• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

extreme beeldstoring(blokjes vlakken) bij terugkijken opname

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

edaas

Sinds een paar weken hebben wij bij het terugkijken van opgenomen programma's een extreme blokjes storing in het beeld.
Het begon eerst met een lichte storing maar het wordt steeds erger.
Soms is het zo erg dat er bijna niets meer te zien is van de opname.
Alles is vertekent tot één groot onherkenbaar vlak met blokjes.
De storing komt voor bij opname van allerlei verschillende zenders, dus niet bij één in het bijzonder, terwijl tijdens het "live"kijken niets te zien is.
Wat is hier aan te doen?
We hebben geen nieuwe randapparatuur geplaatst, in de coax(extra afgeschermd) kabel is ook niets veranderd en ook de tv is nog hetzelfde.
Tips graag?!?
 
Dat hoop ik toch niet.
Garantie tot febr.2012, dus snel naar de winkel?
 
Heb je dit ook als je een stukje terugspoelt bij een live-programma? Zo nee: dan is er niets met je harde schijf aan de hand.

Een andere mogelijkheid is dat er een probleem is met de tweede tuner. Staat de BER daarvan wel op nul?
 
Bedankt voor alle reacties.
Dat van die "ber op 0"ga ik zo even checken. Maar ik moet eerst even uitzoeken wat dat is...
Jullie horen het van me!
 
Ok, gevonden.

BER=0 en signaal sterkte 48%.

Dus toch de HDD?
Dan breng ik 'm terug naar de winkel om er een nieuwe in te laten zetten.
Hij valt nog binnen de garantie.
Dan ga ik er vanuit dat het dan gratis is, toch?
 
Als je iets aan het opnemen bent en een andere zender kijkt, zijn beide tuners actief. Als je dan de signaalsterkte checkt zie je hoe die van beide tuners is. Het kan best zijn dat één van de tuners, die waarmee je opneemt, niet goed is.
 
Ik heb er een tuner laten opnemen(Ned 3) en de andere live gekeken (RTL 4) zodat beide tuners actief waren.
Ze geven allebei aan: BER 0 en signaalsterkte 48%

De winkel waar ik de HUMAX vandaan heb zegt dat het probleem waarschijnlijk op te lossen is met het opnieuw formatteren van de HDD.
Maar dan moet alles er natuurlijk af.
Hier zit ik niet echt op te wachten, alles kopiëren naar de PC omdat de HDD vd Humax leeg moet.

Heeft iemand hier ervaring mee, dus met het opnieuw formatteren, om het blokjes beeld probleem kwijt te raken?
Zou het echt een oplossing zijn?
 
De winkel waar ik de HUMAX vandaan heb zegt dat het probleem waarschijnlijk op te lossen is met het opnieuw formatteren van de HDD.
Maar dan moet alles er natuurlijk af.
Hier zit ik niet echt op te wachten, alles kopiëren naar de PC omdat de HDD vd Humax leeg moet.

Als je hem naar de winkel brengt zal je ook de opnames die je wil bewaren op je pc moeten zetten, bij het eventueel vervangen van de harddrive gaan ze die echt niet voor je over zetten. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan