• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Extreme + Arris modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Robbiej
  • Startdatum Startdatum
R

Robbiej

Hey ik heb dus laatst Chello Extreme + Freetime telefonie aangevraagd. en nu had ik gelezen dat ik dan dus een Arris modem krijg. allemaal leuk en aardig.

maar red ik dan wel de 20-24 mbit met dat modem? je leest heel veel op dit forum maar tot de 15 mbit ofzo..?
 
Robbiej zei:
Hey ik heb dus laatst Chello Extreme + Freetime telefonie aangevraagd. en nu had ik gelezen dat ik dan dus een Arris modem krijg. allemaal leuk en aardig.

maar red ik dan wel de 20-24 mbit met dat modem? je leest heel veel op dit forum maar tot de 15 mbit ofzo..?

Makkelijk modems zijn getest met eudocsis2 (rond de 50Mbit) dus ja 24Mbit en hoger kan deze modem aan.
 
Meestal is de beperkende factor het gebied waar je woont, en het type router dat je gebruikt (als je die hebt).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sitecom WL114

welke 54 mbit/s draadloos aankan en 100 mbit/s bedraad.

Speed 100Mbps Data Rate Green On Data is transmitting in 100Mbps on the corresponding LAN port.
-------------
 High speed for wireless LAN connection
Up to 54Mbps data rate by incorporating Orthogonal Frequency Division Multiplexing (OFDM).

Mod: Heeft al eigen topic: Sitecom WL-114 + Extreme
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok. maar nu had ik ook net gelezen dat je niet in de arris modem kan dmv je webbrowser.. wat is dat voor onzin? en klopt dat?
 
Robbiej zei:
Ok. maar nu had ik ook net gelezen dat je niet in de arris modem kan dmv je webbrowser.. wat is dat voor onzin? en klopt dat?

Als je met voip heb kan je webinterface en zelfs SNMP gebruiken via ip 192.168.100.1 , zonder voip is het niet mogelijk dacht ik.
 
Ok, nu komt een van de grootste noobvraag :P wat is SNMP?
 
Robbiej zei:
Ok, nu komt een van de grootste noobvraag :P wat is SNMP?
SNMP is een soort an manegment tool die in vele routers/modems worden gebruikt, om onderandere data trafic temeten en om dingen aantepassen zoals snelheid modem enz enz remote.

Edit\\ Hier heb je nog iets meer uitleg erover.
https://en.wikipedia.org/wiki/Simple_Network_Management_Protocol
 
Robbiej zei:
Ok. maar nu had ik ook net gelezen dat je niet in de arris modem kan dmv je webbrowser.. wat is dat voor onzin? en klopt dat?
Je kunt via http://192.168.100.1 in het modem komen om een paar gegevens uit te lezen. Zie: Kabelmodem: ARRIS Touchstone TM402B

De modem werkt in bridgemode (alles open) en er hoeft, kan zelfs, niets ingestelt worden door de gebruiker.
Dit werkt anders als bij adslmodems, die vaak modem/routers zijn en waarbij je wel het een en ander kan (moet) instellen.
 
Terug
Bovenaan