle mogelijke netwerk-kaart instellingen geprobeerd (auto, HD-100/10, FD-100/10), doet niks. PingPlotter heb ik al een dag mee laten lopen, hieruit kwam ik niet echt wat over packetloss te weten, kon 't niet echt aflezen maar ik denk dat dat niet 't geval was. Het meest rare is dat een vriend van me die 10 huizen verderop woont nergens last van heeft...

Mvg, Geert
 

DieHardNL

Forum Gebruiker
Berichten
539
Ik heb zonder router geprobeerd en heb hetzelfde probleem.
Vorige week oke, laatste dagen onacceptabel!!!
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Wickeh

Ik heb nogal flink verder zitten kijken samen met een vriend van me, we zien dat er insane veel timeouts zijn met een klein contactje met het netwerk af en toe erdoor gegooid. Bij een tracert naar www.upc.nl is de verbinding naar een aorta server gigantisch traag (+- een seconde). Dit betekent dus dat we allemaal al een week zo zitten door een klein pielig servertje. Hoera!

EDIT:

ff een PingPlotter naar www.upc.nl ipv www.chello.nl gedaan: Avg ping = 140+, hoogtepunten zijn boven de 700 ms. Hop 9 = Destination Unreachable = 100 % Packetloss. Hele grafiekje onderin is rood. Ik zou zeggen, internet draait als een tiet...
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Wickeh

Laat maar... ik weet 't probleem al. Iemand van Kwello kon me hierop wijzen:

"Dat zag ik in eerste instantie aan je modemprofiel en ook uit het klantsysteem blijkt dat je chello Entry als abonnementsvorm hebt. Het is niet aan mij om dat aan te passen, maar als je belt met de klantenservice kunnen ze je abonnementsvorm aanpassen."

Wat een stelletje !@#$!? Waar slaat dat op? Dokken voor classic, altijd al een bagger verbinding hebben. Een nieuw modem krijgen en dan gooien ze Entry erop?! Als je dat flikt, informeer dan tenminste het 'slachtoffer' maar deze werkwijze slaat absoluut nergens op en kan ik vrij veilig asociaal noemen. Morgen neem ik direct contact op met de klantenservice en wil ik heel graag een goede reden/uitleg horen... Ben benieuwd.
 
M

muiz

wie weet hoeveel mensen dit hebben zonder het zelf door te hebben

stelletje oplichters zijn het!
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Wickeh

Help heeft helemaal gelijk. Ik ben het gekloot bij en door chello spuug en spuugzat. Altijd een brakke verbinding gehad en dan zaniken ze hier ook nog eens over (er was een overeenkomst dat er minder per maand betaald zou worden voor Chello Classic wegen een oud overgenomen netwerk dat er vaak uitlag -meerdere keren per week-). Nu wordt er dus beweerd dat we 'geluk' hebben gehad om op Chello Classic te zitten en dat we eigenlijk altijd al op Chello Entry thuis hadden gehoord... maar we konden wel upgraden naar Classic als we wilden! Nou sodemieter toch helemaal op, dat is toch echt een service van niks... Dus volgende maand heeft Demon er weer een klantje bij ;D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan