• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Extreem warme HDDVR

Berichten
3.019
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Is mij gisteren avond iets opgevallen waar ik eigenlijk wel van geschrokken ben.

Heb een nieuw stukje AV apparatuur ontvangen om te testen en deze had ik netjes in mijn setup geplaatst. Na een avondje testen kijk ik altijd hoe warm het betreffende apparaat is geworden, en hier verbrandde ik bijna mijn handen aan.

Mijn eerste ingeving was dus dat het mijn nieuwe apparatuur was, maar nadat deze een dag uitgestaan had dacht ik eens de onderzijde van mijn philips HDDVR te controleren.

En dit bleek dus de boosdoener te zijn uiteindelijk.
Zelfs na een volledige dag standby was deze nog steeds bloedverziekkend heet aan de onderkant. Dit is echt niet normaal.

Betreft de onderzijde van de HDDVR aan de rechter achterkant van de baseplate.
Dit is ook nog aan de andere kant van waar de voeding in de box zit, dus waar de hitte nu vandaag komt snap ik niet helemaal.

Nog meer mensen die hier last van hebben ?
Want deze temperatuur is bijna schadelijk voor de rest van mijn AV apparatuur in mijn stack.

Word de cisco minder warm ? Want dit is voor mij een zeer gegronde reden om hem om te laten wisselen.
 
Daar zit toch de antenne-versterker van de box?
Dat ding kan aardig heet worden, daarom blaast mijn box de hele dag door.
Ik haal de box van de spanning als ik deze niet gebruik.
 
Toch heel raar, heb dezelfde philips HD DVR en ik heb er geen last van de temperatuur is gelijk aan de aan de andere aparaten die ik gebruik.
Het lijkt wel of iedere box van UPC op de een of andere manier een ander gedrag toont wat betreft het functioneren of disfunctioneren.
 
Ik heb het hier wel over de metalen baseplate aan de onderzijde he.

De bovenzijde is bij mij helemaal niet warm inderdaad.
Wat toch heel vreemd is aangezien warmte normaal op hoort te stijgen.
Daarintegen geleid metaal warmte weer beter.
 
Ja aan de onderkant, heb net gemeten terweil ik aan het opnemen was en temp word 25,4c(huis temp is 21c) oftewel niet erg warm.
 
Hoe staat je DVR?? los met voldoende ruimte om te luchten??
Geen dvd speler of wat erboven of onder??

Die van mij werd ook best warm , maar had hem ingebouwd staan.
Heb hem nu los van alles staan op een kleine verhoging waardoor er ook lucht onder de DVR kan, sindsdien niet meer heet.
Wel wat warm maar dat is normaal.
 
Ik heb een nieuwe cisco. Dat ding is ook al doethij niks 45 graden.
Hij staat wel in een kasje, maar niet strak ingebouwd en ik heb er klosjes onder gelegd zodat er ook lucht onder het ding kan.

Ik had eerst een thomson, maar die werd zo loeiheet dat de rubberen pootjes waren gesmolten...
 
Topdude zei:
Ik heb een nieuwe cisco. Dat ding is ook al doethij niks 45 graden.
Hij staat wel in een kasje, maar niet strak ingebouwd en ik heb er klosjes onder gelegd zodat er ook lucht onder het ding kan.

Ik had eerst een thomson, maar die werd zo loeiheet dat de rubberen pootjes waren gesmolten...

40 t/m 48 graden is normaal .. is die van mijn ook (geeft hij aan in het menu)
die van mij geeft 44/45 aan maar zo extreem heet vind ik hem dan niet onder en van achter..
 
Terug
Bovenaan